Efter många om och men är det nu dags att starta en egen journal här på Kolozzeum! Har för övrigt börjat skriva träningsdagbok sedan två veckor tillbaka.
Så syftet med denna journal är att se kroppens utveckling på ett klarare sätt, men inte minst för att ta åt sig av kritik, samt tips/råd.
Kön: Man
Ålder: 16år (född 1995)
Längd: 179cm
Morgonvikt: 80.5kg
Tränat i: Mycket till och från i ca 1,5 år
Tränar på: Sotenäs Gym & Motion i Kungshamn
Bakgrund: Har sedan jag var 5 år spelat fotboll regelbundet som jag verkligen gick in för. År 2006 fick jag diabetes typ 1, vilket försvårar träningen när blodsockervärderna är höga. 2010 fick jag även en hjärtsjukdom som heter ARVC/D vilket innebär mycket extraslag/hjärtklappning vid kondition. Så det har verkligen suttit käppar i hjulet angående min konditionsträning på senare tid. Om någon har frågor angående mina sjukdomar är det bara att fråga!
Jag skulle beskriva min kroppsbyggnad som rätt fet... Men det blir ändring på när det är dags för deff i november!
Mål: Att få en vältränad och fin kropp, samt bli starkare!
Mitt schema har tidigare sätt ut såhär:
Pass 1: Bröst/triceps
Pass 2: Rygg/biceps
Pass 3: Axlar/mage
Pass 4: Ben/mage
Med vilodagar instickandes lite här och var.
Tänkte dock ändra lite i schemat och gå över till detta:
Pass 1: Bröst/biceps
Pass 2: Axlar/triceps
Pass 3: Framsida lår/vader
Pass 4: Rygg/baksida lår
Och sticka in vila någon gång ibland. Vad tror ni om det?
Jag tränade ofta och åt bra mat i en längre period men sen kom den förbannade sommaren, vilket resulterade i
mycket jobb. Efter jobbet hade jag helt enkelt inte orken att släpa mig ner till gymmet, så denna sommaren likväl den förra uteblev träningen helt

När jag efter sommaren påbörjade träningen igen ville jag bara börja gråta så mycket som man tappat...
Men som sagt så är det dags att ta sig i kragen, nu ska förändringen ske!
Har i princip aldrig kört ben eller marklyft, då jag fick ont i ljumsken

sist jag körde för ett
bra tag sedan. Men ska testa nästa ryggpass och se hur det känns! Har för övrigt inte testat maxa någon gång i år, så ska nästa vecka se hur det se ut, så statsen just nu kommer upp inom kort!
Over N' Out!