Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-05-02, 15:41   #391
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch

Beemels avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
En liten enkel runda på 4.3km. Inget direkt tempo, vaggade mellan 4:00 till 6:00 - känna av hur det känns i kroppen och knät för morgondagen. Inga problem med knät däremot problem med orken.. Får se hur det blir imorgon, hej och hå.
Den banan ser galet kul ut (och jobbig) nästa år om jag håller mig skadefri och är i bättre form ska jag också prova på.

Lycka till!
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-02, 15:44   #392
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Den banan ser galet kul ut (och jobbig) nästa år om jag håller mig skadefri och är i bättre form ska jag också prova på.

Lycka till!
Då kör vi! Eller om jag kör med mina vänenr igen så kan vi sikta på att köra i Danmark alt. Tough Viking i Stockholm?

Eller Tough mudder i England?

Eller vafan, jag har massa planer på olika lopp så det är bara att hänga på

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-03, 23:01   #393
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Lopp 2 avklarat.
Toughest malmö 8 km.

TL;DR: Jävlar vad jag gjorde allt fel som man kunde göra fel. 68 minuter, 8.36 km, 52 hinder, 4 kramper i höger vad, 2 i vänster - allt mellan 7km och 8km.

Första lärdomen: Har du aldrig sprungit ett lopp tidigare, ta det lugnt i början.
Andra lärdomen: Har du aldrig sprungit ett lopp med hinder tidigare, ta det lugnt i början
Tredje lärdomen: Ska du krypa på grus, sten och cementblock, se till att ha löptights och inte shorts.
Fjärde lärdomen: Ska du spring i vatten, sand och lera, spring för i helvete inte i vanliga löparskor som suger åt sig vatten.
Femte lärdomen: Spela dina kort säkert, en straffrunda gör att man förlorar så in i helvetes mycket tid. H e l v e t e s mycket tid.
Sjätte lärdomen: SE TILL ATT HA BYXOR/TRÖJJA SOM TÄCKER BEN OCH ARMAR
Sjunde lärdomen: Hur starka nävar du än har så kommer du tappa greppet på 42:e hindret där repet är ingeggad i lera, vatten och tång. Skaffa bra jävla handskar.

Men den viktigaste lärdomen: Detta var så fruktansvärt förbaskat roligt! Jag kommer sätta mig omgående för att styra ett bättre schema för att bättre på kondition samt "rätt styrka". Bort med alla assistans - fokus på basövningar.

Det var ett riktigt roligt lopp men som sagt, gjorde nog allt fel jag kunde göra. I starten gick man ut i 4:15 tempo.. Något jag ALDRIG har sprungit särskilt långt. Detta körde vi en i över en km, om inte 2. Efter det var det pang bom in i väggen. Klarar inte ett sådant tempo.. Egot tog över och man drogs med alla andra. Sakta ner, ta det lugnt, få ner pulsen och börja traska. Tråkigt nog så kom man då direkt till vatten vilket gjorde att skorna blev lvl 2 +2kg per sko (minst). Efter det kom sant och skorna levlade till lvl 3 +1kg per sko samt sand som skaver. Efter det så var man för högmodig och skulle klara hindren snabbt som fan (forcera), detta resultera i

1. All energi försvinner
2. Straffrundor - tiden försvinner

-> Ingen energi + förlorade tid = massa tid går upp i rök.

Efter man kom till den här realisationen så tog man hindrena lugnt och sansat samt sänke tempot till runt ~6:00 (bra för mig). Då började man springa förbi en hel drös med folk, vilket var väldigt motiverande. Tråkigt nog så, vilket jag har fått tidigare, så ballar båda vaderna ut. Kramp så fort man ska göra ett avstamp. 4 kramper på höger ben, 2 på vänster i loppet av ca 1 km. Snacka om att förlora tid (hatten av till de personer som stannade och hjälpte mig stretcha!). Sprang i lag men det splittrades efter ca 3km, några brassa på och några tog det lugnare - vilket vi hade kommit överens om var helt ok.

Hur som, kämpade in mig i mål på 68 minuter. Målet var under 60, är säker på att jag hade klarat det om jag inte krampat. Måste få rätsida på varför.. Kanske är så enkelt att kondisen är för dålig?

Hur som, detta var riktigt roligt. Kommer definitivt springa mer. Nästa helg är det Tough Viking, kommer troligtvis anmäla mig till Toughest i Danmark (september). Kanske slänger in Tough viking 1.4 mil där omkring med.

