Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-12-11, 18:29   #1
Liven
Registered User

Reg.datum: Feb 2009
Uppringd av modellfotograferna...

Det är nämligen så att jag blev uppringd i veckan av dem och de sa att min sambo hade blivit utvald, en av fem i vår stad att bli plåtad och sminkad, till fixad gratis.
Anledningen till att dem ringde mig var för att min sambo står för båda abonnemangen.

Tjejen som ringde lät som en drogad, oprofessionell 16 åring. Så jag var väldigt skeptisk och efter alla försäljare som ringer hela tiden så har jag blivit väldigt skeptisk till allt.

La på och sa hej då. Gick sedan ut på Internet och kollade upp deras hemsida, den finns ju åtminstone såg jag.

Så frågan är om jag sumpade nåt åt henne nu? Såg även nu här i stan ikväll att det stod 2 Modellfotograferna limousiner.

Hon gillar att bli sminkad och tillfixad, så nu kankse jag sumpa nåt.
Liven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-11, 18:32   #2
Roosen
Registered User

Roosens avatar

Reg.datum: Feb 2008
Ja troligtvis.
Gammal 2009-12-11, 18:32   #3
BobaFett
Registered User

BobaFetts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Liven Visa inlägg
Det är nämligen så att jag blev uppringd i veckan av dem och de sa att min sambo hade blivit utvald, en av fem i vår stad att bli plåtad och sminkad, till fixad gratis.
Anledningen till att dem ringde mig var för att min sambo står för båda abonnemangen.
När var hon hos dem på audition? Hur har de sett henne?
BobaFett är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-11, 18:34   #4
Liven
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av BobaFett Visa inlägg
När var hon hos dem på audition? Hur har de sett henne?
Nej precis, hon har inte varit det. Frågade samma fråga, då kunde hon inte svara. Det var de som jag reagerade på bla, hon borde ju ha kunnat svara någonting i alla fall.
Liven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-11, 18:34   #5
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela

Fatalists avatar

Reg.datum: Jan 2004
Du tog beslutet åt henne? Om så är fallet låter det inte särskilt sjysst?
Fatalist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-11, 18:35   #6
Greg
HBG:s Johnny Depp

Gregs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Hon hade väl gjort en intresseanmälan eller något liknande. Låter som något en kompis till mig gjorde för inte så länge sen.
En knäböj skall köras riktigt djuuupt eller inte alls! Klarar man inte det så är det bara att börja träna smidighet och inget annat! Har man för risiga knän så är det djuuuupa benpress utan att lyfta häcken som gäller!
Journal med nakenbilder på mig och Krampus i utmanande poser
Greg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-11, 18:39   #7
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Fatalist Visa inlägg
Du tog beslutet åt henne? Om så är fallet låter det inte särskilt sjysst?
Ja vadå? Han är den med penis i förhållandet.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-11, 18:42   #8
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Baan Visa inlägg
som han inte lär få använda :c)
Gammal 2009-12-11, 18:44   #9
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Baan Visa inlägg
Hähä +1 men hade nån random påtänd fjortis ringt mig och bett mig ge ut namn och skit på en eventuell sambo hade jag också gett fingret åt personen i andra änden av telefönen.
Gammal 2009-12-11, 18:50   #10
BobaFett
Registered User

BobaFetts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Liven Visa inlägg
Nej precis, hon har inte varit det. Frågade samma fråga, då kunde hon inte svara. Det var de som jag reagerade på bla, hon borde ju ha kunnat svara någonting i alla fall.
Det är scam, de plåtar henne gratis, men för att modellagenturerna ska kunna se henne så får hon betala. De lägger ut henne på nån sida där de kan se hennes bilder.

Det är ungefär som de där pop up reklmerna där de säger att man har vunnit något fast man har aldrig betalat för en lott.
BobaFett är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-11, 19:02   #11
Loke
Registered User

Lokes avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av BobaFett Visa inlägg
Det är scam, de plåtar henne gratis, men för att modellagenturerna ska kunna se henne så får hon betala. De lägger ut henne på nån sida där de kan se hennes bilder.

