Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-12-22, 22:46   #1
camarade
Registered User

camarades avatar

Reg.datum: Jan 2008
Blir ni motiverade eller deppiga av snygga människor på gymmet?

Jag tränade hemma i många år då jag skämdes (nåja) för min kropp, nu är jag hyfsat skinny-fit och känner mig bekväm i att träna på gym, även om jag är liten och klen. Hade jag haft magen jag hade innan hade jag dock inte haft stake nog att visa mig på gymmet (även om jag, givetvis, vet att rationellt så är det ingen annan som bryr sig).

Jag är alldeles övertygad om att det finns många människor som inte går på gym för att de skämms över sina kroppar. De köper hem prylar från TV-shop etc för att komma i form. Har t.ex. också märkt att en del mulliga typer brukar hålla sig i skymundan i "funktionella rummet" istället för där vi andra tränar, lite avsides. "Här är det färre som ser mig när jag tränar" typ, ibland får man nästan en blick som att "kan jag inte få träna ifred eftersom jag är så ful" (sounds harsh men bara så jag upplever det).

Är väl högst naturligt att självkänslan ökar när man har en bättre kropp, men blir ni peppade eller depp av "snyggingar" på gymmet?

.

Senast redigerad av camarade den 2015-12-22 klockan 22:50.
camarade är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-22, 22:52   #2
Jokester
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Snygga tjejer så blir jag taggad, det är ungefär som en mental injektion av testo rätt in i pungen. Blir automatiskt 10 kilo starkare i allt.

Snygga killar reflekterar jag inte över, jag är snyggast ändå.
Jokester är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-22, 22:55   #3
Wzup2u
Scarpa the chef

Wzup2us avatar

Reg.datum: Aug 2012
Lite bulkfet visar ju att man vågar satsa =)
Wzup2u är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-22, 22:57   #4
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Blir inte peppad av nåt men känner mig helt klart mer bekväm bland andra medelmåttor.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-22, 23:04   #5
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Jag gillar när de är snygga tjejer och kvinnor på gymmet. Snygga killar påverkar mig inte positivt, men jag gillar om det är fula tjockstarka eller riktigt fula men grova män på gymmet.

Mitt idealklientel på ett gym består av 50% snygga brudar, 25% tjockstarka fula styrkelyftare och 25% riktigt fula och grova kroppsbyggare. Alla 80kgs magrutefjollor i trendiga träningskläder får gärna portas.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-22, 23:05   #6
G_lund
En påse med mos.

G_lunds avatar

Reg.datum: Feb 2006
För några år sedan brydde jag mig nog mer. Nu bryr jag mig inte alls.

Om det inte kommer in någon med en 10 poängs rövf. Det kan ingen ignorera.
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-22, 23:08   #7
Wzup2u
Scarpa the chef

Wzup2us avatar

Vanliga gym har blivit mer av ett modehus än träningshus... 50% träna 50% visa nya kläderna och styla... men.....alla är bara kött och blod och äger inga superkrafter...bara mer muskelmassa eller mindre... man ska vara sig själv........
Wzup2u är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-22, 23:31   #8
Bärsärk

Reg.datum: Apr 2015
Jag uppskattar snygga människor i största allmänhet även om de manliga inte intresserar mig på samma sätt som kvinnor gör.

Med snygga tjejer inne på gymmet blir det lätt några kilo extra på stången!
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-22, 23:39   #9
An Iron Soul
Galten från Mjölby

An Iron Souls avatar

Reg.datum: Feb 2014
Citat:
Ursprungligen postat av Wzup2u Visa inlägg
Vanliga gym har blivit mer av ett modehus än träningshus... 50% träna 50% visa nya kläderna och styla... men.....alla är bara kött och blod och äger inga superkrafter...bara mer muskelmassa eller mindre... man ska vara sig själv........
+1

De här gillar jag inte heller..
Även om det till största del är en bra mix av människor på allmänna gym.

Average gym starter package
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-22, 23:39   #10
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Jokester Visa inlägg
Snygga tjejer så blir jag taggad, det är ungefär som en mental injektion av testo rätt in i pungen. Blir automatiskt 10 kilo starkare i allt.
+1. Trots att jag vet att jag aldrig skulle ha en chans med dem så aktiverar deras närvarå någon grottmänniskomekanism i mig som gör att träningen bara känns roligare och vikterna lättare. Sen brukar jag smygkika lite på dem när jag tror de inte märker, som den snuskgubbe jag är.

Mäns närvaro påverkar mig inte överhuvudtaget. Blir varken peppad eller avpeppad av killar som är större än jag, vet att jag sannolikt aldrig kommer komma i närheten av deras nivå ändå så jag är totalt distanserad från hela grejen.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-22, 23:55   #11
amini
Registered User

Reg.datum: Oct 2013
Nej, bara stör mig på människor som står ivägen för mina stationer alldless för länge. Oberoende av fysik eller kläder
amini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-22, 23:55   #12
Bärsärk

Reg.datum: Apr 2015
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
+1. Trots att jag vet att jag aldrig skulle ha en chans med dem så aktiverar deras närvarå någon grottmänniskomekanism i mig som gör att träningen bara känns roligare och vikterna lättare. Sen brukar jag smygkika lite på dem när jag tror de inte märker, som den snuskgubbe jag är.
Jag undrar vad det är som händer inom oss rent biologiskt, måste ju ha forskats på det här?

Måste se roligt ut också för tjejerna, helt plötsligt så börjar alla killar att lasta på vikter så in åt helvete, spänna sig och lyfta berg
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-22, 23:58   #13
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Jag undrar vad det är som händer inom oss rent biologiskt, måste ju ha forskats på det här?

Måste se roligt ut också för tjejerna, helt plötsligt så börjar alla killar att lasta på vikter så in åt helvete, spänna sig och lyfta berg
Det är likadant när det hamnar en snygg tjej bredvid mig på jobbet (vi blir tilldelade olika platser varje dag, på ett kontor). Dagen blir lite bättre, fastän jag vet att hon och jag sannolikt aldrig kommer växla ett enda ord.

Antingen är det något biologiskt, eller så har man en liten, verklighetsfrånvänd strimma av hopp som börjar glimma till djupt nere i ens undermedvetna.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-23, 00:27   #14
HMS Laestander
Registered User

HMS Laestanders avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är likadant när det hamnar en snygg tjej bredvid mig på jobbet (vi blir tilldelade olika platser varje dag, på ett kontor). Dagen blir lite bättre, fastän jag vet att hon och jag sannolikt aldrig kommer växla ett enda ord.

Antingen är det något biologiskt, eller så har man en liten, verklighetsfrånvänd strimma av hopp som börjar glimma till djupt nere i ens undermedvetna.
Testa servicejobb bland folk.

Jag blir snabbkär dagligen - det går ju över minst lika fort men det kommer många fagra damer och man växlar några ord innan de går åt sitt håll och jag står kvar till stängning. Extremt kul dock.

Snygga brudar på gymmet är way up, reflekterar inte över det manliga könet mer än att jag gärna ser folk utvecklas och ofta påpekar detsamma. Det är roligt att se andra växa!

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-23, 00:37   #15
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
När jag tänker efter så blir jag nog i regel lite extra moloken i närheten av snygga tjejer. Men ingen regel utan undantag, förstås.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:54.