Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-02-28, 19:03   #30691
Tree Fiddy
Need

Tree Fiddys avatar

Reg.datum: May 2016
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Jag förstår överhuvudtaget inte varför det skulle ge livet spänning.

Vi skulle aldrig få tvätten gjord om vi inte drog igång den innan jobbet.
Ligger tvätten i blöt i flera timmar i väntan på att hängas upp?
Gammal 2017-02-28, 19:08   #30692
Sohlsken
Boldly running where many have run before

Sohlskens avatar

Reg.datum: Feb 2014
Citat:
Ursprungligen postat av Tree Fiddy Visa inlägg
Ligger tvätten i blöt i flera timmar i väntan på att hängas upp?
Vi har en kombinationsmaskin. Den byter till tumlare när den har tvättat tvätten.
Gammal 2017-02-28, 19:31   #30693
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Mina vänners tvättmaskin började brinna. Den var cirka 4 år gammal. Lyckligtvis var de hemma så det gick att kontrollera.

Starkström, tunga rörliga delar som rör sig väldigt snabbt och massor av vatten är inte en perfekt kombination.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-28, 19:52   #30694
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Reg.datum: Nov 2003
Diskmaskinen körs igång 0100 på natten. Tvättmaskinen går igång när vi lämnar för jobb.

Borde jag vara orolig?

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-28, 20:26   #30695
VoDaresVins
Registered User

VoDaresVinss avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Ingen som är orolig för vattenläckor och bränder? Försäkringar som inte täcker?
Jag hade läckage från diskmaskin i en lägenhet när jag inte sov hemma. Huvudledningen i huset var täppt vilket gjorde att vattnet från min diskmaskin pressade upp vattnet i diskhon tills det svämmade över. Mitt parkettgolv förstördes och köket i lägenheten under måste bytas. Var diskussion då om det skulle gå på husets försäkring eller min. Det blev husets så undgick självrisken.
Gammal 2017-02-28, 23:13   #30696
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Reg.datum: May 2007
har inte på diskmaskinen när jag inte är hemma. Vitvaror är vanligaste brandorsaken och då vi i ambulansen typ alltid åker med på bränder så väljer jag att inte öka risken av att en brand startar när jag inte är hemma. Är jag hemma kan jag t.ex få ut katten, ringa i tid, stoppa branden med våra tre brandsläckare etc.
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-28, 23:28   #30697
Bob90
?

Bob90s avatar

Reg.datum: Apr 2016
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
har inte på diskmaskinen när jag inte är hemma. Vitvaror är vanligaste brandorsaken och då vi i ambulansen typ alltid åker med på bränder så väljer jag att inte öka risken av att en brand startar när jag inte är hemma. Är jag hemma kan jag t.ex få ut katten, ringa i tid, stoppa branden med våra tre brandsläckare etc.

Alldeles för få som har släckare hemma.
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-28, 23:41   #30698
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Kan ni lämna boendet med tvättmaskinen gående? Nån som absolut inte gör det? Nån som gör det för att ge livet spänning?
Kan på sin höjd gå till butiken ett par minuter. Jag har varit med om att det har runnit in från grannen ovanför i två olika lägenheter. Då var det hyrlägenhetet så jag klarade mig. Mardrömmen vore att orsaka en stor läcka och bli betalningsskyldig.

Tapatalk
Gammal 2017-03-01, 00:04   #30699
r3mpuh

r3mpuhs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Har ni placerat er tvättmaskin på ett trägolv?

Lite mögel har inte så många dött utav.
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-01, 05:05   #30700
beckman88
Worgen priest

beckman88s avatar

Reg.datum: Jan 2005
Hur kan det vara okej att det står "Skyddat belopp" när det dras pengar från mitt bankkonto till okänd källa?
Ska jag behöva vänta dagar med att få reda på vart mina pengar tagit vägen? :S
beckman88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-01, 06:45   #30701
Bob90
?