Tar med mig lärdomarna till nästa lopp, ska fixa nya skor, löpartights och en tunn tröjja som jag kan ha (typ dryfit som torkar snabbt). Samt hålla tillbaka tempot. Ska fixa under 60 minuter.

PS. Jag var den som klarade rampen av de som stod där när jag kom dit, lite kul. *skryt*

Mvh
Snubben som fått blodad tand!

Citat:
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!

Senast redigerad av Snubben den 2014-05-03 klockan 23:06.
Gammal 2014-05-03, 23:07   #394
Anatis87
Nattsuddare

Anatis87s avatar

Reg.datum: Feb 2012
Du är GRYM!!!
Gammal 2014-05-03, 23:09   #395
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Anatis87 Visa inlägg
Du är GRYM!!!

Nu sängen, imorgon ska jag slänga upp bilder på armarna och mina knän.. Då kommer man nog förstå bättre varför man bör ha saker som täcker

Blev ett litet blåmärke på biceps när man skulle göra dipwalk över vatten. På sista greppet glider höger, den är dränkt i sand, lera och sedan blir det blött. Vägrar ta en straffrunda till så där smällde armen ut över sidan men det var bara att spänna bixepz (som man curlat för just detta #curl4lajf) och dra sig genom.. Men aj aj!

Citat:

Senast redigerad av Snubben den 2014-05-03 klockan 23:11.
Gammal 2014-05-03, 23:20   #396
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Reg.datum: Jul 2013
SHIT! Jag skulle aldrig våga ställa upp i ett sådant lopp! Min moster ska vara med nästa lördag. Skitcreepy ju!

Mycket bra kört!!

Skickat ifrån matbordet.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-04, 09:35   #397
Jeml
Registered User

Jemls avatar

Reg.datum: Apr 2011
Lät riktigt kul och spännande!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-04, 10:19   #398
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Rekommenderas, det är jättekul. Många går runt banan så man behöver inte vara orolig över att känna sig dålig på något sätt.

Här är lärdom två, tre och sex i bildformat.

Citat:

Senast redigerad av Snubben den 2014-05-04 klockan 10:21.
Gammal 2014-05-04, 11:24   #399
G_lund
En påse med mos.

G_lunds avatar

Reg.datum: Feb 2006
Bra jobbat! =)
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-04, 11:43   #400
mela
#curl4lajf

melas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Ta och kolla in Merell Bare skor. Det rä barfotaskor (fast hela tår inte uppdelat). Riktigt sköna och lätta. Jag har sprungit i lerig skog och genom bäckar osv med mina och de blir inte tyngre. Fungerar superbt på mjuka underlag trots klena knän. Föredrar dock att ha "riktiga" löparskor på asfalt.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-04, 14:36   #401
Jobbigt
Registered User

Reg.datum: Dec 2013
Haha det var en viss skillnad mot jag trodde du menade med ett lopp grymt jobbat! Ser för övrigt ut som du verkligen haft roligt som fan! Måste testa på något liknande.

Bara för att jag inte bugar inför kontaktonani och pumpnojja betyder det inte att jag har dålig kroppskontroll.
Jobbigt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 11:42   #402
mela
#curl4lajf

melas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Bwahaha!

Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-05, 12:19   #403
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

BAHAHA! Underbart!

Citat:
Gammal 2014-05-05, 12:20   #404
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av G_lund Visa inlägg
Bra jobbat! =)

Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Ta och kolla in Merell Bare skor. Det rä barfotaskor (fast hela tår inte uppdelat). Riktigt sköna och lätta. Jag har sprungit i lerig skog och genom bäckar osv med mina och de blir inte tyngre. Fungerar superbt på mjuka underlag trots klena knän. Föredrar dock att ha "riktiga" löparskor på asfalt.
Tack, ska iväg och kolla på skor idag från NB, Merrell och Salomon. Får se om det finns något som passar

Citat:
Ursprungligen postat av Jobbigt Visa inlägg
Haha det var en viss skillnad mot jag trodde du menade med ett lopp grymt jobbat! Ser för övrigt ut som du verkligen haft roligt som fan! Måste testa på något liknande.
Do it, riktigt roligt

Citat:
Gammal 2014-05-05, 12:26   #405
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch

Beemels avatar

Reg.datum: May 2006
Hur blir det med gymträning för dig. Kommer du satsa helhjärtat på att kuta skiten ur dig i ogynnsam terräng fram över, eller finns det tid för lite squats och curls också?
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:54.