Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-01-05, 20:30   #1
HjulaMedMig
Registered User

Reg.datum: Oct 2005
Neil Strauss "The game"

Okej nu får det räcka. Nu är jag trött på att bli jönsad åt höger och vänster med kvinnor och hur snäll jag än är så går det ändå åt helvete. Vill lära mig om hur man ska uppföra sig för att inte bli sönderlekt och sen helt hjärtekrossad av det könet!

Har läst lite här och där om den där boken på alla olika forum och folk är både positivt och negativt inställda till den. Jag är inte ute efter att bli någon "player" men jag vill lära mig lite mer om hur kvinnor fungerar helt enkelt.

Är detta något för mig? Vad säger ni som läst det? Kanske ni kan rekommendera någon bättre?
HjulaMedMig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-05, 20:33   #2
L-Sami
El grande salami

Reg.datum: Jul 2006
Sluta vara så snäll och tro inte på allt tjejer säger.

Min träning

Bloggen - 160107
L-Sami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-05, 20:35   #3
Hades
-

Hadess avatar

Reg.datum: Nov 2002
Jag rekommenderar att du istället kollar upp en kille som heter David DeAngelo. Han har en mycket mer sund inställning till ämnet och har en massa vettiga saker att säga. Om du gillar piratkopiering så finns det en hel del material att ladda ner och annars går det bra att köpa det på hans hemsida (det är bara att googla på hans namn). Det mesta av det handlar om personlig utveckling och hur man gör det bästa av vad man har. Mycket intressant och lärorikt.
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
Hades är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-05, 20:36   #4
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
Jag har läst den och jag är så långt från en player man kan komma, men den har helt förändrat livet för en polare. Riktigt bra underhållning om inte annat.

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-05, 20:39   #5
Nejv
Registered User

Nejvs avatar

DeAngelo är också vettig, javisst, men du ska helst förstå allas grejer för att komma långt!

Om inte annat, som slarti säger, SJUKT bra underhållning.

(Ehh Slarti du behöver ändå inte den, fucker )

Nejv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-05, 20:40   #6
pragmatist
Registered User

pragmatists avatar

Reg.datum: Dec 2005
Läs den du (den är ganska underhållande) men ta den med en nypa salt. Många av grejorna som står där funkar kanske på en viss kategori tjejer men inte på de som är mer "normala" vad gäller självkänsla etc. Däremot tycker jag den innehåller en hel del vettiga tips om hur man inte ska bete sig.

DeAngelo är också läsvärd. Mer, förmodligen.
pragmatist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-05, 20:42   #7
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
Har även läst lite i singelhandboken. Den finns att ladda ner på diverse torrents. Det kan sägas vara de yttersta grunderna. Om du är helt ute och seglar gällande brudar så kan den vara värd att läsa.

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-05, 21:12   #8
HjulaMedMig
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Hades Visa inlägg
Jag rekommenderar att du istället kollar upp en kille som heter David DeAngelo. Han har en mycket mer sund inställning till ämnet och har en massa vettiga saker att säga. Om du gillar piratkopiering så finns det en hel del material att ladda ner och annars går det bra att köpa det på hans hemsida (det är bara att googla på hans namn). Det mesta av det handlar om personlig utveckling och hur man gör det bästa av vad man har. Mycket intressant och lärorikt.
Har deangelo skrivit någon bok man kan köpa?
HjulaMedMig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-05, 21:30   #9
LAR
Banned User

LARs avatar

Reg.datum: Jul 2006
the game var en riktig smörja.
LAR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-05, 21:44   #10
coxie
Spare some change..?

coxies avatar

Reg.datum: Nov 2005
The game var underhållande men tvivlar på att man saknar brudar om man har självförtroendet att göra det som beskrivs ute på krogen.

