Efter att ha suttit och läst en hel del och försökt komma igång med träningen igen på allvar så insåg jag att det bästa jag har gjort är att skriva träningsdagbok, så jag tänkte att jag gör en ny.
För er som inte känner mig så gör jag en liten självbiografi här nedan.
Mitt namn är Tomas Sundström, jag är en tidigare styrkelyftare född 1988 som tränat och tävlat för Öjebyns Atletklubb. Under åren har jag tävlat i klass 90kg samt 100kg med vikt av högst 92-93kg.
Titlar
3 SM guld SL
2 Nordiska guld SL
1 VM guld SL
1 VM brons SL
1 EM silver SL
1 SM silver Bänkpress
Jag har varit med i landslaget sen första året jag började tävla 2005 - 2008 och det har gått faktiskt riktigt bra, tills jag tappade lusten efter EM 2008/06 då jag började fokusera på hur jag såg ut istället för styrka. Det har varit många diskussioner varför jag slutat och den största anledningen var för att jag inte tyckte om utrustningen samt att jag fick jobb och skaffade hus som jag renoverat sen oktober 08.
Iallafall så är mina personbästa på tävling i klass 90kg
330kg knäböj (sv/nordiskt rekord)
200kg bänkpress
295kg marklyft
sammanlagt 822.5kg eller nått (sv/nordiskt rekord)
Men dessa rekord är tagna nu.
RAW
257.5kg knäböj (tävling)
160kg bänkpress (träning)
260kg marklyft (tävling)
Just nu så ligger kroppsvikten på ynka 80-83kg men kroppen börjar ta form och jag har aldrig mått bättre. Dock så försvinner styrkan fort då man inte fokuserar på basövningarna. Men man behöver inte vara starkast för att skriva på detta forum som tur är

.
Jag har inte tränat knäböj eller marklyft på runt 3-4 månader sen idag.
Personbästa just nu.
Knäböj 200kg
Bänkpress 150kg (lätt)
Marklyft 200kg
Böjen och marken uppskattar jag då jag inte har maxat på RIKTIGT länge kan vara över eller under, kan återkomma med max resultat om cirka 2-3månader då jag fått träna lite.
Iallafall dagens pass (Rygg tisdag)
Marklyft med bälte (lätt)
5x100kg
5x140kg
3x180kg
Chins
12x
10x
10x
Rodd (kommer inte ihåg vikt ska kolla nästa gång)
12x
12x
12x
Latsdrag (kommer inte ihåg vikt ska kolla nästa gång)
12x
12x
12x
Ryggresningar
21x
22x
23x
Detta summerar passet idag. Alla tips och kommentarer är välkomna
Ciao /Tomme