Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-02-06, 10:36   #1
jaaaaag
Guest

Thumbs up Bäst att inta innan träningspass

Jag tränar thaiboxning halv sex mån,tis och tors. Alla dessa dagar är jag hemma fyra från skolan och måste då slänga i mig någonting för att sedan sticka ut och ta bussen som tar en hel timme! Hatar det, men har inget smart alternativ.

Det är ofta så att när jag kommer hem är jag hungrig. Ja som fan. Så jag stoppar i mej en keso burk, yogurt, äpple, banan, flingor och går sen. Men detta leder såklart till problem ibland eftersom min mage inte hinner med att smälta maten riktigt innan träningspasset. Håll får jag ibland osv.

Jag pratade med en av mina tränade igår, han sa att jag skulle få i mig tex en banan och nyponsoppa som exempel. Bara så att jag fick upp energin och kunde prestera bra för att sedan äta när jag kommit hem. Han tyckte också att jag skulle äta vid 15:00, något i skolan. Men det blir oftast inte så.

Jag vill gärna ha tips på energirika och snälla saker (lättsmälta, snabbsmälta) mot magen som man kan äta ca 1½ innan ett thaipass. Banan och nyponsoppa låter ju ok men inte varje dag.

Vad äter ni när ni bara ska ha i er snabb energi innan ett träningspass? Har ni märkt att något funkat bättre eller sämre för er? Dela mer er =)

Tack på förhand.
Linn
  Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:41.