Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-01-23, 19:07   #1
Mccartney
Registered User

Reg.datum: Jul 2004
Svettnissar och klädstil på gym....

Jag tränar både på allmänt gym(friskis och svettis) sedan tränar jag i en idrottshall.

Efter som jag kommer från "idrotten"...så ibland skrattar man nästan när man ser hur en del kommer till gymmet...en del tränar i sandaler,andra i skjorta och jeans m.m....oftast dem som kommer i sandaler,skjorta och Jeans..är nog dem som inte tränar ben..utan mera biceps...

Sedan är jag själv rätt äcklad av "halvfeta" byggare som springer runt i linne och kör så svetten rinner längs armar och ben...sedan sätter dem sig på en bänk och svettar ner bänken utan att torka av dem....

själv är jag den typen som tränar i shorts och T shirt. samt även i joggingbyxor och en överdragströja om det är kallt eller jag bara kör överkropp. skor...jag där kör jag alltid styrka i basketskor..som har luft kudde i sig.
Mccartney är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-23, 19:08   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Linne, löparshorts, strumpor och skor. Alltid. Jag bryr mig inte så mycket om hur andra är klädda... bara det inte stinker gammal svett om dem.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-23, 19:10   #3
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
jag tycker det är starkt kunna skita i vad t ex du tycker och ändå våga träna i det man trivs i... alltså egentligen, visst du kanske stör dig på att någon lönnfett gubbe kommer och tränar i linné men trivs han träna i det varför bry sig? gör det nog itne lättare för honom om du kolalr snett på honom med en "va fan nu då?!"-blick. Å andra sidan förstår jag att det är lite äckligt om han svettar ihjäl sig på en bänk du sen ska köra på, personligen stör jag mig inte på sånt men kan förstå att dte är lite ofräscht. Å andra sidna så har ju inte lite svett dödat någon

själv har jag iofs aldrig pallat träna i linné, tränar oftast i shorts och t-shirt käns bekvämast så.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-23, 19:12   #4
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Kör i princip alltid i långbyxor och t-shirt. Ibland kan det blir löpartights. Vad andra har på sig struntar jag fullkomligt i.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-23, 19:12   #5
Thony
Banned User

Thonys avatar

Vanliga träningsbyxor + en t-shirt, lr linne, samt jogging skor. Sen så svettas ja soppas mkt att jag tvättar ALLTID kläderna, samt byter till varje pass.Men vissa tränar ALLTID i samma kläder, vissa luktar APA, andra inte.. Men det finns ju alla typer på gymmen , haha
Thony är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-23, 19:13   #6
Thony
Banned User

Thonys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee
Vad andra har på sig struntar jag fullkomligt i.
Hade du inte spanat in mej om ja tränat i string då ?
Thony är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-23, 19:15   #7
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Thony
Hade du inte spanat in mej om ja tränat i string då ?
Jo, men bara om det var du
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-23, 19:25   #8
Menigar
Registered User

Menigars avatar

Reg.datum: Aug 2004
Gubbar i tights eller yttepytte små shorts äcklar mig. Stor munktröja med shorts retar jag mig på också, det känns lite hycklande :P

Själv håller jag mig till t-shirt, mjukisbyxor och lämpliga skor.
Menigar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-23, 19:31   #9
Zipic
Registered User

Zipics avatar

Reg.datum: Jul 2004
Brukar inleda mina pass i långa träningsbyxor, t-shirt samt tjock tröja.
Efter 10-20min när man börjar bli varm och svettas tar jag av mig den tjocka tröjan.
I sommras när jag tränade på ett annat gym som var helt folktomt träna jag i badbyxor och bar överkropp
Kan tilllägga att gymmet ligger på ett friluftsbad
Gammal 2005-01-23, 19:35   #10
internethjälten
Registered User

internethjältens avatar

Reg.datum: Feb 2004
jag skiter i att jag svettar ner bänkar - stör sig folk på det kan de säga det på plats...

finns ju dem mkt mycket kroppsbehåring som tappar hälften i duschen - men då är det ingen som gnäller... men lite saltvatten på en träningsbänk ? ja jösses...
internethjälten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-23, 19:38   #11
jakke
Registered User

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av impegas.org
jag skiter i att jag svettar ner bänkar - stör sig folk på det kan de säga det på plats...

finns ju dem mkt mycket kroppsbehåring som tappar hälften i duschen - men då är det ingen som gnäller... men lite saltvatten på en träningsbänk ? ja jösses...
jakke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-23, 19:38   #12
Lillgrabben
Registered User

Lillgrabbens avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Mccartney
Jag tränar både på allmänt gym(friskis och svettis) sedan tränar jag i en idrottshall.

Efter som jag kommer från "idrotten"...så ibland skrattar man nästan när man ser hur en del kommer till gymmet...en del tränar i sandaler,andra i skjorta och jeans m.m....oftast dem som kommer i sandaler,skjorta och Jeans..är nog dem som inte tränar ben..utan mera biceps...

Sedan är jag själv rätt äcklad av "halvfeta" byggare som springer runt i linne och kör så svetten rinner längs armar och ben...sedan sätter dem sig på en bänk och svettar ner bänken utan att torka av dem....

själv är jag den typen som tränar i shorts och T shirt. samt även i joggingbyxor och en överdragströja om det är kallt eller jag bara kör överkropp. skor...jag där kör jag alltid styrka i basketskor..som har luft kudde i sig.

Det viktiga är väl att folk är vältvättade samt har rena kläder.

Iallafall i min mening.

MVH
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-23, 19:41   #13
Allan
Går i vanliga skor.....

Allans avatar

Reg.datum: Jan 2002
Jag svettas som en vattenspridare när jag kommer igång; finns inte en tröja i världen som stoppar det. Det är lika blött vare sig tröjan är på eller inte. Däremot har jag med mig en liten handduk och kan torka av efter mig. Det känns lite ....töntigt men det verkar vara samma regel på många ställen numer.

allan
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-23, 19:44   #14
Menigar
Registered User

Menigars avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Jag svettas som en vattenspridare när jag kommer igång; finns inte en tröja i världen som stoppar det. Det är lika blött vare sig tröjan är på eller inte. Däremot har jag med mig en liten handduk och kan torka av efter mig. Det känns lite ....töntigt men det verkar vara samma regel på många ställen numer.

allan
Det känns ju som regeln borde vara tvärtom, stör man sig så mycket på svett får man väl torka själv.
Gammal 2005-01-23, 19:49   #15
internethjälten
Registered User

internethjältens avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Däremot har jag med mig en liten handduk och kan torka av efter mig. Det känns lite ....töntigt men det verkar vara samma regel på många ställen numer.

allan
så sött
internethjälten är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:27.