2005-10-19, 18:36
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Islammobilen!
http://www.lebaramobile.no/muslimobil/i800spec.html
Inte helt vanligt med reklam direkt riktad till minoriteter i Sverige. Men ja, verkar som om ett företag har fått upp ögonen för det i alla fall!
|
|
|
2005-10-19, 18:44
|
|
|
ett tuff text
Reg.datum: Feb 2005
|
Jo jag såg en reklamaffisch på stan för ett abonnemang där det stod hur billigt det var att ringa till Iran(det var i.v.f. något land i mellanöstern).
|
2005-10-19, 18:47
|
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Heh, människor tror på så lustiga saker.
|
|
|
2005-10-19, 18:51
|
|
|
The Supermegasized Hobbit
Reg.datum: Sep 2004
|
"Tänk dig att kunna höra böneutrop från Mecka, Medina eller Kairo före och efter Azan var än du befinner dig i världen. i800 ger dig även bönetider för över 5000 städer runt om i världen".
Ja tänk att få det
|
2005-10-19, 18:54
|
|
|
Registered User
|
som muslim får jag väl gå in o försvara mobilen mot "OMFG böneutrop, VIKTIGT!!111" - inlägg. känns faktiskt som dom har lagt till nyttiga funktioner för någon som faktiskt är troende (och för ickemuslimer är ju reklamen irrelevant) till skillnad från många andra mobiler med femtioelva skitfunktioner som dom flesta fullständigt skiter i. Hade jag också varit praktiserande muslim så ser jag några fördelar med en sån mobil, även om jag nog inte hade smygläst koranen på bussen, fan man vill inte åka fast ju.
|
|
|
2005-10-19, 18:56
|
|
|
BodyPumpens grundare.
Reg.datum: Nov 2001
|
Varnar den för bombdåd för muslimska användare i otrogna länder?
|
2005-10-19, 18:57
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Arne Persson
|
du får väl sätta realistiska krav på tekniken..
|
|
|
2005-10-19, 18:58
|
|
|
BodyPumpens grundare.
Reg.datum: Nov 2001
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Baan
du får väl sätta realistiska krav på tekniken..
|
Finns ingen limit!
|
2005-10-19, 18:59
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
som muslim får jag väl gå in o försvara mobilen mot "OMFG böneutrop, VIKTIGT!!111" - inlägg. känns faktiskt som dom har lagt till nyttiga funktioner för någon som faktiskt är troende (och för ickemuslimer är ju reklamen irrelevant) till skillnad från många andra mobiler med femtioelva skitfunktioner som dom flesta fullständigt skiter i. Hade jag också varit praktiserande muslim så ser jag några fördelar med en sån mobil, även om jag nog inte hade smygläst koranen på bussen, fan man vill inte åka fast ju.
|
Eller hur!
Där var ju faktiskt en del funktioner som jag tror jag hade uppskattat om jag varit troende muslim. Men precis som du sa: Koranen i mobilel kan ju vara lite overkill
|
|
|
2005-10-19, 18:59
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Trance
Heh, människor tror på så lustiga saker.
|
Jag instämmer!
|
|
|
2005-10-19, 19:02
|
|
|
is this real life
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Arne Persson
|
huvudet på spiken arne
|
|
|
2005-10-19, 19:05
|
|
|
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av PowPow
Jag instämmer!
|
Ja, det var inte direkt en attack mot Islam eller så. Bara en tanke på att människor är så villiga att tro på vad andra har gjort innan så de kör på. Viljan att tro är rätt stark, även om det kanske inte är helt logiskt för de som observerar på avstånd.
Angående mobilen så ser jag väl inget fel med den, är säkert grymt användbar för muslimer. Men en fråga, hur kan man särskilja "troende muslim" och "muslim"?
|
|
|
2005-10-19, 19:08
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ja, det var inte direkt en attack mot Islam eller så. Bara en tanke på att människor är så villiga att tro på vad andra har gjort innan så de kör på. Viljan att tro är rätt stark, även om det kanske inte är helt logiskt för de som observerar på avstånd.
Angående mobilen så ser jag väl inget fel med den, är säkert grymt användbar för muslimer. Men en fråga, hur kan man särskilja "troende muslim" och "muslim"?
|
det finns vissa föreskrifter om vad en troende muslim ska göra. jag föjler inte dom. sen kan man ha egna teorier om att jag tror på god därmed är jag troende, men ska man vara lite fundamental så får man gå efter föreskrifterna.
|
|
|
2005-10-19, 19:09
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
|
Nej, jag menade inget illa mot Islam heller. Menade bara att jag som icketroende tror lika mycket på Islam, Kristendom och Judendom et cetera som jag tror på Saunabelt
Skillnaden mellan troende och icke troende muslim kan ju vara svår att peka på. Låt mig omformulera mig: Jag hade nog uppskattat funktionerna om jag hade varit muslim och tagit del av sederna som underlättas av mobilen.
|
|
|
2005-10-19, 19:10
|
|
|
|
Citat:
|
det finns vissa föreskrifter om vad en troende muslim ska göra. jag föjler inte dom. sen kan man ha egna teorier om att jag tror på god därmed är jag troende, men ska man vara lite fundamental så får man gå efter föreskrifterna.
|
Är man muslim så betyder ju det att du tror på vissa saker som har med det att göra? Du kallar ju dig inte kristen, de tror ju också på en Gud?
Du menar att du tror på vissa saker men inte allt inom Islam?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:21.
|

|