2016-02-02, 14:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Text-tattoo som kille, för "feminint"?
Jag vill ha en full sleeve men har inte råd att göra en stor med motiv. Funderar på att kompromissa och skriva text & symboler istället, hittar inget bra exempel men typ något sådant:
http://i.imgur.com/Rltrld1.png
Jag gillar konceptet med blandade text & symboler och inte bara "jaha coolt ett stort motiv". Å andra sidan funderar jag på om det är feminint? Är väl generellt tjejer som brukar ha text, men jag kanske är fördomsfull nu?
Any advice? Thanks.
|
|
|
2016-02-02, 14:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Spara till ett större motiv då?
Ursprungligen postat av ARMSTARK
Gestapo sparkar in dörren och skriker "visa kuken", och man har inget val. 
|
|
|
|
2016-02-02, 14:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
Spara pengar och gör det du verkligen vill istället.
Den bilden du länka skulle inte jag kalla en sleeve.
|
|
|
2016-02-02, 14:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Nej, det är absolut inte feminint i mitt tycke med text-tattoo. Gör du den i svanken med hjärtan och rosor runt om är det större chans att det finns kvinnor med liknande än män skulle jag gissa på(vilket inte ska hindra dig givetvis), i övrigt är det väl bara köra på om du gillar det.
|
2016-02-02, 14:54
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Som nämnt skaffa en tatuering du vill ha.
Och dessutom skit i vad andra tycker om du vill ha den. Du borde göra den för din skull och inte för andras.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Jag älskar henne, så jag vinner 
|
|
|
|
2016-02-02, 14:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Du ar fordomsfull.
Oavsett vad borde du spara till det du verkligen vill gora, istallet for att kompromissa med nagot som sitter dar permanent alternativt ar dyrare att ta bort an vad det var att satta dit. Det ar inte ett par skor du funderar pa har. Och ar det text du kommer fram till att du verkligen vill gora, kor pa det, och skit i vad andra kanske tycker.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
|
Senast redigerad av J.V den 2016-02-02 klockan 14:59.
|
|
|
2016-02-02, 15:03
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Håller med tidigare talare angående att välja nåt som du är helt nöjd med. Sen tror jag man blir gladast om man lägger mycket tanke på estetik och mindre tanke på betydelse och innbörd, contrary to popular belief.
|
2016-02-02, 15:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2014
|
Gör något du inte kommer tröttna på eller ångra. Något som har mer betydelse än ren estetik, för det gör pissont att lasra bort tatueringar
|
|
|
2016-02-02, 15:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av J.V
Du ar fordomsfull.
Oavsett vad borde du spara till det du verkligen vill gora, istallet for att kompromissa med nagot som sitter dar permanent alternativt ar dyrare att ta bort an vad det var att satta dit. Det ar inte ett par skor du funderar pa har. Och ar det text du kommer fram till att du verkligen vill gora, kor pa det, och skit i vad andra kanske tycker.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Loke
Håller med tidigare talare angående att välja nåt som du är helt nöjd med. Sen tror jag man blir gladast om man lägger mycket tanke på estetik och mindre tanke på betydelse och innbörd, contrary to popular belief.
|
Precis, det är ingen kamera du köper. Helt uppåt väggarna att kompromissa med en sak som är permanent. Dock tycker jag tatueringar ser för jävliga ut över lag så jag borde inte ens vara härinne.  Prokrastinerar som fan...
|
|
|
2016-02-02, 15:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jakobson
Gör något du inte kommer tröttna på eller ångra. Något som har mer betydelse än ren estetik, för det gör pissont att lasra bort tatueringar
|
Kommer aldrig förstå mig på den inställningen. Det är ju just de där djuuupa tatueringarna folk vill ta bort. Estetiken framför allt.
|
2016-02-02, 15:28
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av mela
Som nämnt skaffa en tatuering du vill ha.
Och dessutom skit i vad andra tycker om du vill ha den. Du borde göra den för din skull och inte för andras.
|
|
|
|
2016-02-02, 15:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2015
|
Tänk dig att du ska ha tatueringen resten av ditt liv, vill du verkligen ha en "kompromiss-tatuering"?. Spara ihop så du kan göra den precis så som du vil ha den och det motiv du vill ha.
|
|
|
2016-02-02, 16:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Tror ni missuppfattade lite vad jag menade, jag tycker det är snyggt med text och enklare symboler, och att det förmodligen är billigare än ett motiv med stor infill är ett plus, inte en kompromiss på ett dåligt sätt utan snarare realistiskt i beakt med pris och vad jag vill ha.
En bra design kan ju utvecklas ytterligare med tiden, istället för att gå "all in". T.ex. svartvit text & symboler till en början, men designa tatueringen på ett "futue proof" sätt hur den eventuellt kan utvecklas i framtiden.
Men nej, jag skulle inte skaffa en tatuering bara-för-att, är en konstnärssjäl så kommer lägga mycket tid på detta, även om det är ett enklare motiv.
|
|
|
2016-02-02, 16:06
|
|
är en liten legend.
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av camarade
Tror ni missuppfattade lite vad jag menade, jag tycker det är snyggt med text och enklare symboler, och att det förmodligen är billigare än ett motiv med stor infill är ett plus, inte en kompromiss på ett dåligt sätt utan snarare realistiskt i beakt med pris och vad jag vill ha.
En bra design kan ju utvecklas ytterligare med tiden, istället för att gå "all in". T.ex. svartvit text & symboler till en början, men designa tatueringen på ett "futue proof" sätt hur den eventuellt kan utvecklas i framtiden.
Men nej, jag skulle inte skaffa en tatuering bara-för-att, är en konstnärssjäl så kommer lägga mycket tid på detta, även om det är ett enklare motiv. 
|
Om jag hade stått i valet och kvalet mellan två tatueringar och kommit fram till mitt val genom att kompromissa - då hade jag skippat det. Spara ihop $$$ så att du inte behöver tänka på att kompromissa.
(Men jag tycker bilden du länkade till var väldigt snygg, ser inget feminint med den)
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
|
|
|
|
2016-02-02, 16:14
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben
(Men jag tycker bilden du länkade till var väldigt snygg, ser inget feminint med den)
|
Jag såg tutor, det är skapligt feminint?
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:53.
|

|