2006-03-31, 14:13
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Sexuella preferenser
Att många män föredrar tjejer med stora bröst, breda höfter och stora rumpor etc förklaras ibland med populärbiologismen "På stenåldern överlevde de män med gener som gjorde att de gillade och valde ut kvinnor med stora bröst och stora sköten, för dessa kunde lätt föda fram barnen utan att de klämdes ihjäl vid födseln, och deras stora magasin kunde hålla mycket mjölk så att barnen inte svalt ihjäl". Nu är jag mycket nyfiken på en förklaring av motsvarande snitt till att många tjejer föredrar killar med stora penisar. Hur skulle en populärbiologistisk förklaring av den preferensen se ut? Det finns säkert många små vetenskapsmän här som sitter på svaret.
Känn er för övrigt helt fria att tillbakavisa mina antaganden om vad många män resp. många kvinnor föredrar.
|
|
|
2006-03-31, 14:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
lol, så att säga.
|
|
|
2006-03-31, 14:19
|
|
Mannen, myten, legenden!
Reg.datum: Sep 2003
|
Det känns inte lönt å skriva i tråden .. då jag vet det är crash & burn på den redan nu.
|
|
|
2006-03-31, 14:31
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles
Att många män föredrar tjejer med stora bröst, breda höfter och stora rumpor etc förklaras ibland med populärbiologismen "På stenåldern överlevde de män med gener som gjorde att de gillade och valde ut kvinnor med stora bröst och stora sköten, för dessa kunde lätt föda fram barnen utan att de klämdes ihjäl vid födseln, och deras stora magasin kunde hålla mycket mjölk så att barnen inte svalt ihjäl". Nu är jag mycket nyfiken på en förklaring av motsvarande snitt till att många tjejer föredrar killar med stora penisar. Hur skulle en populärbiologistisk förklaring av den preferensen se ut? Det finns säkert många små vetenskapsmän här som sitter på svaret.
Känn er för övrigt helt fria att tillbakavisa mina antaganden om vad många män resp. många kvinnor föredrar.
|
För att det kittlar skönare i magasinet?
|
|
|
2006-03-31, 14:35
|
|
Värmdökungen
Reg.datum: Aug 2001
|
Jag tror de satte på allt som rörde sig på stenåldern.
|
|
|
2006-03-31, 14:37
|
|
Mannen, myten, legenden!
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av JJ
Jag tror de satte på allt som rörde sig på stenåldern.
|
Därav namnet stenåldern ?
Dem som inte ville ha stock fick ligga orörliga som stenar och inte synas.
|
|
|
2006-03-31, 14:38
|
|
Värmdökungen
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha
Därav namnet stenåldern ?
Dem som inte ville ha stock fick ligga orörliga som stenar och inte synas.
|
Precis  Därav uttrycket "bland stockar och sten"
|
|
|
2006-03-31, 14:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2002
|
Under stenålderna när det var brist på kläder så lockade männen till sig kvinnorna genom ett erigera sina penisar och vifta med dem i vinden. De männen med störst och stoltast könsorgan var då också den som lockade till sig mest kvinnor. Än i dag så är det här ett beteende som används i djurvärlden. Det finns många fågelarter som lockar till sig damerna genom att visa upp sin vackra fjäderskrud och sjunga. Att just männen använder sitt könsorgan var på grund av att det är den enda del av kroppen som de verkligen kan visa upp och stoltsera med, och alla vet att riktiga män inte sjunger, så det går också bort.
så är det!
kvinnorna reagerar alltså på instinkter som ligger kvar enda sen stenåldern...
|
|
|
2006-03-31, 14:40
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av JJ
Precis  Därav uttrycket "bland stockar och sten"
|
Jag som trodde det handlade om Piranha som är ute och knallar i cykelbyxor?
|
|
|
2006-03-31, 15:02
|
|
Registrerad Användare
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tomten
kvinnorna reagerar alltså på instinkter som ligger kvar enda sen stenåldern...
|
Så om jag går och viftar ballen på krogen så får jag med mig ragg hem(Om allt annat mislyckas)?
|
|
|
2006-03-31, 15:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Jag tror att dagens media har större påverkan än våra basala instinkter. Även om någon instinkt talar för selektivt beteende tror jag mediaindustrin påverkar på samma sätt fast med många gånger mer impakt.
