2007-10-24, 12:06
|
|
Kolozzeum
Reg.datum: Aug 2006
|
Journal - Från BMI 31 till 23
Välkommen!
Blev inspirerad av Laijza som tyckte att jag skulle skaffa en journal och skriva om min viktnedgång som jag håller på med. Lite skeptisk dock, känns inte som att så många vill läsa om en viktnedgång av en överviktig när alla (dom flesta) är vältränade. Vi får väl se helt enkelt! *whistle*
Min övervikt har jag kämpat med sedan jag var liten, fått kommentarer både i skolan och i vuxen ålder och man skulle väll kunna säga att det har satt sina spår, både i kroppen och själen. Har försökt med både det ena och det andra, viktväktarna, räkna kalorier, bara leva på bananer, you name it! Inget har dock funkat..eller igentligen har det väl det, jag har bara inte varit inställd till 100% på att jag ska lyckas, DET ÄR JAG INSTÄLLD PÅ NU!
Jag har länge pushat mig till att börja den här 100% satsningen som jag gör nu. Har varit medlem här och inspirerats, tittat på olika program på tv om fetma, läst om överviktiga i tidningar som har lyckats osv. Allt det här har nu gjort att jag verkligen känner att jag vill det här! Och jag slutar inte föräns det är klart!
Nu kör vi!
|
|
|
2007-10-24, 12:07
|
|
Kolozzeum
|
Har under 2 veckor (inne på min tredje) kört med Cambridge VLCD (ren kur), det vill säga jag äter 474 kalorier under en dag, uppdelat på 3 "måltider". Varje "måltid" är i pulverform i olika smaker.
Citat:
En portion innehåller 158 kcal; 16,8 g protein, 2,6 g fett, 16,7 g kolhydrater och en tredjedel av dagsbehovet av vitaminer, mineraler och spårämnen. Alla smaker har likvärdig näringstäthet.
|
Jag valde Cambridge för att jag kände att det gav mest resultat till att börja med, och även för att det var strikt. Finns många åsikter om det är bra eller dåligt och ni är välkommna att diskutera det här.
Började på en vikt av 95.1 kilo den 8 oktober, ligger idag på en vikt av 87.0 kilo. Kommer att fortsätta med Cambridge några veckor till för att sedan gå över till riktig mat och räkna kalorier.
|
|
|
2007-10-24, 15:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
that's the spirit
det är inte många kalorier det rör sig om så viktnedgång kommer det ju absolut bli. Jag tycker såna där pulver(?)dieter kan vara bra för snabb viktnedgång men det kan vara väldigt svårt att inte gå upp kilona igen när man börjar käka normal föda igen.
Men jag gillar din inställning, detta kommer gå galant!
Tycker även du ska ta bilder på dig själv så du kan jämföra å se resultaten. Det kan vara en riktig motivationshöjare. Givetvis behöver du inte lägga upp bilderna här ifall du inte vill, de är mest för din egen skull.
hade du tänkt utöva ngn sorts motion också?
|
|
|
2007-10-24, 15:40
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Jag kan inte så mycket om Cambridge. Men finns det inte en risk för att gå upp i vikt väldigt lätt igen när man väl börjar med riktigt mat. För du kan ju inte ligga på 500kcal om dagen när du äter mat sedan?
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Jag älskar henne, så jag vinner 
|
|
|
|
2007-10-24, 16:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av mela
Jag kan inte så mycket om Cambridge. Men finns det inte en risk för att gå upp i vikt väldigt lätt igen när man väl börjar med riktigt mat. För du kan ju inte ligga på 500kcal om dagen när du äter mat sedan?
|
Men han lär ju inte gå upp om han käkar runt 1500 heller...visst går han upp i början något kilo..men om kcal intaget ligger runt 1500-2000 kommer nog vikten ligga still...
Kul att du är motiverad och startar en journal..Vi blir besvikna om du fuskar
500kcal per dag låter grymt lite,,men om det funkar för dig är det bara att köra,,!
Själv har jag ca 31 i bmi
Senast redigerad av Lepras den 2007-10-24 klockan 16:04.
|
|
|
2007-10-24, 17:49
|
|
Svag
Reg.datum: Sep 2007
|
Vi får hoppas du lyckas!  Har du någon drömvikt?
|
|
|
2007-10-24, 23:17
|
|
Kolozzeum
|
Citat:
Ursprungligen postat av Laijza
that's the spirit
det är inte många kalorier det rör sig om så viktnedgång kommer det ju absolut bli. Jag tycker såna där pulver(?)dieter kan vara bra för snabb viktnedgång men det kan vara väldigt svårt att inte gå upp kilona igen när man börjar käka normal föda igen.
