Jag tänker inte spoliera första lyssningen med halvrisig ljudkvalitet.
Det var bra ljud men låten var bara tråkig. Inte alls bra. Visserligen har jag aldrig gillat Iron Maiden speciellt mycket. Kan någon förklara vad som är så bra med dem?
Visserligen en perfekt låt om man vill tappa trycket under ett träningspass, fast det är inte lika mycket sömnpiller som AC/DC är, som tur är. (ja jag vet att vi kanske inte hade haft dagens metal om det inte vore för ACDC men det skiter jag i. Jag tycker att ACDC suger ändå)
Timme starta en annan tråd om vad du tycker om Iron Maiden som grupp. Här diskuteras just låten och det albumet, inte generella Maiden som du diskuterar nu.
Tyckte låten va riktigt riktigt bra. En av de bättre de gjort. Antagligen för att den inte låter som de brukar göra. Sen håller jag med om den sega inledningen som är tråkgi.
Jag gillade den skarpt. Kommer gilla den mer när jag har lyssnat fler ggr på den. Det finns så mycket i en låt att lägga märke till, att det går inte på första ggn. Tycker som första intryck att den är både ren och tung i soundet.
Det var bra ljud men låten var bara tråkig. Inte alls bra. Visserligen har jag aldrig gillat Iron Maiden speciellt mycket. Kan någon förklara vad som är så bra med dem?
Det var ju knappast bra ljud. Det lät som en internetradio-sändning ungefär. Men låten var fan helt okej! Är inget stort maiden-fan men jag gillade den.
Dom är musikaliska genin. Gör förbannat bra musik, spelar bra. Har ett eget sound. En sångare som skulle kunna sjunga opera om han ville. Ett komplett band. En förbannat bra trummis som använder allt han har i ett så stort trumset. Gitarrister som är grymma på stämmor. En basist som är sjukt säker i fingerspetsarna. Maiden är Maiden helt enkelt och ingen annan liknar dom.
Dom är musikaliska genin. Gör förbannat bra musik, spelar bra. Har ett eget sound. En sångare som skulle kunna sjunga opera om han ville. Ett komplett band. En förbannat bra trummis som använder allt han har i ett så stort trumset. Gitarrister som är grymma på stämmor. En basist som är sjukt säker i fingerspetsarna. Maiden är Maiden helt enkelt och ingen annan liknar dom.
Håller med dig till 99% Jag tycker inte Bd s röst lämpar sig för opera..där finns många andra sångare som är mer tekniskt duktiga på sång änn Bd Men nu är det inte opera det handlar om utan metal..så personligheten i rösten väger tyngst
ah, okej. Bra att det finns de som gillar dem iallafall