Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-11-18, 02:56   #1
Blaine
Barnmorska

Blaines avatar

Reg.datum: May 2006
Red face Samtal i biktbåset: Er ”kriminella” karriär.

Alla har vi någon gång varit olydig och busat – gjort originella hyss som mindre originella. Vad har du gjort genom åren?

Jag kan bekänna först. En ganska banal karriär som förbrytare har jag dock, turligt nog förvisso. Observera att alla dessa hyss är utförda i ung ålder.

Nå väl. Jag har…

… Förstört en busskur när jag gick på högstadiet, med en bokstavligt talat asliten sten (som jag komiskt nog även sa till polisen som snabbt anlände till platsen) – och det var inte ens med flit. Anledningen var rastlöshet medan jag väntade på busskrället.

Det roliga med det hela var att jag fick besöka socialen för ett meningslöst 'varför gjorde du så'-snack som inte ledde någonstans och inte heller behövde jag betala ett öre (det var ungefär som att: "ring det här numret om du vill - det går till SL - och ge ut namn och adress så får du en böter"). Skrattretande.

… Snattat massvis med småsaker när jag gick i mellanstadiet – allt från kinderrägg (samlade på figurerna) och lösviktsgodis till kondomer och Tamagotchis (som var modernt då – och jäkligt skoj; *kuriosa*: Fick faktiskt tag på en unik Tamagotchi där man tog hand om en asiatisk pojke). Jag har aldrig åkt dit men varit nära vid ett tillfälle. Jag är en skicklig bandit må jag säga.

… Klottrat, samt kastat snöbollar på förbiåkande bussar och bilar!

… Pallat äpplen!

… Placerat fyrverkeripjäser (läs: smällare) i brevlådor.

… Gjort små napalmbomber (tagit bensinslurpar från macken och använt i glasflaskor). Rätt vansinnigt, men skoj var det.

… ”Råkat” döda en skata en gång (intentionen var att träffa dem, inte ha ihjäl): jag som ung och livlig buse kastade stenar mot fåglar och efter ett fint lobbkast mot en skata som stod och häckade i gräset (ganska långt avstånd dock och gräset var ungefär lika högt som den själv, men jag var en ypperlig prickskytt) så träffade jag den på ett troligtvis ömtåligt ställe och den stupade likt en karsk krigare för sina blodsbröder!

Det läskiga med denna incidenten var att precis efter det inträffat så började massvis med skator samlas i närliggande träd (det var fotbollsplanavstånd mellan träden) för att flyga fram och tillbaka mellan träden, låtandes och tjutandes som om de var ilskna på mig eller sörjde den döde kamraten. Ruskigt obehagligt var det i alla fall, så jag avlägsnade mig från platsen, obekväm i hela kroppen av att jag dödat ett rätt så stort djur.

Nu känner jag mig renad!

Er tur att gå in i biktbåset.
Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-18, 03:08   #2
nemd
Registered User

nemds avatar

Reg.datum: Nov 2004
Åkt fast med en trimmad moped, böter och beslagtagna delar. Det komiska i detta var att jag mötte polisen när jag kom ut ifrån ett område. Han var ca 30m ifrån mig och jag insåg inte att det var en polis för ens han var jättenära. Och det var ingen polisbil utan en polis som kör runt och letar moppar på en enduro hojj. Detta var ju jättekul. Alla som jag känner har kört moppe över 1 år trimmat och aldrig mött denna. Jag åkte 1 månad ca så var mitt roliga över. Han vill endast kolla försäkring och så tänkte han att han skulle höra lite på dem också. Det lät lite för bra tyckte han. Sen så provkörde han och jag tror han kände att den gick lite fortare än 25. ;D
nemd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-18, 03:10   #3
Tigerkotten
Registered User

Reg.datum: Feb 2004
Inte så farliga saker men.

Springtaxi
Vid 15-16år inbrott på en skola.

Laddar ner saker gör man ju alltid typ me..

Surfarande på andras konton så de fick betala när man körde via modem, fått telefonen avstängd 1år. Samt varit hos polisen på förhör ang datorintrång i Sverige och USA.