Men jag gillar din inställning, detta kommer gå galant!
Tycker även du ska ta bilder på dig själv så du kan jämföra å se resultaten. Det kan vara en riktig motivationshöjare. Givetvis behöver du inte lägga upp bilderna här ifall du inte vill, de är mest för din egen skull.
hade du tänkt utöva ngn sorts motion också?
|
Jo igentligen skulle man väl göra det, inte för att man precis känner för att ta bilder på sig själv med denna vikt fast det är väl "kul" när man gått ner!
Till att börja med blir det raska promenader, kroppen orkar inte mer ärligt talat. När jag nått min målvikt kommer jag börja träna mer, springa och håller på att pusha mig in på att börja på gym också för att få muskler och se ut som er andra!
Citat:
Ursprungligen postat av mela
|
Som Lepras säger, visst några kilon kommer jag gå upp i början, det mesta vatten dock. Men lägger jag mig på en nivå med kalorier och träning kommer jag kunna ligga kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av Lepras
Men han lär ju inte gå upp om han käkar runt 1500 heller...visst går han upp i början något kilo..men om kcal intaget ligger runt 1500-2000 kommer nog vikten ligga still...
Kul att du är motiverad och startar en journal..Vi blir besvikna om du fuskar
500kcal per dag låter grymt lite,,men om det funkar för dig är det bara att köra,,!
Själv har jag ca 31 i bmi
|
Fuska? Många frågar om jag inte har fuskat något, en lite godisbit eller något sånt..säger som till dom, skulle aldrig falla mig in!! Så det är lugnt.
Du har  31 BMI, jag har  31 BMI! haha
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar_NIN
Vi får hoppas du lyckas! Har du någon drömvikt?
|
Drömvikt har jag ingen, för jag drömmer inte om att gå ner, jag kommer gå ner. Fast jag förstår vad du menar och den vikten är 72 kilo. Jag kommer gå ner till 70 kilo men räknar på att jag kommer gå upp ca 2 kilo när vattnet kommer tillbaks. Hoppas? Vi vet!
|
|
|
2007-10-25, 07:55
|
|
Svag
Reg.datum: Sep 2007
|
Det är bra att du är säker! 70kilo fördelat på hur många cm?
|
|
|
2007-10-25, 10:43
|
|
Kolozzeum
|
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar_NIN
Det är bra att du är säker! 70kilo fördelat på hur många cm?
|
Har faktiskt inte en aning.
|
|
|
2007-10-25, 10:44
|
|
Kolozzeum
|
Den här magen ska bort i alla fall!
(Suddig mobilkamera)
|
|
|
2007-10-26, 10:12
|
|
Kolozzeum
|
16.1 kilon kvar. (Vägd idag)
9 kilon avklarade.
Senast redigerad av mats- den 2007-10-26 klockan 10:14.
Anledning: Glömde avklarad vikt.
|
|
|
2007-10-28, 18:41
|
|
Kolozzeum
|
Har funderat lite i helgen över vad för träning som vore bäst för kroppen efter jag gått ner alla kilon. Har läst om gym-program för nybörjare i andra delar av forumet men ska man börja med något annat än gym först?
|
|
|
2007-10-28, 20:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
den bästa träning och motion är den som utförs. Spelar ju ingen roll vad du väljer men en klar fördel är att du tycker om det du gör.
Testa gymmet du  även om det visar sig att du gillar det jättemycket så betyder ju inte det att du kan välja fler saker, variation är ju kul. Det är bara å prova sig fram
|
|
|
2007-10-28, 20:17
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
Jag tycker helt klart att du ska börja köra på gym =)
|
|
|
2007-10-28, 21:43
|
|
Kolozzeum
|
Citat:
Ursprungligen postat av Laijza
den bästa träning och motion är den som utförs. Spelar ju ingen roll vad du väljer men en klar fördel är att du tycker om det du gör.
Testa gymmet du  även om det visar sig att du gillar det jättemycket så betyder ju inte det att du kan välja fler saker, variation är ju kul. Det är bara å prova sig fram 
|
Sant.. men behöver man göra något innan man börjar på gym? Alla pratar om tillskott, pulver, "rage" osv..?
Har en axel som inte är som den ska också..självklart ta det lugnt med den men behöver man skydd osv eller gör det saken bara sämre?
Citat:
Ursprungligen postat av Anderzon
Jag tycker helt klart att du ska börja köra på gym =)
|
Jo..man kanske det..välkommen föresten!  Kul att du Skriver ditt första hos mig!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:18.
|

|