hm jag tänkte innan också liksom, märken är samma överallt fast här tar dom 20ggr så mycket betalt men det finns faktiskt vissa märken som levererar produkter i länder där det inte finns någon kvalitetskontroll av grejer samt att folk köper skitet ändå som har riktig kass kvalité jämfört om man köper dom i ett land där samma skit inte skulle accepteras (iaf i lika hög grad), säg t ex Sverige.
Rent konkret har jag märkt det när jag vart nere i Bosnien (hälsa på släkt och sånt på sommaren) där det är lite som i Kina som nämnt ovan, man kan köpa märkeskälder väldigt billigt, sen kan man köpa massa "Adibas", "Mike" och såna märken med

Men iaf, för att komma till poängen så hör jag ofta att RIKTIGA märken inte levererar samma kvalité, nu just i det fallet jag kommer ihåg så var det inte kläder det handlade om, men iaf, min faster klagade på att något kännt sminkmärke som fanns överallt i Europa (kommer fan inte ihåg vilket, köper inte så mycket smink själv heh.) inte alls höll samma kvalité där nere som här uppe i Sverige (hon har handlat samma märke här och där nere i företags butik..). Tror det handlar om medveten kvalitetssäkning då dom kan komma undan med det i ett land som är betydligt fattigare och där folk vill ha sina märken, sen om det är kass kvalité, ja det får man ta
Fan nu blev det långsökt, men en tanke är att en grej du köper i Kina kan vara sämre kvalité än samma märke du köper här, då det märket kanske inte bryr sig om att leverera samma kvalité i t ex Kina jämfört med Sverige.