Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-07-09, 23:05   #1
Cooks
Budget Axon

Reg.datum: Nov 2014
Pokémon GO.

Vilka lirar? Hur går det för er?

Dela gärna med er av era bästa tips!

Androidanvändare kan ladda ner det här;
http://www.apkmirror.com/apk/niantic...-apk-download/

IOS;
Ingen aning, sorry boys!
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-09, 23:19   #2
FilipFriberg
+1 to all stats

FilipFribergs avatar

Reg.datum: Aug 2015
Har provat det lite. Inte orkat gå runt så mycket och leta efter checkpoints och Pokémon. Typ lvl 4 och 20ish fångade.
FilipFriberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 00:09   #3
Knaz
Registered User

Knazs avatar

Reg.datum: Oct 2010
Ladda ner de nu. Man måste alltså vara ute och gå för att spela? Måste man ha spelat uppe och igång? Berätta mer!

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 00:14   #4
Kimball
Registered User

Kimballs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Irrade runt i GBG med polare idag, gick 2.2 mil. Kul koncept no doubt, men ett riktigt helsicke att hålla gym. Är lvl 12 nu tror jag, fann en Hypno @ CP ~650 mitt i stan, han krävde ~20st pokebollar och 3 berries innan han fångades..

Snabba tips:
Uppgradera inte innan evolve
Evolva så lite som möjligt i början, evolva först runt 200 cp minimum om möjligt (jag körde dock allt i början för att fylla pokedexen)
Fånga ALLT, hela tiden. Man kan aldrig ha tillräckligt med candies
Tänk på att man får använda 6st pokemons när man slåss mot gym, så fighterna är sällan omöjliga, kör man samtidigt som en polare slåss man dessutom samtidigt mot samma pokemon
Fordon över ~20km/h leder till att distans för äggkläckning inte räknas
Aktivera strömsparläget så släcks skärmen så fort man lägger ner telefonen i fickan
Investera i en Power Bank om du tänkt köra längre sessioner, vi kunde köra ~2-3h på fullt iPhone 6S-batteri

Får se hur länge jag orkar hålla på, lär bli ett riktigt helsicke i centrala GBG när det släpps officiellt. Det hela är ju duktigt nördigt, men min inre 12åring som spelade Pokemon blå på svartvit gameboy studsar av glädje.

Citat:
Ursprungligen postat av Knaz Visa inlägg
Ladda ner de nu. Man måste alltså vara ute och gå för att spela? Måste man ha spelat uppe och igång? Berätta mer!

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Spelet måste vara igång och skärmen ej låst. Har man tur så kan pokemons ploppa upp hemma också, bor man nära ett poke stop så är chansen stor, jag får en hel del encounters här, kan dock nå ett stop från sovrummet så det är säkerligen anledningen.
Det hela bygger på "Ingress" som Niantic skapade 2012 (?) tror jag. Bor man ute i bushen är det lite trist, oerhört få Stops och än mindre gym, men också mycket färre pokemon encounters, de flockas till populära ställen.

Senast redigerad av Kimball den 2016-07-10 klockan 00:18.
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 01:12   #5
Cooks
Budget Axon

Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Irrade runt i GBG med polare idag, gick 2.2 mil. Kul koncept no doubt, men ett riktigt helsicke att hålla gym. Är lvl 12 nu tror jag, fann en Hypno @ CP ~650 mitt i stan, han krävde ~20st pokebollar och 3 berries innan han fångades..

Snabba tips:
Uppgradera inte innan evolve
Evolva så lite som möjligt i början, evolva först runt 200 cp minimum om möjligt (jag körde dock allt i början för att fylla pokedexen)
Fånga ALLT, hela tiden. Man kan aldrig ha tillräckligt med candies
Tänk på att man får använda 6st pokemons när man slåss mot gym, så fighterna är sällan omöjliga, kör man samtidigt som en polare slåss man dessutom samtidigt mot samma pokemon
Fordon över ~20km/h leder till att distans för äggkläckning inte räknas
Aktivera strömsparläget så släcks skärmen så fort man lägger ner telefonen i fickan
Investera i en Power Bank om du tänkt köra längre sessioner, vi kunde köra ~2-3h på fullt iPhone 6S-batteri

Får se hur länge jag orkar hålla på, lär bli ett riktigt helsicke i centrala GBG när det släpps officiellt. Det hela är ju duktigt nördigt, men min inre 12åring som spelade Pokemon blå på svartvit gameboy studsar av glädje.

Spelet måste vara igång och skärmen ej låst. Har man tur så kan pokemons ploppa upp hemma också, bor man nära ett poke stop så är chansen stor, jag får en hel del encounters här, kan dock nå ett stop från sovrummet så det är säkerligen anledningen.
Det hela bygger på "Ingress" som Niantic skapade 2012 (?) tror jag. Bor man ute i bushen är det lite trist, oerhört få Stops och än mindre gym, men också mycket färre pokemon encounters, de flockas till populära ställen.
Tack för tipsen! Vad jag förstått så sparas allting automatiskt och på ditt Google konto, är det så? Så när det släpps i Sverige så behöver jag inte börja om och jag behöver inte gå in någonstans och klicka på "Save" efter varje session
Gammal 2016-07-10, 06:31   #6
pepplez
Registered User

pepplezs avatar

Reg.datum: Jan 2013
Var jävligt taggad när jag först hörde talas om detta men nu när jag sett lite gameplay på youtube är jag inte lika sugen längre. Trodde det skulle vara mer likt de klassiska pokemonspelen på gameboy, tänker mest på själva fight-sessionerna. Dvs man slåss mot en pokemon tills den är utmattad och då försöker man fånga den, och när man slåss väljer man attack. Här verkar de mest pumpa så snabbt som möjligt på skärmen för att slåss.