Läs den, men förvänta dig inte att bli en charmör ^^.
Gammal 2007-01-05, 22:57   #11
LeftRight
Registered User

LeftRights avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av HjulaMedMig Visa inlägg
Okej nu får det räcka. Nu är jag trött på att bli jönsad åt höger och vänster med kvinnor och hur snäll jag än är så går det ändå åt helvete. Vill lära mig om hur man ska uppföra sig för att inte bli sönderlekt och sen helt hjärtekrossad av det könet!

Har läst lite här och där om den där boken på alla olika forum och folk är både positivt och negativt inställda till den. Jag är inte ute efter att bli någon "player" men jag vill lära mig lite mer om hur kvinnor fungerar helt enkelt.

Är detta något för mig? Vad säger ni som läst det? Kanske ni kan rekommendera någon bättre?
The Game är en bra introduktion. Läs den, o checka sen in fastseduction.com och fastseduction.com/discussion. o lycka till
LeftRight är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-06, 01:56   #12
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Sen seglar du in med en trasig mobil som "wingman" och dräper på krogen med negs höger te vänster tills alla brudar får ta kölapp för å snacka med dig Hjulamedmig!
Gammal 2007-01-06, 02:08   #13
regus
Regustered Abuser

reguss avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av HjulaMedMig Visa inlägg
Som en vis man sa någon gång "bitches aint nothing but hoes and tricks"

hö hö så otroligt rolig......
Konventionell styrketräning
regus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-06, 03:09   #14
Jense
Jensefisken

Jenses avatar

Reg.datum: Oct 2003
föreslår att du lyssnar på eller läser David Pelzer - Att hjälpa sig själv

Jense är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-06, 03:18   #15
sundvall
Banned User

sundvalls avatar

Reg.datum: Jan 2006
Jag håller med Hades. Du borde kolla upp lite David Deangelo material, han fokuserar mer på sitt "inner-game" istället för en massa olika tekniker. Hur som helst så är The-Game väldigt underhållande, och om man är helt nollställd inom området så kan den även vara lärorik även om informationen är begränsad och ibland lite överdriven.

The-game skrapar ju bara lite på ytan, det är inte direkt så att man blir någon don juan av boken, för att verkligen utvecklas så måste man läsa mycket mycket mer material, kolla på diverse seminarier som finns uppfångade på dvd och framförallt PRAKTISERA det ute i verkligheten, annars blir man bara en så kallad tangentseducer.

Men som tidigare sagt så är den rätt bra att börja med, så man får en liten inblick i det hela. Men se det mest som underhållning.

Den handlar alltså om Neil Strauss där han berättar om sig själv hur han övergick från AFC (average frustrated chrump) till en av världens bästa PUA (pick up artists), raggningsexpert helt enkelt.

Han går ifrån en blek, undernärd, skribent med nästan total saknad av social kompetens om jag inte minns helt fel, till en oerhört duktig seducer, på 2år.

Anledningen till att han kallar det "Spel" är för att man helt enkelt ska se det hela som ett sådant, att när man kommer ut på krogen, staden, ica, whatever så är det ett spel, om du blir dissad så ska du inte ta det personligen, hata aldrig spelaren (tjejen), hata spelet.

Den handlar väldigt mycket om självförtroende. Hela konceptet handlar om just att du ska se, vara, tänka annorlunda än alla andra. Jag kan garantera att den som testar bara det som står i boken ett par gånger kommer att förundras över vilken slagkraft en del saker faktiskt har. Men det är absolut ingen full guide till att bli en casanova, haha.

Jag har vänner vars framgång bland tjejer brukade vara allt annat än bra som pluggat in lite seduce-material, anslutit sig till "gemenskapen" och det är rätt häpnandsväckande att se vilken skillnad det kan göra.

Många har fattat det helt fel, det handlar alltså inte om att manipulera någon, krossa deras hjärtan för att boosta sitt eget ego.

Menmen som sagt, leta gärna reda på lite David Deangelo material också .

Lycka till!
sundvall är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:30.