Hej gott folk!
Nu är det dags för två grappar att starta journal och vi börjar lite enkelt:
Lillstadspojken
Ålder: 18år
Vikt: 89kg
Längd: 192cm
Lite Bakgrund:
Som ung spelade jag fotboll i ungefär 11år men flera saker satte stopp för min fotbollskarriär så jag började istället träna gym några gånger i veckan. Första gången jag satte min fot på ett gym var vid 16 års ålder och efter att ha hållit på i nästan 1 år la jag av i brist på motivation. När jag senare (7 månader senare) började träna gym igen var all min styrka borta (pga. en riktigt idiotisk deff) och jag fick i princip börja om från ruta ett. Nu har jag tränat på ett tag och allt eftersom min kunskap inom både träning och kost växer, utvecklas även kroppen.
Schema:
Mitt schema kommer se ut ungefär såhär.
Dag 1. Rygg
Dag 2. Baksida lår, mage
Dag 3. Bröst, främe- och mellersta axlar
Dag 4. Bröstrygg, bakre axlar
Dag 5. Framsida lår, mage
Dag 6. Biceps, triceps, underarmar
Dag 7. HIIT
Kommer även under deffen lägga till en hel del promenader och konditionsträning. Mina vilodagar är heller inte bestämda på förhand utan de tars när de behövs.
Mat Schema: Periodisk fasta
Jag äter tre mål om dag. Det första vid 12:00, det andra vid 17:30-18:30 (beroende på när jag tränar) och det sista vid 19:50.
Person bästa:
Marklyft: 1x1 130kg
Knäböj: 1x4 106kg
Bänkpress: -
Militärpress: -
Bänk- och militärpress är just två övningar jag inte kunnat köra pga. skadade axlar. Det var faktiskt så sent som förra veckan jag körde mitt första bröst/ axlarpass någonsin så vikterna här är inget att tala om för tillfället. Lär även dröja innan jag maxar dessa övningar eller ens gå ner under 3-4 reps.
Häftig:
Ålder: 18år
Vikt: 91kg
Längd: 187,5cm
Lite Bakgrund:
Har väl testat det mesta i idrottsväg, brottning, fotboll, innebandy, thaiboxning och nu gym. Har kört fram och tillbaka sedan 5 år varav det senaste året har man kört på hyffsat seriöst. Thaiboxningen ska jag börja köra på med snart igen, har varit lite krabbigt att hinna med det samtidigt som man kört på gymmet. Ska försöka lägga på mig lite styrka och börja igen när jag känner mig redo. Brukar även köra ett gäng timmar innebandy en dag i veckan.
Schema:
Mitt schema kommer se ut ungefär såhär.
Dag 1. Bröst
Dag 2. Rygg
Dag 3. Axlar & Bål
Dag 4. Vila
Dag 5. Ben
Dag 6. Armar/Innebandy
Dag 7. HIIT
Brukar köra lite osystematiskt när det gäller repsen och seten men ökar ganska bra på det. Allt från 1-5 set och 1-12reps. Är som sagt mest ute efter styrkan men tycker att det kan vara ganska gött att pumpa ut det sista somliga dagar.
Mat Schema: Har tänkt deffa snart men kör för tillfället på kaloribalans.
Person bästa:
Marklyft: 1x3 150kg
Knäböj: 1x3 110kg
Bänkpress: 1x1 90kg
Militärpress: 2x3 60kg
Läs, ät och njut!