Biografi
Mitt liv har alltid befläckats med nedlåtande kommentarer angående min kroppstyp.
Jag har alltid varit fysiskt aktiv inom diverse sporter, framförallt hockey & fotboll, jag tillhörde alltid den bättre hälften prestationsmässigt och jag har aldrig varit den som gått in halvhjärtat.
På grund av detta så kunde jag aldrig förstå varför min fysik inte överensstämde med mina lagkamraters,
vi tränade likadant, vi åt likadant, vi umgicks alltid med varandra.
Så varför såg man aldrig på min kropp att jag tränade?
Jag antog att jag helt enkelt bara fick acceptera att jag var det där ektomorfa skelettet som ständigt fick höra hur smal jag är,
frågor om varför jag aldrig äter mat och skämt om att jag måste vara försiktig så jag inte bryter några ben.
Åren gick, jag började på gymnasiet och saker och ting förändrades, men inte min kroppstyp..
Jag har aldrig haft några destruktiva tankar angående "problemet",
jag var bara så innerligt trött på att det ständigt skulle påpekas, så jag fick helt enkelt nog.
Tredje året på Gymnasiet bestämde jag mig, eftersom inga sporter fick mig att växa så kanske jag ska testa att bygga upp kroppen på egen hand?
Sagt och gjort, jag köpte mitt gymkort, jag beställde det där "muskelbyggarpaketet" på en viss kosttillskottssida och jag började söka information på internet om "hur man tränar"
Jag fann min fristad, jag brydde mig inte om att jag var minst på gymmet, det hade ingen betydelse, jag behövde inte va större än någon annan, jag ville bara bli större än mig själv.
Nu har jag tränat ständigt sen dess, det är det enda jag lägger ner min själ och mitt hjärta i.
Jag dricker inte alkohol, jag längtar inte efter att få festa på helgen, jag vill bara ha min terapi, jag vill bara vara bättre än den jag var igår.
- 186cm
- 79kg
Bänkpress:
100kg
Marklyft:
172.5kg
Efter en alltför lång och misslyckad grisbulk tätt följt av en odisciplinerad deff så har jag insett att jag alltid lagt all min fokus på att förstora min kropp och aldrig ens haft en tanke på styrka.
Därför är det just där jag kommer lägga mestadels av min fokus.
Jag kommer köra en egenmodifierad version av Jacob Wilson's 12veckors HMB-FA schema, som det finns mängder med information om på detta forum.
Schemat är ett 12 veckors schema med fokus på periodisering och progresive overload.
ni som läser/kommer läsa denna journal får naturligtvis mer än gärna inflicka när helst ni vill.
OBS! Jag är väldigt mottaglig för negativitet, så om vi skulle kunna hålla en nolltolerans mot hat och översittarstil så skulle det uppskattas, tack.
Konstruktiv kritik tas självklart emot med glädje!