Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-03-21, 09:12   #1
Bamse
Registered User

Bamses avatar

Reg.datum: Oct 2001
Question Är det ett maktskifte på gång?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...620412,00.html
Bamse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-21, 09:17   #2
Bamse
Registered User

Bamses avatar

Reg.datum: Oct 2001
Moderater: 7
King Grub, Sverker, Allan, Jorgen, emmzan, z_bumbi, Grahn

Allan är ju äldst på ovanstående lista av moderater, så det blir väl han som blir statsminister till hösten då'rå?

Vem väljer du till din vice statsminister, Allan Cooper? Jag föreslår Mikael Persbrandt.
Bamse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-21, 09:18   #3
mini_Arnold
Banned User

Reg.datum: Oct 2003
På tiden
mini_Arnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-21, 09:19   #4
Honn
Registered User

Honns avatar

Reg.datum: Dec 2002
Nah. 18 månader kvar det kan svänga på. S skulle iofs säkert må bra av att förlora makten en period.
Gammal 2005-03-21, 09:38   #5
Arne Persson
BodyPumpens grundare.

Arne Perssons avatar

Reg.datum: Nov 2001
Skönt att det ÄKTA arbetarpartiet äntligen är störst igen!
Gammal 2005-03-21, 10:11   #6
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Äh, opinionsundersökarna är ju inte ens säkra när det gäller att tala om hur det verkligen förhåller sig just nu, när det gäller att förutsäga hur det kommer att bli (på basis av den verkligt trovärdiga skattningen av läget idag ...) är de ju sämre än SMHI.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-21, 10:17   #7
hasse36
Kolos egen språkpolis

hasse36s avatar

Reg.datum: Jan 2005
Vid EMU-valet var inte ens vallokalsundersökningarna tillförlitliga.
hasse36 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-21, 10:27   #8
Lizard
Registered User

Lizards avatar

Reg.datum: Oct 2004
Som Honn påpekar så vänder det där. Problemet för Reinfeldt är inte Persson, utan Olofsson. När väl Maud kommer igång så haglar glesbygds- och jordbruksstöd i retoriken från partiet som tycker "det var bättre förr" stick i stäv mot vad som förmodligen är effektivt. Det är inte ett förbättrat vägnät på landsbygden eller odlingsbidrag till bönderna som kommer räta ut att 25% av de arbetsföra svenskarna som idag går arbetslösa får jobb utan snarare att dynamisera de mindre och mellanstora svenska företagen (och behålla varumärksutvecklingen här!). De stora är förlorade redan med utlandsägande och i händerna på giriga direktörssvin. Maud kommer med all sannolikhet att knäcka en annars ganska foglig konstelation av jasägare.
Perssons helvete är V, MP och ett ev framtida kvinnoparti. Ingen av dem representarar någon avgörande del av väljarkåren men eftersom det är högst osannolikt att (s) får ihop nödvändiga 51% på egen hand så ramlar kravmaskinerna in i regeringen. (Även om (v) visat sig påfallande ansvarsfulla under denna mandatperiod).

Margot kan vända hela middevitten, men jag gissar att det behövs ganska mycket för att få henne att överge sin nuvarande position med mindre än en valförlust och en partiledaravgång innan det inträffar.

Lizard
Gammal 2005-03-21, 11:35   #9
balder
Medlem

balders avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ser lovande ut för de blåa
balder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-21, 11:51   #10
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Lagom till valet kommer många av de som nu svarat att deras sympatier ligger på något annat parti än sossarna rösta på Göran igen. Dom är lite ilskna nu, men lagom till valet kommer de att glömma bort allt de ogillade och falla tillbaka i den gamla vanan och rösta rött igen utan att tänka efter. Tyvärr (eller som en inbiten sosse säkert tycker. De tar sitt förnuft till fånga).
Men förhoppningsvis så förlorar de röda tillräckligt många röster för att vi ska få ett maktskifte.

Senast redigerad av Jax den 2005-03-21 klockan 12:07.
Jax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-21, 12:15   #11
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Reg.datum: Jul 2003
Äsch, alla partier är ju mesiga och gör ju inget radikalt åt saker o ting ändå. Men inte kan vi väl ha ett blått styre.
Förövrigt hatar jag deras "det ska löna sig att arbeta"-reklam, har mer än en gång tänkt sätta upp lappar med texten "men vi som inte har något arbete då" över dem...
Vad jag inte förstår är varför inte alla som inte gör något anställs kommunalt/inom staten så de iaf gör någon nytta.
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-21, 12:18   #12
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Förövrigt hatar jag deras "det ska löna sig att arbeta"-reklam, har mer än en gång tänkt sätta upp lappar med texten "men vi som inte har något arbete då" över dem....
Eh? De ska löna sig att arbeta. Och ni som inte har något arbete får väl ta tag i det och fixa ett. Finns hur många jobb som helst i stockholm t.ex.

Ang topic så kommer väl s med sina vanliga "löften" som dumskallarna köper.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-21, 12:33   #13
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee
Eh? De ska löna sig att arbeta. Och ni som inte har något arbete får väl ta tag i det och fixa ett. Finns hur många jobb som helst i stockholm t.ex.

Ang topic så kommer väl s med sina vanliga "löften" som dumskallarna köper.
Ja, S löften är ju precis samma år efter år och ingenting händer, så nej, det är väl inget vidare det heller. Vård, skola, omsorg och fler jobb.. hum.. ja änsålänge har det ju utvecklats en jävla massa de senaste 10 åren eller så? eller inte =P

Och ja, det finns nog fler jobb i stockholm, finns säkert några enstaka här med, har inte sökt något på aslänge då jag inte orkar anstränga mig o skriva något halvseriöst, men kanske borde det. Sökte praktik på 24 ställen eller något sommaren 2003 men det ledde ju ingen vart , får sällan svar när jag söker heller men på något lagerjobb som ju inte borde rankas alltför högt ändå fick jag till svar att de hade fått 350+ ansökningar, gg, nödvändigt att ens försöka då?
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-21, 12:37   #14
AndersHermansson
Doktor Anders

AndersHermanssons avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ja, S löften är ju precis samma år efter år och ingenting händer, så nej, det är väl inget vidare det heller. Vård, skola, omsorg och fler jobb.. hum.. ja änsålänge har det ju utvecklats en jävla massa de senaste 10 åren eller så? eller inte =P

Och ja, det finns nog fler jobb i stockholm, finns säkert några enstaka här med, har inte sökt något på aslänge då jag inte orkar anstränga mig o skriva något halvseriöst, men kanske borde det. Sökte praktik på 24 ställen eller något sommaren 2003 men det ledde ju ingen vart , får sällan svar när jag söker heller men på något lagerjobb som ju inte borde rankas alltför högt ändå fick jag till svar att de hade fått 350+ ansökningar, gg, nödvändigt att ens försöka då?
Kom berget någonsin till Mohammed? (Du kanske ska reallokera till där det finns jobb)
Gammal 2005-03-21, 12:44   #15
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:

Jag vet hur svårt det kan vara att få ett jobb man vill ha. Särskilt i Örebro. Men om man verkligen vill ha ett jobb och inte är så kräsen, så är det inte speciellt svårt. Och om man är vill att flytta så finns det hur mycket som helst.

Alternativet är att plugga, om man har någon ide om vad man vill bli. Att dra hemma vet jag att det är det sämsta man kan göra.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:54.