2007-08-13, 11:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Bli mer harmonisk?
Nå hur blir man mer harmonisk och tolerant?
Känner igen det som vår blekfete vän beskrev i en tråd för något tag sedan. Tänder till allt för snabbt. Känner mig ibland "bitter" och stör mig för mycket på andra.
Är detta kanske vanligt?
Är en social och trevlig kille. Ställer upp för andra och bryr mig om någon far illa. Sträcker med glädje ut en hjälpande hand till den som behöver den. Engagerar mig ideellt och har ett arbete som är socialt. Beskrivs av anda som en person som ställer upp och vill andra väl, den som säger ifrån då andra inte vågar osv.
Men hur ska jag få bort "surgubben" inom mig? Vad vill han säga mig?
|
|
|
2007-08-13, 11:46
|
|
Lamer
Reg.datum: Dec 2005
|
Haha, den där sarkastiska inre rösten som kränker folk jämt och ständigt kommer man förmodligen att bli av med först då man är för trött för att bry sig. Det är bara att spela vidare och fortsätta att vara trevlig - tror jag
|
|
|
2007-08-13, 11:47
|
|
El grande salami
Reg.datum: Jul 2006
|
Bryt ut din ilska ordentligt, men skada ingen annan person efter det börja lyssna på reggea, soul och jazz, meditera och kör yoga, få avslappnande massage lite då och då, basta, och sluta drick alkohol.
|
|
|
2007-08-13, 11:50
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami
Bryt ut din ilska ordentligt, men skada ingen annan person efter det börja lyssna på reggea, soul och jazz, meditera och kör yoga, få avslappnande massage lite då och då, basta, och sluta drick alkohol.
|
Haha..ett bra tips egentligen. Stänger inne känslor för ofta..både bra och dåliga. Dricker i princip nästan aldrig.
Känner för att åka långt bort och bara låta känslorna flöda. 30årskris i förtid?
|
|
|
2007-08-13, 12:08
|
|
El grande salami
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Handcuff
Känner för att åka långt bort och bara låta känslorna flöda. 30årskris i förtid?
|
Venice Beach, my friend, Venice Beach  .. Strand, hav, lite kinesisk massage, Nikki's Lounge och Big Daddy and Son's Pizzor
Där fick jag verkligen koppla av och harmonin föddes inom mig, och att jag fick bryta ut totalt ett par kvällar innan jag åkte till USA.
En resa till en avslappande plats kan göra mycket, karibien skulle säkert sitta fint, t ex Jamaica.
|
|
|
2007-08-13, 12:57
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Sluta vara bitter och störa dig så mycket på andra! Onödigt handcuff.
Surgubben försvinner nog efter ett tag om du ser på saker, människor och ting på ett annat sätt.
|
|
|
2007-08-13, 13:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami
Venice Beach, my friend, Venice Beach  .. Strand, hav, lite kinesisk massage, Nikki's Lounge och Big Daddy and Son's Pizzor
Där fick jag verkligen koppla av och harmonin föddes inom mig, och att jag fick bryta ut totalt ett par kvällar innan jag åkte till USA.
En resa till en avslappande plats kan göra mycket, karibien skulle säkert sitta fint, t ex Jamaica.
|
Australien. Norra delarna av östkusten, framför allt Noosa.
|
|
|
2007-08-13, 13:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Teorin att man måste få utlopp för sin ilska för att blir av med den stämmer inte riktigt. Det finns studier som visar att vrede är självgenererande, dvs att den som tillåter sig att bli arg har lättare att bli arg igen och igen och igen. Visst är det så att alltför mycket locket-på skapar psykologiska problem - speciellt om man har bra anledningar att vara arg - men den som aktivt försöker tolka människor positivt, kommer troligen att känne mindre irritation i längden.
|
|
|
2007-08-13, 15:16
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf
Australien. Norra delarna av östkusten, framför allt Noosa.
|
Mmm Noosa är sjukt fint. Killen som har kebabstället inne på den lilla foodcourten i ett av de små köpcentranen är stockholmare
|
2007-08-13, 15:24
|
|
Bänkpress
Reg.datum: Dec 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
|
-1, EMBRACE THE HATE!
alternativt:
Sluta läs Aftonbladet
|
|
|
2007-08-13, 16:05
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Surgubben försvinner nog efter ett tag om du ser på saker, människor och ting på ett annat sätt.
|
Tror du mitt morgonhumör blir bättre då också?
Och mina "roidrage"?
|
|
|
2007-08-13, 16:25
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Väldigt onödigt att gå runt och var bitter. Tvinga dig själv att se saker positivt och acceptera olika synsätt, även om du inte håller med dem.
|
|
|
2007-08-13, 16:27
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
bryr man sej inte om något,så kan man enligt mej inte vara bitter eller störa sej på nått..då är man enligt mej harmonisk.
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
2007-08-13, 16:32
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Handcuff
Tror du mitt morgonhumör blir bättre då också?
Och mina "roidrage"? 
|
Alla har rätt o vara lite sura på morgonen
|
|
|
2007-08-13, 16:42
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2006
|
När jag var tjock var jag likadan, bitter som fan på allt och alla. När jag gick ner i vikt och blev mer bekväm i mig själv blev jag även gladare och mer harmonisk på kuppen. Vet inte om du har några såna problem, men menar mest att bitterhet gentemot andra ofta kan komma från problem man har med sin egen självkänsla.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:27.
|

|