Jodå, det där med ojämnt energiintag skriver jag definitivt under. Sådan var jag också tidigare; det kunde gå hur långa perioder som helst vissa dagar mellan målen, medan jag skötte mig perfekt andra dagar. Det är så mycket som spelar in på när man kan äta. Det räckte t.ex. med att ett möte drog ut på tiden för att jag skulle missa ett mål.
Det som hjälpte mig var att jag började planera lite mer... Visst, det var lite jobbigt i början, men efterhand blev jag van vid att alltid käka med max 4 timmars mellanrum. Matlådor, proteinbars och annat liknande gjorde susen. Om jag inte lärt mig på egen hand hade jag nog tagit väckarklockan till hjälp och satt den att ringa var fjärde timme

Nu säger jag ju inte att det här är något du borde testa, utan jag ville bara bekräfta att det åtminstone finns en tjej till på forumet som haft samma bekymmer.
Kostregistreringen ger dig säkert en bra uppfattning om vad du borde ändra och hur. Det konstiga är dock att jag alltid äter "bättre" då jag registrerar maten än då jag inte gör det... Haha, kanske jag är rädd för att bli fast om jag äter dumt när jag skriver ner det svart på vitt?
Lycka till tjejen! Kämpa på bara!