Jag håller med Hades. Du borde kolla upp lite David Deangelo material, han fokuserar mer på sitt "inner-game" istället för en massa olika tekniker. Hur som helst så är The-Game väldigt underhållande, och om man är helt nollställd inom området så kan den även vara lärorik även om informationen är begränsad och ibland lite överdriven.
The-game skrapar ju bara lite på ytan, det är inte direkt så att man blir någon don juan av boken, för att verkligen utvecklas så måste man läsa mycket mycket mer material, kolla på diverse seminarier som finns uppfångade på dvd och framförallt PRAKTISERA det ute i verkligheten, annars blir man bara en så kallad tangentseducer.
Men som tidigare sagt så är den rätt bra att börja med, så man får en liten inblick i det hela. Men se det mest som underhållning.
Den handlar alltså om Neil Strauss där han berättar om sig själv hur han övergick från AFC (average frustrated chrump) till en av världens bästa PUA (pick up artists), raggningsexpert helt enkelt.
Han går ifrån en blek, undernärd, skribent med nästan total saknad av social kompetens om jag inte minns helt fel, till en oerhört duktig seducer, på 2år.
Anledningen till att han kallar det "Spel" är för att man helt enkelt ska se det hela som ett sådant, att när man kommer ut på krogen, staden, ica, whatever så är det ett spel, om du blir dissad så ska du inte ta det personligen, hata aldrig spelaren (tjejen), hata spelet.
Den handlar väldigt mycket om självförtroende. Hela konceptet handlar om just att du ska se, vara, tänka annorlunda än alla andra. Jag kan garantera att den som testar bara det som står i boken ett par gånger kommer att förundras över vilken slagkraft en del saker faktiskt har. Men det är absolut ingen full guide till att bli en casanova, haha.
Jag har vänner vars framgång bland tjejer brukade vara allt annat än bra som pluggat in lite seduce-material, anslutit sig till "gemenskapen" och det är rätt häpnandsväckande att se vilken skillnad det kan göra.
Många har fattat det helt fel, det handlar alltså inte om att manipulera någon, krossa deras hjärtan för att boosta sitt eget ego.
Menmen som sagt, leta gärna reda på lite David Deangelo material också

.
Lycka till!