HEJ!
Har kostarbete på idrotten i skolan f.o.m nästa vecka, men för skoj skull skrev jag upp va jag fick i mig under gårdagen och idag, och skrev in de i excel mallen som finns här på sidan. Kul att stämma av med vad man tror att man får i sig och vad man verkligen får i sig tänkte jag.
hur som hellst, kcal intaget va båda dagarna under vad jag behövde. idag var det på 2900, och igår på 3600 och enligt dendär knepiga formeln skulle jag ha ~3900 den träningsdag. iallafall så var mitt proteinintag igår på 28% och idag på 34%, vilket motsvarade 260g. Onödigt mkt för mig som väger 76kg..
De tillskott jag tar i proteinväg är kvarg, 250 g på morgonen och 250g på kvällen, samt proteindrink efter träningen. Utan något av dom hamnar proteinintaget på ~170g, vilket är strax över 2g per kg kroppsvikt.
Nu blev det på tok för mkt bladder men mitt problem är att jag vill skära ner på proteinet för de kostar onödiga pengar. Kvarget på morgonen står fast kvar, då de nuförtiden är en bra frukost jag står mig på, men proteindrinken efter träningen och kvarget på kvällen, är de ens nödvändiga?
jag sitter o grunnar på om protte drinken har snabbare o bättre protein än resten jag får i mig genom maten och därför är värd att drickas ändå, har jag fel?
ja menar, att käka ngt annat än proteindrink eller kvarg för att få upp kcalorierna är ju ett billigare alternativ
nu babblar jag lite väl mkt så äh, ge mig några visdomsord är ni snälla, om ni ens orkar läsa igenom skiten dvs