Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-02-07, 20:36   #1
mysassygirl
Registered User

Reg.datum: Oct 2005
Ensam tjej i styrkerummet

Alltså, jag kommer inte från denna värld. Skolad på universitet runt om i världen och dansat klassisk balett sen barnsben bor jag numer på gymmet bland de fria vikterna, sover under bänkpressen. Problemet är det att jag gärna skulle vilja få väninnor på gymmet som också lyfter skrot. Frågan är, ni tjejjer som lyfter har ni fått nya polare i styrketräningslokalen?

Killarna pratar med mig en del men det känns inte som att de vill bli kompisar med mig fast jag kan ha fel... Av de få tjejjer som vistas bland de fria vikterna verkar de inte vilja hälsa eller ens kosta på sig ett leende fastän man sprungit på varandra ganska ofta. Är det så att detta är en isolerad sport för oss tjejjer?
mysassygirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 20:38   #2
H.Emanuel
Turist i tillvaron

H.Emanuels avatar

Reg.datum: Jun 2005
Hmm. Måste du babbla på gymmet överhuvudtaget? Grymt störande.
H.Emanuel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 20:39   #3
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
måste du ha en polare på gymmet? jag vet inte men jag går dit för att träna inte för att dricka kaffe

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 20:39   #4
Zakath
Ich bin Bananatastic!

Zakaths avatar

Reg.datum: Jan 2004
Om du är intresserad av SL eller OL kan du ju gå med i någon sådan klubb, finns säkert några trevliga tjejer som lyfter ordentligt där
Zakath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 20:41   #5
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Styrketräning är väl generellt en ganska ensam sport?
Jag är inte på gymmet för att träffa nya väninnor, och är därför måttligt intresserad av att prata med folk när jag tränar.
Gammal 2006-02-07, 20:44   #6
emmzan
SL-Kirurg

emmzans avatar

Reg.datum: Mar 2002
Pja, antingen väntar man på att någon börjar prata eller så får man väl prata med folk själv. Annars kan du ju alltid välja ut någon väninna från världen utanför gymet och introducera henne till vikterna.

Personligen tycker jag det är skönt att småsnattra med folk på gymet - särskilt när man har lång vila mellan tunga set och annars bara sitter och tokglor in i en vägg. Dessutom irriterar jag mig enormt på folk man tränat på samma gym med under en period som sträcker sig över två år och som fortfarande inte hälsar tillbaka när man kommer in och säger "hej".
Gammal 2006-02-07, 20:48   #7
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Jag kan tänka mig att prata med någon på gymmet, om hon är snygg
Gammal 2006-02-07, 20:48   #8
Pudzianovski
Trankil.

Pudzianovskis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Jag tror det beror enbart på att du är skolad på universitet runt om i världen och dansat klassisk balett sen barnsben.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 20:49   #9
Cinna
Little miss bodypump

Cinnas avatar

Reg.datum: May 2004
Såklart man får nya vänner genom styrketräningen, både killar och tjejer!
Sen är jag inte så mycket för att prata sönder pass, men några minuter med en vän är alltid trevligt.
Cinna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 20:57   #10
mysassygirl
Registered User

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av emmzan
Pja, antingen väntar man på att någon börjar prata eller så får man väl prata med folk själv. Annars kan du ju alltid välja ut någon väninna från världen utanför gymet och introducera henne till vikterna.

Personligen tycker jag det är skönt att småsnattra med folk på gymet - särskilt när man har lång vila mellan tunga set och annars bara sitter och tokglor in i en vägg. Dessutom irriterar jag mig enormt på folk man tränat på samma gym med under en period som sträcker sig över två år och som fortfarande inte hälsar tillbaka när man kommer in och säger "hej".
Har funderat på det andra alternativet men det finns ett visst motstånd att bryta ner. Jag gillar också att ha ngn och snacka träning med, funkar liksom inte alls med folk jag känner "privat", de är helt ointresserade och ser mig som ett ufo. Visst är det trist när man inte kan kosta på sig ett hej. Jag håller med om att man inte behöver ha kafferep under träningen men det är inte fråga om det utan mer att det bara är trevligt och skapar schysst stämning.

Men jag undrar fortfarande har ngn av er tjejjer fått nya tjejj kompisar genom styrketräningen?
mysassygirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 20:59   #11
emmzan
SL-Kirurg

emmzans avatar

Reg.datum: Mar 2002
Ja.

Skaffade mig några under tiden jag jobbade som instruktör och har även lärt känna ett par damer som också tävlar styrkelyft (började prata med dem innan min egen tävlingskarriär inleddes) och då genom att jag helt enkelt började prata med dem under träningpasset.
Gammal 2006-02-07, 21:01   #12
Cinna
Little miss bodypump

Cinnas avatar

Reg.datum: May 2004
Japp.

Tyvärr tränar hon inte i samma utsträckning längre
Cinna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 21:01   #13
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski
Jag tror det beror enbart på att du är skolad på universitet runt om i världen och dansat klassisk balett sen barnsben.
Stort till Pudzi!

Till Mysassygirl:

Har du inga kompisar du kan ta med till gymet du kan träna med då?

Gymet är väl inte den bästa platsen för att skaffa nya vänner?

Jag tänker på att de flesta behöver en viss koncentration och kanske inte har allt tid i världen att babbla med random_person då de kanske lagt undan just 60-90 mins för passet.

Vad tror du?

När du börjat prata med folket på gymet, hur tycker du att de reagerat?
Gammal 2006-02-07, 21:10   #14
kneger
Registered User

knegers avatar

Reg.datum: Aug 2005
instämmer med många andra, vill du ha någon att prata med, ta med någon av dina vänninor till gymmet och få dom att börja träna med dig, själv gillar jag mest att träna ensam.

Det har sina nackdelar också såklart, man har ingen som hjälper till och peppar och man vågar inte maxa i t.ex bänkpress :p, pinsamt när man måste ropa på hjälp för att man inte får upp skivstången

skaffa en mp3 spelare är mitt tips om ingen vill med och träna med dig. det är hur skönt som hellst, fick min förra veckan och jag går ingenstans utan den!
Gammal 2006-02-07, 21:10   #15
Sve
Banned

Sves avatar

Reg.datum: Jan 2002
Ort: The swept-wing Canada DC-8 streaked down the long runway of Vancouver International Airport, powerful jet engines shrilling to a banshee wail as they braked the giant aircraft.
tja jag raggade på gymmet. hehe det var för 6½år sen...
Sve är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:09.