Hejsan! Jag är 16 år och jag vill bli stark och rippad/deffad. I nuläget går jag inte i någon sport men jag motionerar genom jogging.
Anledningen till att jag gör en journal av min träning är för att jag ska kunna se mina framsteg/öka motivationen till att träna. Är dock inte säker på att en journal hjälper men ska testa i alla fall.
Längd och vikt vet jag inte exakta siffror på men är ungefär 180 lång och väger cirka 90kg. Är kraftigt byggd sedan födseln så jag är inte överdrivet fet. Vill dock gå ner några kg och få lite starkare och synligare muskler.
(Jag kommer uppdatera med exakta siffror då jag kan.)
Träningen kommer tillbringas hemma i mitt hus/garage. Jag har 3 hantlar, 1 5-6kg skivstång, 1 bänk, chin-ups stång, CoC T och CoC #1 (Grippers) och cirka 70kg vikter.
Har gjort ett träningsschema vars övningar jag kan utföra hemma. Jag har dock inte testat schemat så jag kommer inviga detta schema på torsdag. Resultat kommer att skrivas ner i tråden och (kg | RepsxSet) kommer säkerligen ändras redan efter första träningen.
(Kg | RepsxSet)
Marklyft
(50kg | 5x3)
Militärpress
(30kg | 5x3)
Knäböj
(30kg | 5x3)
Skivstångsrodd
(30kg | 5x3)
Bänkpress
(50kg | 5x3)
Chin-ups/pull-ups
(kv | gör 1 rep/h under dagen då jag inte orkar mer än 1 just nu.)
Hantelcurls
(12.5 kg | 5x3)
Press över huvudet hantel
(12.5 kg | 5x3)
Stående vadpress
(50kg | 5x3)
Crunches
(5kg | 5x3)
CoC gripper träning kommer ske de dagar jag känner för det med 5 reps och 3 set. När jag klarat CoC #1.5 så ska jag börja med "Holds" och "Negatives". Började för 1 vecka sedan med CoC #T (klarade 8 hela reps) utan tidigare träning så nu har jag ont i händerna. Ska vänta en vecka innan jag börjar igen.
Jag har gjort det väldigt enkelt för mig när jag gör 5x3 reps och set på nästan alla övningar. Kom gärna med synpunkter kring det om ni är snälla