Tjenare folket! Nu har det blivit dags att deffa bort 8kg överskottsfett under 12-15 veckor, och jag har en liten plan för hur jag tänkte göra.
Dom som är erfarna av deff hittills och vet kanske lite mer än jag kan väl kanske ta en titt på va jag kladdat ner och säga om det verkar bra.
Minskningar och ökningar är ju alltid individuellt så säg till om något verkar vara åt helvete
Har småbulkat med mina 182/87 under 7 veckor och byggt så hårt jag kan, och ökade till 94.6 under den tiden. Körde kreatin hela tiden så antar att en del är vatten men förhoppningsvis en del muskler. Fett har jag definitivt lagt på mig dock eftersom ökningarna i vad jag orkar enbart varit typ, bicepscurl 13 kilo -> 20 kilo. Bänk 40 kilo -> 70 kilo. Marklyft 50 kilo -> 90 kilo under de 7 veckorna. Dvs inte vansinniga ökningar. Benpressen räknas inte riktigt, trots att ja gick från 190 kilo -> 290.
(kör i regel 2-3 set @ 4-6 / 6-8 reps)
Jag tänkte börja med att gå från ca 3000 kcal om dagen, ner till 2200 om dagen, och köra 70 minuters morgonpromenad 6-7 dagar i veckan med 250mg koffein i kroppen, samt klämma in tung styrketräning 3 dagar i veckan istället för 5 som tidigare.
Vill inte riskera att bli övertränad och minimera mina chanser att tappa fett.
Mina RDIvärden planerat ligger på 25% fett 25% carbs och 50% protein om dagen.
Detta hade jag tänkt att hålla i ca 5 veckor, och när kroppen vant sig med kosten och träningen och minskningen i bf börjar avta mkt/helt, tänker jag chocka kroppen och sänka till 1900-2000 kcal och lägga på 1h extra tung cardio ca 4 dagar i veckan. (Vore det kanske bättre att köra 20 minuter HIIT istället, eftersom det blir otajmat o svårt att köra 1h cardio efter styrka, då man långt tidigare bör ha stoppat i sig efterträningscarbs o proteinet?)
Lägger dextros-mängden på 50g istället för 85 som tidigare, och ökar proteinshaken från 28g till 50 efter träningen.
Någon som har någon direkt spontan kommentar, eller verkar det bra?
Tanken med allt är att chocka kroppen efter en tid som sagt, så att den inte avtar fettminskningen och man står still o trampar.
MVH
//Danne som _måste_ tappa bf till sommaren