Dyraste man snattat är väl en godisklubba på 1.5kr
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-18, 03:22   #4
L-Sami
El grande salami

Reg.datum: Jul 2006
Allt det här stort sett innan jag fyllde 15år

-Snott kvarglömda gympaskor från omklädningsrummen

-Snott andra barnens/ungdomars basketbollar

-Ett par misshandel och annan typ av trakasserier

-Snodde lättöl av byggarbetare vid min skola och drack det med,
några kompisar i en park under skoltid

-Trashning av en nybyggd skola med min bror under ett sommarlov

-En del snatteri

-Förstörda fönster, äppel pallning, cykelstölder, klotter osv

Dåliga tider det där då

Min träning

Bloggen - 160107
L-Sami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-18, 03:22   #5
PowPow
Registered User

PowPows avatar

Reg.datum: Jan 2005
- snattat spelkulor och läkerol och annat trams. Och 1,5 l läsk i bakfickan på mina bunjyboys-brallor (hette de så?) och en halv liter glass i jackfickan. Avancerade grejer.

- olaga berusning, med allt det kan innebära (kom på den definitionen själv tyckte den kunde täcka det mesta).

- Pangat brevlåder med thunderkings

- trimmat moppe

- Pallat äpplen
.. ..

i äldre dagar bara trafikföreseelser och fildelning, som jag kan komma på. Jag är snel pojke. Aldrig blivit tagen för något - inte ens när jag blev stoppat för fortkörning två gånger samma dag, i samma kontroll, av samma person. Jag er snel pojke med tur.

Ja, just det. Plankat metro typ 7000 gånger, och cyklat utan lyse.

Senast redigerad av PowPow den 2006-11-18 klockan 03:25.
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-18, 03:35   #6
brill
Registered User

brills avatar

Reg.datum: Jan 2006
Krossat rutor och snott verktyg från några bodar och lite annat krafs. Var på väg att sno en båt i miljonklassen en gång när jag var typ 8 år, som tur var kom ägaren hem precis när vi gjort loss båten
brill är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-18, 03:53   #7
AnonymKlenis
Registered User

Reg.datum: Sep 2006
* Kört bil utan körkort en längre tid
* Stulit pengar
* Vandaliserat grajor
* Utövat lite lätt pyromani
* Innehavit olagliga, grejer

wöh
AnonymKlenis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-18, 04:04   #8
tossefar
Besserwisser

Reg.datum: Aug 2004
Inget. Noll. Nada.

En tablettask kostar 5 spänn, vad är det för mening? Hälsa era föräldrar att tosse tycker att de ska göra bättre jobb nästa gång.
tossefar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-18, 04:08   #9
PowPow
Registered User

PowPows avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av tossefar
Inget. Noll. Nada.

En tablettask kostar 5 spänn, vad är det för mening? Hälsa era föräldrar att tosse tycker att de ska göra bättre jobb nästa gång.
It's all about living on the edge! Känna att man verkligen lever och ta livet till det yttersta! Våga chansa och vinna stort när man snattar en 33 cl flask-läsk värd 2 pix!
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-18, 04:42   #10
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Reg.datum: Jul 2003
Jag har nog inte gjort så mycket, tror jag har varit orolig för något en o annan gång men jag kan inte komma på vad det kan ha varit.

Eller jo, dumheter med både bil och nätverk, men jag tyckte säkert inte det jag gjorde var så farligt eller så då, men likförbaskat var det dumt.. och så nedladdning såklart.
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-18, 04:47   #11
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkotten
Inte så farliga saker men.

Springtaxi
Vid 15-16år inbrott på en skola.

Laddar ner saker gör man ju alltid typ me..

Surfarande på andras konton så de fick betala när man körde via modem, fått telefonen avstängd 1år. Samt varit hos polisen på förhör ang datorintrång i Sverige och USA.

Dyraste man snattat är väl en godisklubba på 1.5kr
Compuserv?

"mircwaret måste tillbaka", jag skyller allt på perrra!
Gammal 2006-11-18, 04:52   #12
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Helt sjukt egentligen hur många som körde på andras compuserv- och teliakonton, antar att det är ett typiskt exempel på hur det går när ungdomar/människor inte har råd med en sak som de ändå vill ha, jämför piratkopiering idag. När sedan prisnivån blir acceptabel så börjar folk betala för sig istället ;/
Gammal 2006-11-18, 05:03   #13
Sonny.
Registered User

Sonny.s avatar

Reg.datum: Jul 2006
Jag tänker aldrig bikta mig!
Sonny. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-18, 07:29   #14
coxie
Spare some change..?

coxies avatar

Reg.datum: Nov 2005
Fildelning och trimmad moppe är det enda jag kan komma på.
Gammal 2006-11-18, 08:19   #15
Nina L
Honorary Member.

Reg.datum: Feb 2004
Det behövs inte. Mitt samvete är rent som snö.

Nina L är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:24.