Ta exempel hur vår instinkt skulle biologiskt vilja ha kvinnor med en hel del kropssfett medans dagens media propagerar extremt lite kroppsfett (förutom brösten då).
Tror de flesta killarna ser på smala kvinnor med mer intresse än tjocka, även om det bara är vid första anblicken och på ett sexuellt plan. Så var det inte under medeltiden där tjocka och bleka människor tydde på rikedom och adel medans smala och solbrända tydde på bönder och fattigdom. (Tänk på alla målningar av nakna kvinnor från den tiden, allihop småfeta och bleka).
Personligen gillar jag små bröst framför stora, men skulle aldrig hänga upp mig på det. Det är ju för fasen rumpan som är viktig!!!
|
Citat:
Ursprungligen postat av grabben i skogen
ja jag undrar med, är det något man kan äta?
|
|
|
|
2006-03-31, 15:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pata
Jag tror att dagens media har större påverkan än våra basala instinkter. Även om någon instinkt talar för selektivt beteende tror jag mediaindustrin påverkar på samma sätt fast med många gånger mer impakt.
Ta exempel hur vår instinkt skulle biologiskt vilja ha kvinnor med en hel del kropssfett medans dagens media propagerar extremt lite kroppsfett (förutom brösten då).
Tror de flesta killarna ser på smala kvinnor med mer intresse än tjocka, även om det bara är vid första anblicken och på ett sexuellt plan. Så var det inte under medeltiden där tjocka och bleka människor tydde på rikedom och adel medans smala och solbrända tydde på bönder och fattigdom. (Tänk på alla målningar av nakna kvinnor från den tiden, allihop småfeta och bleka).
Personligen gillar jag små bröst framför stora, men skulle aldrig hänga upp mig på det. Det är ju för fasen rumpan som är viktig!!! 
|
Men media är ju satans påfund och inte människornas? Någon måste ha tänkt tanken, någon unlimitedPowerMediaChef "va fan stora bröst är snyggt, fler stora bröst". Med det vill jag säga är att media ändå reflekterar vad vissa av oss tycker, och eftersom man vill att folk ska ändå se/höra/läsa det man har att framföra kan man tänka sig att man ändå försöker hitta något ideal som passar dom flesta.
Jag tror snarare det är något mycket djupare och ondskefullare, det börjar från dag 0, vad som är snyggt och vad som är inte snyggt. Det är samhällets fel.
|
|
|
2006-03-31, 15:20
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles
|
Eftersom det där om att stora bröst och vida höfter (för storleken på sin kvinnas SKÖTE tror jag tämligen få män såg ens på stenåldern) skulle ha något samband med förmågan att alstra, föda fram och fostra barn är kvalificerad  så vågar jag gissa att det där om att kvinnor skulle älska stora penisar är detsamma, och alltså inte behöver någon populärbiologistisk förklaring. Något jag gärna skulle se är en förklaring till varför män TROR att alla kvinnor älskar stora penisar?
|
|
|
2006-03-31, 15:35
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Eftersom det där om att stora bröst och vida höfter (för storleken på sin kvinnas SKÖTE tror jag tämligen få män såg ens på stenåldern) skulle ha något samband med förmågan att alstra, föda fram och fostra barn är kvalificerad  så vågar jag gissa att det där om att kvinnor skulle älska stora penisar är detsamma, och alltså inte behöver någon populärbiologistisk förklaring. Något jag gärna skulle se är en förklaring till varför män TROR att alla kvinnor älskar stora penisar?
|
Men rent krasst är det väl så att snoppen är den ultimata symbolen för manlighet (män) och då vill vi väl inte att den ska vara liten och ynklig utan stor och stolt?
|
|
2006-03-31, 15:37
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Något jag gärna skulle se är en förklaring till varför män TROR att alla kvinnor älskar stora penisar?
|
Det kanske är frågan om projicering - att männen gillar stora penisar och därför utgår ifrån att kvinnorna också gör det?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:09.
|

|