Bob90s avatar

Reg.datum: Apr 2016
Citat:
Ursprungligen postat av beckman88 Visa inlägg
Hur kan det vara okej att det står "Skyddat belopp" när det dras pengar från mitt bankkonto till okänd källa?
Så det ska dras en okänd summa pengar från ditt konto som du inte känner till vart det ska till? Det är inte ett köp du är medveten om?
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-01, 09:50   #30702
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE

ARMSTARKs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Om man hamnar i fängelse, finns det någon form av socialt skyddsnät som hindrar en från att hamna på gatan? Tänker på hyran och andra räkningar, har man ingen inkomst kan man inte betala. Annars innebär det att en gång på kåken och man är dömd till ett liv i fortsatt kriminalitet?
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-01, 10:16   #30703
anvihl
Registered User

anvihls avatar

Reg.datum: Apr 2012
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Om man hamnar i fängelse, finns det någon form av socialt skyddsnät som hindrar en från att hamna på gatan? Tänker på hyran och andra räkningar, har man ingen inkomst kan man inte betala. Annars innebär det att en gång på kåken och man är dömd till ett liv i fortsatt kriminalitet?
Du får naturligtvis säga upp eller hyra ut ditt boende om du inte har sparat pengar eller har någon som hjälper dig, kriminalvården betalar inga hyror eller andra fasta utgifter. Socialtjänsten i din kommun hjälper till med barn och man får om du har tur speciella betalningsplaner av banken om man har lån, annars är det kronofogden deluxe efter avsutten tid.

Du jobbar minst sex timmar varje vardag i fängelset med den eminenta timlönen ~10-15kr i timmen.

När man muckar är det mycket riktigt så att många inte har ett piss, inget boende, inga ägodelar, inga pengar, många får t.o.m ett ombyte kläder av kriminalvården då man inte har några egna, det enda man har är ett dussintal nya kriminella kontakter och ett hat mot systemet.

Meningen är att soc ska hjälpa till efteråt.
Gammal 2017-03-01, 10:50   #30704
Ozma
Registered User

Ozmas avatar

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Ursprungligen postat av beckman88 Visa inlägg
Har märkt av detta ibland jag med. Det verkar gälla när man handlar från ställen där pengar, av någon anledning, inte kan dras direkt. När jag handlar på kryssningsfartyg och små enskilda butiker brukar "skyddat belopp" synas, för att sedan dras någon dag senare. Lidl här i trakten har samma system. Tror inte man kan göra något åt detta, utan det är bara att gilla läget.

Man får ha koll på det man spenderar helt enkelt.

Senast redigerad av Ozma den 2017-03-01 klockan 10:53.
Ozma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-01, 11:50   #30705
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE

ARMSTARKs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Du får naturligtvis säga upp eller hyra ut ditt boende om du inte har sparat pengar eller har någon som hjälper dig, kriminalvården betalar inga hyror eller andra fasta utgifter. Socialtjänsten i din kommun hjälper till med barn och man får om du har tur speciella betalningsplaner av banken om man har lån, annars är det kronofogden deluxe efter avsutten tid.

Du jobbar minst sex timmar varje vardag i fängelset med den eminenta timlönen ~10-15kr i timmen.

När man muckar är det mycket riktigt så att många inte har ett piss, inget boende, inga ägodelar, inga pengar, många får t.o.m ett ombyte kläder av kriminalvården då man inte har några egna, det enda man har är ett dussintal nya kriminella kontakter och ett hat mot systemet.

Meningen är att soc ska hjälpa till efteråt.
Intressant faktiskt, man har alltid tyckt att de har ett sjukt system i sydamerika där folk inte har råd att mucka från fängelset då fängelsevistelsen ska betalas. Det svenska är alltså inte mycket bättre då man hellre sitter kvar eftersom man inte nånting att komma tillbaks till.
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:13.