Tjenare!
Efer att ha gymmat i från och till i två år så bstämmer jag mig för att äntligen starta en journal. Gymmet går fruktansvärt bra just nu och för att hålla koll på progressionen så tycker jag att det blir lättast att starta en egen Journal så att man enkelt kan hålla koll på passen.
Är 19år 193cm och väger cirka 90kg. Började gymma i tvåan på gymnasiet och körde då lite hipp som happ, följde z_bumbiz tredagarsschema men så fort jag gick ut på praktik så gymmade jag aldrig eftersom jag var för trött..

Har gått ut gymnasiet och jobbar just nu som elektriker på Gotland, har cirka en månad kvar på min lärlingsperiod och sadlar alltså snart om till en ettårsmontör!
Kör just nu på stickyschemat och det funkar fruktansvärt bra.
Idag vart det Bröst, axlar triceps!
Bänkpress;
20kg x20
40kg x10
40kg x10
60kg x10
80kg x2
85kg x1
90kg x1
92,5kg x1
Sedan kom stöten... 92,5kg funkade riktigt bra och jag siktade på 97,5kg!
Polaren skall höja åt mig men han lägger på 100kg istället och jag är inte alls med och jag totalkollapsar. Fattade först inte varför jag inte tog 95kg men det visade ju sig varför

Efter det var jag total slut och 95kg gick inte alls vägen, sänkte till 90kg och det var fruktansvärt tungt.
Avslöt med lite lättare singar och lite 80kg x3 o 75kg x5.
Hantelpress;
25kg x9
Axlar;
Hoppade axlarna eftersom det blev mycket bänk och för att jag har skadat handleden under militärpress. För cirka en och en halv månad sedan så körde jag militärpress när plötsligt handleden knakar till.. Ner till akuten, röntgar den men inget är brutet. Kunde inte under den kommande veckan att klämma ihop handen och nu nästan två månader senare så är den ännu inte helt återställd.
Triceps; Även här har jag problem med handleden, den enda övningen som börjar gå att köra är pushdowns men allt annat är helt uteslutet.
Pushdowns;
59kg x7
68kg x14
77kg x9
86kg x5
Passet klart godkänt! Handleden känns i nästan alla övningar men med handledsbindoir stenhårt virrade och ett par dragremmar så funkar nästan allt!

Kanske inte det mest ultimata sättet att göra det på men vad gör man annars!!!
Imorn blir det 07-24 timmars arbetsdag men på onsdag så blir det ett rejält Rygg-, biceps- o underarmarspass.