Det är ungefär som de där pop up reklmerna där de säger att man har vunnit något fast man har aldrig betalat för en lott.
Var har du fått det ifrån? Det står ju på hemsidan precis hur det går till, du blir sminkad och fotad och sen får du köpa bilderna om du vill. Jag känner minst ett par tjejer som jag vet skulle tycka det var kul även om de inte köpte en enda bild.
Gammal 2009-12-11, 19:04   #12
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Köpcentrat i stan fyllde 40 år, då lottade de ut plåtning från dem. 75 st vann, jag fick ett sms att jag vunnit.. sen försökte jag få tag i dem för att fråga vad det gällde, fick tag i en förvirrad chaufför, tjej som skulle på rast osv.. helsnurrigt. Men iaf så bokade de in mig och en kompis följande dag (de skulle bara vara i stan över helgen), bad oss ha med ett par ombyten för man skulle bli fixad.

Först blev limon försenad (han ringde 10 min efter utsatt tid), sen hittade han inte, så vi fick gå 200 meter, sen skjutsade han oss de 5-10 min det tog. När han släppte av frågade vi "men vart ska vi??" och han talade om (nedlagd butikslokal). Väl framme var vi ju 40 min sena pga chaufförstrulet, blev sminkade, sen uppropade så vi fick skynda oss byta om. Det var helstressigt, sen mkt väntan, kändes som hela stan var där.. dessutom var ena långsidan av butiken öppen så folk gick nyfiket och kikade på spektaklet.

Spektaklet tog från kl 10 (el ja, 10.40 var vi ju på plats), sen fick vi vänta på utskrivt av ett foto i en timme ("det kommer nog när som helst" sa de när vi ställde oss i kön.. hade aldrig räknat med en timmes väntan!), ville man ha mer än den utskriften så kostade 3 bilder på skiva 1k kr. Kl 14.15 var vi klara! Jösses liksom, stress och väntan..

Men låter det lockande så ska hon ju testa, men det är ju lite fånigt att spendera en hel dag om man inte tänker köpa något - vilket ju är deras affärsidé. Fotograferna är skickliga men det är verkligen löpande band upplägg så jag tycker fotograferna säljer sig lite, de kan knappast vara nöjda med det upplägget - vissa fick typ huvudet kapade på vissa bilder? Och en familjs bilder kom bort - de erbjöds att få återkomma gratis dagen efter... ehh, mm - skitkul med småbarn å grejer.

Men som sagt, kanske bara var här det var kaos.. fast hon ska ju vara medveten om att det är sminkning typ 10 min och sen några timmars jobb - och att det skulle vara "modellande" tror jag inte? Är väl mer att man får fotas av en professionell fotograf. Men jag gillade sminkningen, har den på min användarprofil (dock fotade jag det själv.. , snål).

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-11, 19:19   #13
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Intressant affärsidé
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-11, 19:20   #14
Jarod
Kolozzeum Security

Jarods avatar

Reg.datum: Aug 2001
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Fotograferna är skickliga men det är verkligen löpande band upplägg
Mitt ex var på en sån här i Göteborg. Just i det fallet kan jag inte hålla med om att fotograferna var skickliga. Bilderna blev utfrätta och sminkningen var som när man bredspacklar en gipsvägg (dvs en jäkla massa smink).
Löpande band-upplägget stämmer oxå in. Trots det tog det nog fyra-fem timmar allt som allt och ville man sen köpa bilder kostade 3st 1250kr (på cdskiva med sig hem). Ville man köpa ALLA bilderna som togs tror jag priset låg på 8-10k. Shiiat.
Gammal 2009-12-11, 19:27   #15
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Man borde kanske bli modellfotograf, om man kan tjäna 400Kr per bild...
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:36.