Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-05-16, 08:46   #1
Drowps
Registered User

Reg.datum: May 2017
Min kroppsförändring

Hej! Jag har tränat lite till och från, men jag vill verkligen förändra mig själv på riktigt nu. Jag skulle vilja ha alla tips som jag kan få rörande bästa träningen och maten (anpassad för mig). Jag äter till största del mjölkfritt och glutenfritt eftersom jag märkt att min IBS som jag lider av förbättrats av av en sådan kost. Jag tar följande kosttillskott: Life Drink, MSM, multivitamin från märket Terra-Nova och Omega 3 från ESKIMO.

Jag är en tjej på på 18 år och min längd är 162 cm.

Detta är mina kroppsmått samt vikt och fettprocent:

Kg: 60 kg
Fettprocent (mätte med en våg): 25%
Mätt runt lår: 58 cm
Mätt runt midja: 70 cm
Mätt runt hals: 33 cm
Mätt runt höft: 86 cm

Vad har ni för tips på vad jag ska äta?
Hur många kalorier tror ni jag kan behöva per dag?
Hur ska jag fördela mina matportioner?

Vill ha alla tips jag kan få. Mitt mål med träningen är att minska i fettprocent och bli tränad. En kropp som är som ett ideal för mig är instagramprofilen deniceemoberg. Jag har idag en kropp som ser ut nästan precis som den som är 25% på bilden på följande hemsida:
https://www.google.se/amp/www.styrke...t-procent/amp/

Tack på förhand för alla tips och hjälp jag får!
Drowps är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-16, 09:37   #2
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch

Beemels avatar

Reg.datum: May 2006
Din personliga kaloriförbrukning får du bäst fram genom att under ett par veckor dokumentera allt du stoppar i dig och väga dig varje dag.
Jämför sedan medianvärdet för vikten från vecka till vecka och lägg på eller dra av (beroende på om du gått upp eller ner) detta på det kaloriintag du snitt legat på över veckorna.

Att ha andra personer som "målbild" är ett tveeggat svärd. Det kan vara motiverande att ha ett mål. men samtidigt så kommer du aldrig kunna få någon annans kropp. Det är så många andra aspekter förutom träning, fettprocent och kost som avgör hur en person ser ut.
Saker som man inte kan påverka överhuvudtaget.

Det bästa du kan göra är att träna vettigt och äta en allsidig kost (med ett kaloriintag som matchar din målsättning och tidsram)

Vettig träning finns det massor av olika teorier och upplägg runt. det viktigaste är i min mening kontinuitet, så hitta en träningsform och ett schema som passar dig och du trivs med. Detta kommer ge störst möjlighet att du håller igång träningen under längre tid och därmed kommer ge bäst resultat.

Det finns träningsschema i egen tråd här i forumet.

Gällande kosten så kan du läsa deffguiden. Rekomendationerna (fördelning av macros) där fungerar lika bra om man vill stå still i vikt eller till och med gå upp.
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:31.