#include <iostream>
#include <conio.h>
int main()
{
using namespace std;
char riktning;
cout<<"Du står i en en liten glänta och ser fyra synliga vägar, Norr,Söder,Öster,Väster <<endl;
cin>>riktning;
if(rikting=='Ö' || rikting=='ö')
{
cout<<"Du går öster och ser detta....<<endl;
}
//if else satser för dom andra riktningarna...
getch():
return 0;
}
Vill man ha fiender får man lära sig lite om strucs/classes
och objekt inte sådär svårt där man skapar fiender med
HP, skada, critt chans,armor mm
Lite randoms så man kan slumpa fram om slag träffar eller missar
eller om sköldar blockar mm...
Sen kan man skapa loot-tabels inte heller så svårt en lista med objekt
ur strukturer eller klasser som slumpas fram och ges till spelaren...
Så kan man bygga vidare ganska länge...jävligt kul
__________________
"Feltänkandet" som allra vackrast: "Sen kan man ju "tänka fel" också. Men det är något som man kan komma tillrätta med i olika former av terapi" - Ignatius72
|