2005-10-25, 16:47
|
|
Japp, så är det!
Reg.datum: Aug 2005
|
Någon som jobbar/jobbat på Lidl?
Ja är det någon som jobbar där eller har jobbat för att få personalrabatt på kvarg?  Eller någon som känner någon och som känner till arbetsvillkoren där? Fick höra av min syster att om man är tjej och har mens så måste man ha en speciell scarf på sig för att visa att man måste gå på toa oftare än andra, det låter helt sjukt. Kan ju tillägga att jag har sökt jobb där och därför undrar (ja fattig student, tar vad man får).
|
|
|
2005-10-25, 16:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Det låter ju helt klart som en helt underbar ide
|
BIBLE - Basic Instructions Before Leaving Earth
Bolio - Ärligt talat, det är 2004. Vem fan bryr sig om vem som är "manligast"? Det enda intressanta är ju vem som får ha mest sex med snygga tjejer.
|
|
|
2005-10-25, 16:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Om man på grund av kreatinkur dricker extra mycket - får man en scarf då med?
|
|
|
2005-10-25, 16:58
|
|
Banned
Reg.datum: Apr 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Helena B
Ja är det någon som jobbar där eller har jobbat för att få personalrabatt på kvarg?  Eller någon som känner någon och som känner till arbetsvillkoren där? Fick höra av min syster att om man är tjej och har mens så måste man ha en speciell scarf på sig för att visa att man måste gå på toa oftare än andra, det låter helt sjukt. Kan ju tillägga att jag har sökt jobb där och därför undrar (ja fattig student, tar vad man får).
|
fan är du 23år. hade fått för mig av nån konstig anledning att du var en medelålders kärring
|
|
|
2005-10-25, 17:01
|
|
.....
|
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulez
fan är du 23år. hade fått för mig av nån konstig anledning att du var en medelålders kärring 
|
Ja hon såg ju verkligen ut som en medelålders kärring på avataren hon hade förut
|
|
|
2005-10-25, 17:02
|
|
Curl til you hurl!
Reg.datum: Apr 2001
|
Citat:
|
Det stämmer och ändå inte - i Tjeckien tror jag det var ovanstående praktiserades. Jag har svårt att se nåt sådant på en svensk arbetsplats med svenska avtal, däremot är det när man jobbar i kassa på större butiker och stormarknader rätt så hårt reglerat med raster av bemanningsskäl. Det är ju inte heller ett speciellt "varierande och givande" arbete, men ska du bara jobba för pengarna så rock n' roll.. handels ger bra pröjs för kvälls/helgarbete och det är inte direkt krävande.
|
|
|
2005-10-25, 17:04
|
|
Veteran Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
Citat:
|
Säg till när du börjar så ska du få en beställning på kvarg!!!
|
|
|
2005-10-25, 17:08
|
|
Turist i tillvaron
Reg.datum: Jun 2005
|
Har hört en del om hur Lidl behandlar personalen, som slavar, usla villkor. Beror på hur desperat du är? Varför just ett sånt jobb?
|
|
|
2005-10-25, 17:10
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
|
Haha .. Ska åka till lidl och skratta och peka på alla med scarf på sig! 
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Jag älskar henne, så jag vinner 
|
|
|
|
2005-10-25, 17:10
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av H.Emanuel
Har hört en del om hur Lidl behandlar personalen, som slavar, usla villkor. Beror på hur desperat du är? Varför just ett sånt jobb?
|
Sverige har inte direkt överflöd på jobb för unga :P
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Jag älskar henne, så jag vinner 
|
|
|
|
2005-10-25, 17:14
|
|
Japp, så är det!
|
Citat:
Ursprungligen postat av mela
Sverige har inte direkt överflöd på jobb för unga :P
|
Helst inte i Gävle, finns ju ingenting
|
|
|
2005-10-25, 17:15
|
|
Japp, så är det!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulez
|
Men tack för den  Okej att jag har åldersnoja men
|
|
|
2005-10-25, 17:17
|
|
Japp, så är det!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pez
Det stämmer och ändå inte - i Tjeckien tror jag det var ovanstående praktiserades. Jag har svårt att se nåt sådant på en svensk arbetsplats med svenska avtal, däremot är det när man jobbar i kassa på större butiker och stormarknader rätt så hårt reglerat med raster av bemanningsskäl. Det är ju inte heller ett speciellt "varierande och givande" arbete, men ska du bara jobba för pengarna så rock n' roll.. handels ger bra pröjs för kvälls/helgarbete och det är inte direkt krävande.
|
Jag har jobbat på ICA Kvantum så jag hur det är med pauser och så. Men att man ska märkas för att man har mens, det låter knäppt. Lidl i Nyköping kör med scarfer, hur det är i Gävle vet jag inte.
|
|
|
2005-10-25, 17:20
|
|
Turist i tillvaron
Reg.datum: Jun 2005
|
Skaffa en rik gamling och flytta ihop med
|
|
|
2005-10-25, 17:23
|
|
Lite starkare, lite tjockare... inte bättre
Reg.datum: Mar 2005
|
Glöm inte att Lidl är facklighetsfientligt. Nog sagt.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:47.
|

|