Köpcentrat i stan fyllde 40 år, då lottade de ut plåtning från dem. 75 st vann, jag fick ett sms att jag vunnit.. sen försökte jag få tag i dem för att fråga vad det gällde, fick tag i en förvirrad chaufför, tjej som skulle på rast osv.. helsnurrigt. Men iaf så bokade de in mig och en kompis följande dag (de skulle bara vara i stan över helgen), bad oss ha med ett par ombyten för man skulle bli fixad.
Först blev limon försenad (han ringde 10 min efter utsatt tid), sen hittade han inte, så vi fick gå 200 meter, sen skjutsade han oss de 5-10 min det tog. När han släppte av frågade vi "men vart ska vi??" och han talade om (nedlagd butikslokal). Väl framme var vi ju 40 min sena pga chaufförstrulet, blev sminkade, sen uppropade så vi fick skynda oss byta om. Det var helstressigt, sen mkt väntan, kändes som hela stan var där.. dessutom var ena långsidan av butiken öppen så folk gick nyfiket och kikade på spektaklet.
Spektaklet tog från kl 10 (el ja, 10.40 var vi ju på plats), sen fick vi vänta på utskrivt av ett foto i en timme ("det kommer nog när som helst" sa de när vi ställde oss i kön.. hade aldrig räknat med en timmes väntan!), ville man ha mer än den utskriften så kostade 3 bilder på skiva 1k kr. Kl 14.15 var vi klara! Jösses liksom, stress och väntan..
Men låter det lockande så ska hon ju testa, men det är ju lite fånigt att spendera en hel dag om man inte tänker köpa något - vilket ju är deras affärsidé. Fotograferna är skickliga men det är verkligen löpande band upplägg så jag tycker fotograferna säljer sig lite, de kan knappast vara nöjda med det upplägget - vissa fick typ huvudet kapade på vissa bilder? Och en familjs bilder kom bort - de erbjöds att få återkomma gratis dagen efter... ehh, mm - skitkul med småbarn å grejer.
Men som sagt, kanske bara var här det var kaos.. fast hon ska ju vara medveten om att det är sminkning typ 10 min och sen några timmars jobb - och att det skulle vara "modellande" tror jag inte? Är väl mer att man får fotas av en professionell fotograf. Men jag gillade sminkningen, har den på min användarprofil (dock fotade jag det själv..

, snål).