Jag tänkte börja träna efter att varit fysiskt inaktiv i flera år med undantag för korta perioder.
Har köpt en Eleiko-stång och vikter, så kommer att träna hemma med de förutsättningarna jag har.
Är i skrivande stund 26 år gammal, väger 80kg och är 1.85cm lång. Helt otränad.
Jag tycker marklyft och bänkpress verkar spännande så jag kommer att basera min träning runt de två övningarna.
Kommer nog filma marklyften nästan varje pass.
Har för tillfället inget direkt program att följa, men lär köra bänk och mark tre gånger i veckan.
6,5cm djupa smala marklyft m. frontgrepp
70kg*5
70kg*5
70kg*5
6,5cm djupa smala marklyft m. ryckfattning
40kg*6
40kg*6
40kg*6
3 set grepp
60kg*1
60kg*1
50kg*7
50kg*7
50kg*7
40kg*20
Blev inte mycket träning idag. Snickrade ihop två viktställ, och gjorde lite annat i gymmet som tog längre tid än väntat. Kapat och filat lite på bänken också. Den var så hög förut så att jag inte kunde lyfta ut stången själv.
Gymmet börjar ta sig rätt bra nu.
Känns bra. Relativt stabilt. Kanske kan bli bra det här
Jag har modifierat min bänkställning en del, och det har blivit bra. Imorgon ska jag och min far påbörja byte av bänkskiva. Den som är nu är för smal och svajig, och tvådelad.
Jag har även justerat bredden på ställningen, gick inte att hålla maxbrett utan att klämma händerna. Höjden, för jag nådde inte upp till stången. Samt sågat bort lite grejer som var i vägen.
Nu är det bara att klä den. Men det går att lyfta som det är nu, så ingen panik.