2006-10-09, 17:09
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Australien imorrn!!!!
Nu är det bara timmar tills jag sitter på Thai Air flight TG951 från Kastrup till Bankok Airport. Från Bankok fortsätter sedan resan ner till Sydney i Australien.
Väl där hade vi tänkt jobba i några månader, för att sedan göra den klassiska resan upp mot Brisbane och Cairns. Tänkte försöka skaffa en bil, om det inte blir allt för krångligt.
Fy helvete vad pirrigt. Jag håller på att packa min ryggsäck nu... är uppe i 17kg, men har lite till att stoppa ner. Det känns som om jag glömt tusentals saker, så kan inte ni resvana ösa på med saker man lätt glömmer? Typ laddare till det och det, försäkringspapper A och B, nödvändig pryl X osv osv.
|
2006-10-09, 17:11
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
G'day Mate!
Surfs up you Aussie-bum!
|
|
|
2006-10-09, 17:15
|
|
Schillingers gosse
Reg.datum: Jan 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
Väl där hade vi tänkt jobba i några månader, för att sedan göra den klassiska resan upp mot Brisbane och Cairns. Tänkte försöka skaffa en bil, om det inte blir allt för krångligt.
|
fråga chefen på signature staff om jobb
härligt, ska göra samma resa om ett par år, stannar eventuellt i cairns till obestämd tid
2 minuter senare stormar Damir in med fullt erigerad aparat, daskar så många som möjligt i pannan innan han ollar aggregatet så att en oundviklig doft ska sprida sig i utrymmet och därför kan ingen missa att han kör helikoptern i takt med Eye of the tiger friskt påhejad av sina 12 kusiner.
|
|
|
|
2006-10-09, 17:54
|
|
MOARR! INC.
Reg.datum: Jul 2004
|
försök sätt dig breve en läkare på planet .. just in case.. för han brukar överleva.. you know
|
|
|
2006-10-09, 18:08
|
|
AKA Kapten Klänning
Reg.datum: Feb 2004
|
Åh, härligt! Helt rätt tid att åka också, det börjar ju gå mot vår där nere nu... Sydney och Brisbane är underbara städer bägge två.
Håll oss uppdaterade!
|
|
|
2006-10-09, 18:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2002
|
Sydney är underbart! Jag är avundsjuk =/ Var ska du bo i Sydney?
|
|
|
2006-10-09, 20:05
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Jag vill också tillbaka till aussie.
Grymt avis, det är så underbart där
|
|
2006-10-09, 20:07
|
|
Registered User
|
Älskar landet brevid  Vill tillbaka.
Men lycka till och ha det gött down under
|
|
|
|
2006-10-09, 20:49
|
|
tuff shit
|
Tack alla
Citat:
Ursprungligen postat av Grisen
Sydney är underbart! Jag är avundsjuk =/ Var ska du bo i Sydney?
|
Det vet vi inte ännu... men vi börjar med nåt ball hostel runt kings cross. Sen kanske nån liten lägenhet runt Bondi beach
|
2006-10-09, 20:58
|
|
Schillingers gosse
|
Citat:
Tack alla
Det vet vi inte ännu... men vi börjar med nåt ball hostel runt kings cross. Sen kanske nån liten lägenhet runt Bondi beach 
|
.... min polare bor i Bondi Beach  det är helt otroligt härligt där!
ni lär ju kolla förbi poolskejtarna, rätt kul att kolla på även om man inte åker rullbräda själv
är avis på dig, själv har jag skola
2 minuter senare stormar Damir in med fullt erigerad aparat, daskar så många som möjligt i pannan innan han ollar aggregatet så att en oundviklig doft ska sprida sig i utrymmet och därför kan ingen missa att han kör helikoptern i takt med Eye of the tiger friskt påhejad av sina 12 kusiner.
|
|
|
|
2006-10-09, 21:08
|
|
tuff shit
|
Fett  Jag har med kameran, ska ta så helvetes jävla massa foton!
|
2006-10-09, 21:10
|
|
AKA Kapten Klänning
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
vi börjar med nåt ball hostel runt kings cross
|
Jag kan rekommendera Eva's Backpackers på Orwell Street. Ett väldigt soft ställe med ett tak med en grym utsikt. Där satt jag och ägarnas son och drack VB och rökte gräs på kvällarna. Ett av de bästa vandrarhemmen jag har bott på i hela världen, och jag har bott på många. Nu var det i och för sig fyra år sedan jag var där, men så mycket kan det inte ha ändrats (hoppas jag).
http://www.evasbackpackers.com.au/
|
|
|
2006-10-09, 21:16
|
|
En jävligt trött jäkel!
Reg.datum: Jul 2002
|
Fan va nice du kommer att ha det.
Jag vill egentligen också tillbaka dit, och Just Evas backpackers, riktigt soft balkong som någon påpekade.
Men om möjligt - köp en bil!! (+!) du slipper känna dig "låst" på alla vanliga backpackerställen om du tar greyhound/premierebussarna.
Köp en bil känn dig fri.
|
|
|
2006-10-09, 21:18
|
|
tuff shit
|
Citat:
Ursprungligen postat av Löjtnant Blank
Jag kan rekommendera Eva's Backpackers på Orwell Street. Ett väldigt soft ställe med ett tak med en grym utsikt. Där satt jag och ägarnas son och drack VB och rökte gräs på kvällarna. Ett av de bästa vandrarhemmen jag har bott på i hela världen, och jag har bott på många. Nu var det i och för sig fyra år sedan jag var där, men så mycket kan det inte ha ändrats (hoppas jag).
[IM2G]http://www.evasbackpackers.com.au/images/actualview_night_big.jpg[/IMG]
|
Stort tack Blank! Perfekt!
EDiT: Men var det inte rätt dyrt? Vad kostar ett schysst hostel ungefär per vecka och person?
Senast redigerad av hahavaffan den 2006-10-09 klockan 21:20.
|
|
|
2006-10-09, 21:21
|
|
Det var en gång en tråd-master!
Reg.datum: Jun 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Löjtnant Blank

|
Fan, dit vill jag med
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:18.
|

|