Lopp 2 avklarat.
Toughest malmö 8 km.
TL;DR: Jävlar vad jag gjorde allt fel som man kunde göra fel. 68 minuter, 8.36 km, 52 hinder, 4 kramper i höger vad, 2 i vänster - allt mellan 7km och 8km.
Första lärdomen: Har du aldrig sprungit ett lopp tidigare, ta det lugnt i början.
Andra lärdomen: Har du aldrig sprungit ett lopp med hinder tidigare, ta det lugnt i början
Tredje lärdomen: Ska du krypa på grus, sten och cementblock, se till att ha löptights och inte shorts.
Fjärde lärdomen: Ska du spring i vatten, sand och lera, spring för i helvete inte i vanliga löparskor som suger åt sig vatten.
Femte lärdomen: Spela dina kort säkert, en straffrunda gör att man förlorar så in i helvetes mycket tid. H e l v e t e s mycket tid.
Sjätte lärdomen: SE TILL ATT HA BYXOR/TRÖJJA SOM TÄCKER BEN OCH ARMAR
Sjunde lärdomen: Hur starka nävar du än har så kommer du tappa greppet på 42:e hindret där repet är ingeggad i lera, vatten och tång. Skaffa bra jävla handskar.
Men den viktigaste lärdomen:
Detta var så fruktansvärt förbaskat roligt! Jag kommer sätta mig omgående för att styra ett bättre schema för att bättre på kondition samt "rätt styrka". Bort med alla assistans - fokus på basövningar.
Det var ett riktigt roligt lopp men som sagt, gjorde nog allt fel jag kunde göra. I starten gick man ut i 4:15 tempo.. Något jag ALDRIG har sprungit särskilt långt. Detta körde vi en i över en km, om inte 2. Efter det var det pang bom in i väggen. Klarar inte ett sådant tempo.. Egot tog över och man drogs med alla andra. Sakta ner, ta det lugnt, få ner pulsen och börja traska. Tråkigt nog så kom man då direkt till vatten vilket gjorde att skorna blev lvl 2 +2kg per sko (minst). Efter det kom sant och skorna levlade till lvl 3 +1kg per sko samt sand som skaver. Efter det så var man för högmodig och skulle klara hindren snabbt som fan (forcera), detta resultera i
1. All energi försvinner
2. Straffrundor - tiden försvinner
-> Ingen energi + förlorade tid = massa tid går upp i rök.
Efter man kom till den här realisationen så tog man hindrena lugnt och sansat samt sänke tempot till runt ~6:00 (bra för mig). Då började man springa förbi en hel drös med folk, vilket var väldigt motiverande. Tråkigt nog så, vilket jag har fått tidigare, så ballar båda vaderna ut. Kramp så fort man ska göra ett avstamp. 4 kramper på höger ben, 2 på vänster i loppet av ca 1 km. Snacka om att förlora tid (hatten av till de personer som stannade och hjälpte mig stretcha!). Sprang i lag men det splittrades efter ca 3km, några brassa på och några tog det lugnare - vilket vi hade kommit överens om var helt ok.
Hur som, kämpade in mig i mål på 68 minuter. Målet var under 60, är säker på att jag hade klarat det om jag inte krampat. Måste få rätsida på varför.. Kanske är så enkelt att kondisen är för dålig?
Hur som, detta var riktigt roligt. Kommer definitivt springa mer. Nästa helg är det Tough Viking, kommer troligtvis anmäla mig till
Toughest i Danmark (september). Kanske slänger in Tough viking 1.4 mil där omkring med.
Tar med mig lärdomarna till nästa lopp, ska fixa nya skor, löpartights och en tunn tröjja som jag kan ha (typ dryfit som torkar snabbt). Samt hålla tillbaka tempot. Ska fixa under 60 minuter.
PS. Jag var den som klarade rampen av de som stod där när jag kom dit, lite kul. *skryt*
Mvh
Snubben som fått blodad tand!