Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee
Seriöst, grabben. Ska du kalla andra för idioter, så ska du kan du väl skriva ordentligt och inte använda ord som "omg". Sedan så kan du väl du läsa hela artikeln. "Självklart kan detta hänga samman med att personer som inte röker eller snusar har en tämligen sund livsstil i övrigt också, men forskarna tog hänsyn till detta när de gjorde sina statistiska beräkningar."
|
Jepp, man ställde frågor som rörde motionsvanor, kostvanor etc för att sedan utesluta alla vars fetma var orsakad av de "traditionella" orsakerna. Ändå fann man nästan dubbelt så många överviktiga i gruppen snusare.
Jag började fundera lite. Nikotin drar ju samman kapillärerna med sämre syretillförsel som följd. Men borde det inte vara i kapillärerna som överföringen av glukos till musklerna sker? Då kan man ju tänka sig att insulinkänsligheten sänks eftersom mindre del av blodsockret tas upp muskler "automatiskt" så mer insulin behöver frisättas. Vilda spekulationer, men jag har för mig att någon på ett övertygande sätt skrev att nikotin försämrade återhämtningen. Ni får gärna rätta mig för att jag har fel.
Med det inte sagt att jag tänkt sluta...