Annars verkar det som att det får ut stillasittande nördar på promenader och det är väl en bra grej om inte annat.

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 07:41   #7
Tricklew
W för Vendetta

Tricklews avatar

Reg.datum: Feb 2011
Jag och grabben är extremt taggade, planerat utflykter till alla möjliga ställen för att jaga pokemons, kommer dock att vänta tills det släppts ordentligt, för lat för att hålla på och fixa det, även om jag såg att det fanns ett sätt att få det även på ios.

Det får fan komma snart dock, vi har väntat på detta sedan de släppte trailern förra året.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 08:01   #8
Kimball
Registered User

Kimballs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
Tack för tipsen! Vad jag förstått så sparas allting automatiskt och på ditt Google konto, är det så? Så när det släpps i Sverige så behöver jag inte börja om och jag behöver inte gå in någonstans och klicka på "Save" efter varje session
Korrekt, antar att saven inte kan komma att wipe:as när det släpps i sverige just pga att det är kopplat till gmailen.

Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Var jävligt taggad när jag först hörde talas om detta men nu när jag sett lite gameplay på youtube är jag inte lika sugen längre. Trodde det skulle vara mer likt de klassiska pokemonspelen på gameboy, tänker mest på själva fight-sessionerna. Dvs man slåss mot en pokemon tills den är utmattad och då försöker man fånga den, och när man slåss väljer man attack. Här verkar de mest pumpa så snabbt som möjligt på skärmen för att slåss.

Annars verkar det som att det får ut stillasittande nördar på promenader och det är väl en bra grej om inte annat.
Nä det saknar sin charm lite, hoppas de inför pvp 1v1 i framtiden åtminstone.
Gammal 2016-07-10, 08:17   #9
Hönke
Registered User

Hönkes avatar

Reg.datum: Nov 2007
Har fångat 3st. 2st ute på promenad och en på toa. Ganska kul.
Hönke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 08:23   #10
Ponitus
Registered User

Ponituss avatar

Reg.datum: May 2010
Har man någon aning om när det kommer till Sverige?
Gammal 2016-07-10, 09:06   #11
frys
Registered User

fryss avatar

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Hönke Visa inlägg
Har fångat 3st. 2st ute på promenad och en på toa. Ganska kul.
sitter o gör nr.2 så kommer någon jävla pokemon som ska jävlas framför en xDD

önskar också att combat systemet var annorlunda att man kunde använda spells o xpa upp som förut på gameboy
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 09:28   #12
pepplez
Registered User

pepplezs avatar

Reg.datum: Jan 2013
Undrar hur det blir med balanseringen för nya spelare. Säg att jag börjar spela några månader efter att det kommer till Europa. Då lär ju alla gym vara fyllda med Zapdos, Dragonite och andra imbapokemon så kommer jag där med mina Pidgeys och ska försöka ta över?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 09:36   #13
Kimball
Registered User

Kimballs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Undrar hur det blir med balanseringen för nya spelare. Säg att jag börjar spela några månader efter att det kommer till Europa. Då lär ju alla gym vara fyllda med Zapdos, Dragonite och andra imbapokemon så kommer jag där med mina Pidgeys och ska försöka ta över?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Då får du ha 5 polare att gå runt med så har ni 6 x 6 pokemons att slåss med, samtidigt. Visst diffar det 1000 i cp kanske det blir tight, men jag ser inte hur de ska kunna "balansera" det dessvärre. Därav head start! Lite som att jämföra de som får köra closed betor flera månader / år innan ett spel släpps, typ?
Gammal 2016-07-10, 09:40   #14
Dreas
Maaaaaaat!

Dreass avatar

Reg.datum: Feb 2006
Fick hem det igår. Har dock knappt spelat.

Jämför väldigt mycket med Turf när det kommer till gps-spel.

Helt olikt men Turf är troligen mer beroendeframkallande.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 18:40   #15
Cooks
Budget Axon

Ni som har gym, är det värt att gå med i gym som redan finns? Tjänar jag något på att slänga iväg min egen Pokémon i någon annans gym? Vad är skillnaden mellan att ta över ett eget och gå med i ett? Hittar ingenting på nätet utöver att ditt gym får högre "prestige" och level men står ingenting om att min egen Pokémon går upp i level(CP). Dessutom så förlorar du din Pokémon fram tills gymmet går under, då får du tillbaka hen.

Har grov ångest över att jag valde Squirtle i början, har hittat två till sen dess så jag har tre nu. Vill ju ha dom andra två också eller dyker den man redan har upp?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:02.