2006-10-12, 19:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2006
|
Äta mer?
Så här kan en dags matintag se ut. Tränar 4-6 ggr i veckan (Styrketräning och Simmning) 178cm lång 67 kg med kläder på gymvågen.
(09.00) 1.5 Dl havregryn +Fil/Youghourt/ En banan och
ett glas mjölk ca 3Dl.
(10.30) 2 fullkornsbröd / 2 ägg. Ca 3 Dl mjölk
(12.00) Spagetthi och Köttfärsås, Halva tallriken.
En tredjedel Grönsaker. 2Dl mjölk
(14.00) Banan
(16.45) Banan, 1.5 skopa Gainer
(17.45) Ca 200g Kycklingfilé.. Koskos fullkorn?
Tredjedel av tallrik. Tredjedel grönsaker/böner.
3-4 Dl mjölk
(20.00) Sallad ( Grönsaker, äpple, Bönor, Kyckling, nötter)
(22.00) Burk Makrill i Tomatsås, 2 knäckebröd.
Hur ser det ut, bör man få i sig mer mat? Inte alltid lätt på dagen på grund av skolan.
|
|
|
2006-10-12, 20:03
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Bör och bör... Det beror på vad du vill uppnå och vad som händer nu - går du upp, ner eller står stilla, och är det det du vill? Upp, antar jag att du vill? Gör du det i lämplig takt? Om inte - ät mer.
|
|
|
2006-10-12, 20:17
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Bör och bör... Det beror på vad du vill uppnå och vad som händer nu - går du upp, ner eller står stilla, och är det det du vill? Upp, antar jag att du vill? Gör du det i lämplig takt? Om inte - ät mer.
|
Jo jag strävar efter så stor ökning som möjligt, men lägger helst inte på mig allt för mycket fett. Upp går jag väl, känns som det går lite sakta men är väl bara jag själv som upplever det så, det tar ju som sagt tid att bilda muskler. har väl ökat några kilo i månaden ialf.
|
|
|
2006-10-12, 20:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Thomson
Jo jag strävar efter så stor ökning som möjligt, men lägger helst inte på mig allt för mycket fett. Upp går jag väl, känns som det går lite sakta men är väl bara jag själv som upplever det så, det tar ju som sagt tid att bilda muskler. har väl ökat några kilo i månaden ialf.
|
själva mängden mat är olika för alla.
Går du ned i vikt så äter du mindre mat än vad du gjort av med
går du upp i vikt så äter du mer mar än vad du gjort av med
står du stilla i vikt så ligger du ungefär plusminusnoll
så är det för alla. (teoretiskt :P)
|
|
|
2006-10-12, 21:44
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av muffe85
själva mängden mat är olika för alla.
Går du ned i vikt så äter du mindre mat än vad du gjort av med
går du upp i vikt så äter du mer mar än vad du gjort av med
står du stilla i vikt så ligger du ungefär plusminusnoll
så är det för alla. (teoretiskt :P)
|
Jo det förstår jag med :P.. Men det finns inget snitt då vad man brukar gå upp i kg under uppbyggnaden i månaden t.ex? Så man vet ungefär vad man ska ligga på, kan därefter reglera om jag äter för mycket/lite.
|
|
|
2006-10-12, 22:11
|
|
El grande salami
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Thomson
Jo det förstår jag med :P.. Men det finns inget snitt då vad man brukar gå upp i kg under uppbyggnaden i månaden t.ex? Så man vet ungefär vad man ska ligga på, kan därefter reglera om jag äter för mycket/lite.
|
Jag tycker att 1kg i månaden är lagom om man inte vill lägga på sig för mycket fett, samtidigt kunna bygga på lite.
|
|
|
2006-10-12, 22:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2005
|
asså äta mer? ör din fråga. Om du är nöjd med din vikt är väl bara fortsätta äta som du gör men vill du bli större, lägga på dig mer är det ju bara äta mer. Fattar inte att du måste fråga oss om det. Du vet väl bäst hur du ser ut och är nöjd med
|
|
|
2006-10-13, 08:40
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av nirre
asså äta mer? ör din fråga. Om du är nöjd med din vikt är väl bara fortsätta äta som du gör men vill du bli större, lägga på dig mer är det ju bara äta mer. Fattar inte att du måste fråga oss om det. Du vet väl bäst hur du ser ut och är nöjd med
|
Ja men det var ju mest hur mycket man borde äta för att gå upp i lagom takt, så jag inte får för mycket fett osv. Eftersom alla tjatar om hur mycket man måste äta här på forumet så undra jag bara om det var lagom typ, har bara tränat i en två månader sen mitt uppehåll på nåt år S:
|
|
|
2006-10-13, 09:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Tycker det ser ut som om du äter på rätt bra. Du stoppar iaf i dig något varannan timme...det har jag aldrig orkat  . Var tredje timme däremot funkar fint. Som sagt tidigare i tråden..du märker väl om du går upp eller ner? Och hur mycket? I början +ar man alltid lite extra. Fortsätt äta som du gör och utvärdera eftersom
|
|
|
2006-10-13, 09:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2005
|
Ett kilo i månaden är en rätt lagom takt tycker jag med. Då ligger du på ett överskott runt 500 kcal och det är troligen rätt lagom.
Det kommer antalgligen inte vara en jämt kurva med exact 1 kg i månaden.
|
2006-10-13, 10:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
bokför vikten en gång i veckan eller varannan vecka. tänk på att vikten kan variera enormt beroende på vätskebalans osv. men efter några veckor märker du var du är påväg. en snittlig ökning med 05-1kg per månad är nog rätt bra tror jag.
Personligen skulle jag inte gå upp 1kg/månad eftersom det blir så jobbigt att deffa bort, men 0.5 helt klart!!
|
|
|
2006-10-13, 10:41
|
|
-
Reg.datum: Nov 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik_S
Ett kilo i månaden är en rätt lagom takt tycker jag med. Då ligger du på ett överskott runt 500 kcal och det är troligen rätt lagom.
|
Ett kilo i månaden motsvarar ett överskott på ungefär 250 kcal per dag.
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
|
|
|
2006-10-13, 11:29
|
|
LYXFNASK
Reg.datum: Oct 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Hades
Ett kilo i månaden motsvarar ett överskott på ungefär 250 kcal per dag.
|
Jag äter MKT 500kcal / dag och går inte upp 200 gram i månaden, pga tokig förbränning, så det är svårt att säga hur mkt man bör äta. det är individuellt
|
|
|
2006-10-13, 12:21
|
|
Curl til you hurl!
Reg.datum: Apr 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av sammy1
Jag äter MKT 500kcal / dag och går inte upp 200 gram i månaden, pga tokig förbränning, så det är svårt att säga hur mkt man bör äta. det är individuellt
|
Va?
Om du håller ett överskott på 500 kcal/dag så kommer du gå upp mer än 200 gram i månaden.
Såtillvida du inte lyckats med konststycket att implementera nån typ av rum/tid-paradox i din kosthållning.
Simple.
|
|
|
2006-10-13, 12:25
|
|
I´m just kidding. Or am I?
Reg.datum: Oct 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av sammy1
|
?
För att gå upp ett kilo behöver du ett överskott på ca 7000kcal oavsett tidsperiod. Om du på en månad äter just 7000kcal över ditt behov så har du simsalabim gått upp 1 kilo. Om du inte går upp så beror det på att du äter för lite eller rör dig för mycket. Det är upp till dig att välja om du vill äta mer eller röra dig mindre.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:40.
|

|