Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-02-13, 20:21   #30526
Starke75an
Mulkku of Sweden

Starke75ans avatar

Reg.datum: Jan 2015
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Jag har nyligen fått en tillsvidareanställning som startar första mars i mitt gamla jobb. Med gamla menar jag det jobb jag har arbetat för innan och under studietiden.

Fick dock ett samtal idag om en jobbintervju (inom det jag är utbildad), och ska givetvis gå på intervjun. Det var dock så längesedan jag var på en jobbintervju.

Någon som har råd/tips?

Tacksam för svar!
Ställ frågor om företagets ekonomi och hur stabilt det är. Om hur de ser på företaget om 5 år. Alltså du ställa frågor.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-13, 20:47   #30527
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Var nyfiken på arbetsplatsen och arbetsuppgifterna. Lägg gärna fram frågorna lite som om du redan var där och redo att kavla upp ärmarna och sätta igång.

Hur ser arbetsflödet ut? Vad är det de vill att du levererar? Hur ser samarbetet ut med kollegor och kunder - sitter du solokvist eller i ett team och hur sker kontakten med slutkund? Är det stort inflöde och snabba vändningar eller uppgifter som tar längre tid? Finns det andra saker du kan bidra med utöver den specifika arbetsbeskrivningen?

Var inte heller rädd för att ställa arbetstekniska frågor. Hur jobbar de med X, Y och Z? Kör de WD40 eller 5-56? Arbetar de med silvertejp, spade och sopsäckar? Exempel på problem och utmaningar man kan ställas inför?

Mot slutet kan det vara bra att kolla vad de är för en arbetsgivare och hur arbetsvillkoren ser ut. Var redo med ett vettigt löneanspråk när du får den frågan.

Sen kan du slappna av, tryggt förvissad om att de redan är högst intresserade av dig med tanke på att du kallats till intervju.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 08:19   #30528
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
köpte ett SL-bälte som är väldigt hårt och tyvärr gett mig lite blåmärken.(endast i knäböjen som jag kommer lite i kläm pga lowbar men sumomark fungerar bra)

Hur lång tid brukar det ta innan det mjuknar upp något?

känns lite sisådär att ha ett 10cm långt rött märke där magen blivit klämd och vill inte förvärra det varje gång jag böjer
Jag skulle börja med att flytta bältet för att se om problemet försvinner eller helt enkelt inte dra åt det så hårt. Om du pga av "lowbar" böjer ihop överkroppen över bältet så magen kläms så skulle jag också kolla över tekniken som helhet.
Annars tar det 5-10 år innan ett wahlanderbälte mjuknar men man kan skynda på det hela genom att mjuka upp kanterna.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 09:35   #30529
frys
Registered User

fryss avatar

Reg.datum: Jul 2011
hur kan man mjuka upp kanterna då? (har förresten ett annat random märke, men det är samma läder(?) och spänne som på ett wahlander bälte)

Har endast testat att ha bältet högt upp eller långt ner. så just nu har jag att välja mellan mindre blåmärke eller större rött märke.

hara bara använt bältet 2 gånger hittills så ska försöka mixa lite mer med det
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 10:36   #30530
Kel Varnsen
Registered User

Kel Varnsens avatar

Reg.datum: Jan 2017
Citat:
hur kan man mjuka upp kanterna då? (har förresten ett annat random märke, men det är samma läder(?) och spänne som på ett wahlander bälte)

Har endast testat att ha bältet högt upp eller långt ner. så just nu har jag att välja mellan mindre blåmärke eller större rött märke.

hara bara använt bältet 2 gånger hittills så ska försöka mixa lite mer med det
Vad heter bältet? Jag har en kompis som köpte ett "gForce Z PowerBelt" han var nästan förtvivlad, det var så hårt så att han knappt kunder ta på sig det, och det gjorde ont.
Men efter bara några veckor blev det en stor skillnad.

Jag personligen köpte ett Wahlanders bälte 2009. Vad mjukna innebär är givetvis en definitionsfråga, men som jag minns det så blev det mjukare och mer följsamt ganska omgående. Det är förövrigt i kanonskick fortfarande.

