2016-04-10, 06:56
|
|
Kramgo tjockis
Reg.datum: Sep 2015
|
Intressen/hobbys
Satt här och funderade och insåg att jag har typ inga speciella intressen och ingen hobby. Har nog aldrig haft en hobby när jag tänker efter. Så jag undrar, vad har ni för intressen och hobbysar? Träning är väl för många givna, men räknar ni det? Just nu är träningen mest ett nödvändigt ont för min del, fast det går upp och ner
|
|
|
2016-04-10, 07:13
|
|
Love will tear us apart
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Minikubik
Satt här och funderade och insåg att jag har typ inga speciella intressen och ingen hobby. Har nog aldrig haft en hobby när jag tänker efter. Så jag undrar, vad har ni för intressen och hobbysar? Träning är väl för många givna, men räknar ni det? Just nu är träningen mest ett nödvändigt ont för min del, fast det går upp och ner
|
När jag var yngre spelade jag mycket rollspel. Samlade på dem till och med.
Jag har alltid läst mycket historisk litteratur. Militärt intresserad. Har sedan gymnasiet varit intresserad av de finansiella marknaderna och värdepappershandel. På senare år har jag blivit intresserad av trädgård.
|
|
|
2016-04-10, 08:21
|
|
Mother love bone
Reg.datum: Aug 2006
|
Träning, matlagning, datorspel, läsa böcker
Hinner ändä inte med allt, smäbarnsförälder.
|
|
|
|
2016-04-10, 08:58
|
|
Love will tear us apart
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face
Träning, matlagning, datorspel, läsa böcker
Hinner ändä inte med allt, smäbarnsförälder.
|
Just det, matlagning är ett stort intresse. Mest funktionella grejer nuförtiden
|
|
|
2016-04-10, 09:17
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
Bergsbestigning, matlagning, flyga (och flygplan i alla dess former) och resande. Eller ja alla mina hobbys är en del av att resa
|
|
|
2016-04-10, 09:29
|
|
Illrar pillrar
Reg.datum: Jul 2005
|
Träning räknar jag absolut, just nu är det styrketräning och löpning som gäller.
Sen beroende på säsong så har jag följande intressen av och till, inte allt samtidigt alltså.
Disc golf, klättring, slalom, fiske, köra mc, foto, dykning (vilande), vara ute i naturen.
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
|
|
|
2016-04-10, 09:30
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2012
|
Träning, nutrition och musik.
|
|
|
2016-04-10, 09:32
|
|
Reg.datum: Apr 2015
|
Hobby är väl något man gör för nöjets skull? I så fall klassar jag inte träning som en hobby, för mig åtminstone.
|
|
|
2016-04-10, 09:39
|
|
Jag vill inte ha någon avatartext.
Reg.datum: Feb 2008
|
Kampsporter, familjen, litteratur, samhällsaktualiteter... Men ingen direkt traditionell hobby så som oljemålning, odla kaktusar eller liknande...
|
|
|
2016-04-10, 11:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2011
|
Matlagning, ölbryggning, spelar gitarr i ett band (hobbynivå), sällskapsspel, sociala aktiviteter typ ost/vin-kvällar och dylikt
Kan man räkna titta på teveserier eller film som en hobby så gör jag det regelbundet också
|
|
|
2016-04-10, 11:30
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Avsky allt och alla.
|
|
|
2016-04-10, 13:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Luca Brasi
Avsky allt och alla.
|
|
|
|
2016-04-10, 13:34
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Jag är lycklig i mitt avskyende.
|
|
|
2016-04-10, 13:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Luca Brasi
Jag är lycklig i mitt avskyende.
|
|
|
|
2016-04-10, 13:50
|
|
Den soeda tösapågen
Reg.datum: Jul 2009
|
Det är inte alltid så lätt att hitta sina intressen i förväg (innan man testat lite olika saker är vad jag menar). Jag brukade inte ha så många starka intressen själv. När jag sen kände mig tvungen att hitta intressen eller saker som jag kunde syssla med så var det rätt svårt. Men det hjälper att ha saker som pressar en lite om man är dålig på att dra ut och testa nya saker själv. Jag hade en kompis som övertalade mig att skriva upp mig på en sak på mitt universitet som innebar att att jag var tvungen att träffa mycket nytt folk och göra många aktiviteter.. Det fick mig att testa mycket nytt (typ vandringar och grillningar men även andra aktiviteter som andra skulle tycka var roliga). Då fick man reda på lite mer om sig själv och i vilka sammanhang man trivdes.
Jag tog även hjälp av en vän som tvingade ut mig lite och vi hittade på rätt mycket tillsammans. Började dra ut i skogen och klättra samt göra upp eld att grilla med (vilket är väldigt trevligt).
Men saker att testa kan ju vara friluftsaktiviteter (vandra, campa, mountainbikea, klättra, paddla och så vidare). Innan jag testade det så var det inget jag trodde jag kunde vara intresserad av på det sättet.
Går du på ett universitet finns det kanske nationer eller något i den stilen där du kan testa nya saker. Brukade aldrig göra det själv men nu när jag börjat göra det så märker jag att det är ett bra sätt att hitta saker som är roliga (även om man inte alls tror det innan man testar dem).
Men mitt bästa tips är väl att hitta en kompis som har lite olika intressen och hitta på saker tillsammans med den kompisen. Det kan vara lättare att testa nytt med en kompis om man är lite velig och lat själv (som jag kan vara t.ex.  )
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:22.
|

|