Om du vill "köra in" ditt bälte snabbare så ta på dig en rejäl tjocktröja, och använd bältet i de flesta övningarna.
Gammal 2017-02-14, 10:42   #30531
frys
Registered User

fryss avatar

Reg.datum: Jul 2011

köpte på random träningsida, kan inte länka pga att den kanske säljer kosttillskott

jag har kört med ett eleiko SL-bälte(det är väl typ som wahlander) förut och den var bra inkörd då många använt den på gymmet i 2-3 år :P
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 10:48   #30532
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Reg.datum: Nov 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Var nyfiken på arbetsplatsen och arbetsuppgifterna. Lägg gärna fram frågorna lite som om du redan var där och redo att kavla upp ärmarna och sätta igång.

Hur ser arbetsflödet ut? Vad är det de vill att du levererar? Hur ser samarbetet ut med kollegor och kunder - sitter du solokvist eller i ett team och hur sker kontakten med slutkund? Är det stort inflöde och snabba vändningar eller uppgifter som tar längre tid? Finns det andra saker du kan bidra med utöver den specifika arbetsbeskrivningen?

Var inte heller rädd för att ställa arbetstekniska frågor. Hur jobbar de med X, Y och Z? Kör de WD40 eller 5-56? Arbetar de med silvertejp, spade och sopsäckar? Exempel på problem och utmaningar man kan ställas inför?

Mot slutet kan det vara bra att kolla vad de är för en arbetsgivare och hur arbetsvillkoren ser ut. Var redo med ett vettigt löneanspråk när du får den frågan.

Sen kan du slappna av, tryggt förvissad om att de redan är högst intresserade av dig med tanke på att du kallats till intervju.
Citat:
Ursprungligen postat av Starke75an Visa inlägg
Ställ frågor om företagets ekonomi och hur stabilt det är. Om hur de ser på företaget om 5 år. Alltså du ställa frågor.
Tack så mkt för eran råd! Uppskattar det enormt!
Gammal 2017-02-14, 10:51   #30533
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:

köpte på random träningsida, kan inte länka pga att den kanske säljer kosttillskott

jag har kört med ett eleiko SL-bälte(det är väl typ som wahlander) förut och den var bra inkörd då många använt den på gymmet i 2-3 år :P
Det där kommer att mjukna ganska så snabbt, testa att linda det hårt åt båda hållen några gånger så skyndar du på processen.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 11:00   #30534
Nattljus
Ljuset i mörkret

Nattljuss avatar

Reg.datum: Oct 2008
Är det som jag inbillar mig, eller möglar färdigskivad hårdost snabbare än hårdost i bit?
Gammal 2017-02-14, 11:53   #30535
VoDaresVins
Registered User

VoDaresVinss avatar

Reg.datum: Apr 2005
Kan man smittas av vårtor i händerna på gymmet eller uppkommer såna från annat än smitta? Har fått små kliande varande prickar både i handflatan och på sidan av handen. Finns det nåt rekommenderat läkemedel?
Gammal 2017-02-14, 11:55   #30536
Luca Brasi
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg
Kan man smittas av vårtor i händerna på gymmet eller uppkommer såna från annat än smitta? Har fått små kliande varande prickar både i handflatan och på sidan av handen. Finns det nåt rekommenderat läkemedel?
Eeew.
Handskar 4ever.
Fingerhandskar.
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 11:57   #30537
Luca Brasi
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Är det som jag inbillar mig, eller möglar färdigskivad hårdost snabbare än hårdost i bit?
Du äter för lite ost.
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 12:22   #30538
VoDaresVins
Registered User

VoDaresVinss avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Luca Brasi Visa inlägg
Eeew.
Handskar 4ever.
Fingerhandskar.
Bingade på symptomen (#googleisthedevil)
Verkar snarare som det är eksem som jag antar kan komma från min datormus & matta på jobbet. Tror inte jag rengjort dom på några år.
Citat:
Symtom på handeksem

Klåda och millimeterstora vattenblåsor är typiska symtom vid handeksem, liksom torr hud med rodnad och svullnad.
http://www.netdoktor.se/hud-har/arti...em-pa-handerna
Gammal 2017-02-14, 16:33   #30539
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Jag reste ju med SAS nu fram och tillbaka till USA. Har bara fått EuroBonus för ditresan. Bör jag inte få för hemresan också?
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 16:35   #30540
4623
Getar

4623s avatar

Reg.datum: Sep 2008
Det tar några dagar innan den kommer in.
4623 är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:43.