2015-11-05, 16:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2015
|
Hur lång tid tog det för er att se resultat?
Har själv tränat i lite mer än ett år,blivit extremt mycket starkare men inte sett någon större skillnad på kroppen.
Är själv ganska stark,kan marklyfta lite mer än dubbelt min kroppsvikt,knäböj runt 1.7X min kroppsvikt etc,men jag ser ofta stora rippade killar som är skit svaga och kör marklyft med typ 90 kilo.
Hänger inte styrka och muskler ihop så mycket som alla säger?
Så jag är nyfiken,hur lång tid tog det för er att se resultat på kroppen,hur uppnådde ni dessa resultat och hur var era ökningar i styrka under denna perioden?
|
|
|
2015-11-05, 16:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2014
|
Du e nog skitsvag fast du cheatar å lyfter grunt, de ser man ju jämt...
|
|
|
2015-11-05, 16:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2015
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle40
Du e nog skitsvag fast du cheatar å lyfter grunt, de ser man ju jämt...
|
Så du menar att jag är skitsvag fastän jag har tränat seriöst i ca 6 månader fast fortfarande kan marklyfta lite mer än 2x min egen vikt? Är inte riktigt säker på hur man kan fuska på marklyft för att lyfta mer vikt,men du som är expert kan väl förklara?
|
|
|
2015-11-05, 16:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2014
|
Går du upp något i vikt då? 1 kg muskler väger 1 kg, om du inte lägger på dig något så kommer du ju inte bygga särskilt mycket(visst att man kan förbättra formen om man ligger kvar på samma kroppsvikt men man kommer fortfarande inte lägga på sig jättemycket muskler).
|
|
|
2015-11-05, 16:26
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cruceuz
Har själv tränat i lite mer än ett år,blivit extremt mycket starkare men inte sett någon större skillnad på kroppen.
|
Vad är "större" skillnad?
|
|
|
2015-11-05, 16:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
Citat:
men jag ser ofta stora rippade killar som är skit svaga och kör marklyft med typ 90 kilo.
|
Haha kan omöjligt stämma
|
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
|
Carl Von Linné x 3
|
|
|
2015-11-05, 16:33
|
|
My boobs are Ok
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Landström
Haha kan omöjligt stämma 
|
Går lite åt båda hållen tycker jag.
Man förundras över hur svaga en del gymare är som i princip aldrig drar marklyft eller tränar basövningar men å andra sidan kan man även dra förvånansvärt mycket vikt i marklyft utan särskilt stor muskelvolym....
|
|
|
2015-11-05, 16:37
|
|
My boobs are Ok
Reg.datum: Mar 2004
|
Till ts vill jag säga,
Sluta stirra på dig själv så fort du ser en spegel. Träna på, ät och gå upp i vikt. En vacker dag så upptäcker du helt plötsligt att din kropp ser rätt annorlunda ut jmf med det där fotot som togs för 5 år sen.
|
|
|
2015-11-05, 16:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Citat:
Så du menar att jag är skitsvag fastän jag har tränat seriöst i ca 6 månader fast fortfarande kan marklyfta lite mer än 2x min egen vikt? Är inte riktigt säker på hur man kan fuska på marklyft för att lyfta mer vikt,men du som är expert kan väl förklara? 
|
I en annan tråd skrev du att du väger 59 kg, markar du dubbla kroppsvikten menar du antagligen att du markar 120 kg. Det är inte särskilt starkt nej
Och jag tror inte på att du ser "skitstora, rippade killar" kämpa med 90 kg i marklyft, i så fall har du en konstig uppfattning om hur en "skitstor" kille ser ut.
Ursprungligen postat av mangemani
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
|
|
|
|
2015-11-05, 19:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2010
|
Citat:
|
Handlar mycket mer än om bara muskelvolym. Jag drog 2x KV första gången jag testade marklyft, såg även ut som en pinne.
|
|
|
2015-11-05, 19:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Att styrkan ökar är den bästa svaret du kan få på att du även växer muskulärt, dock innebär inte 10 kg mer i knäböj att benen har växt med en viss mängd utan det kan även vara så att du helt enkelt bara har blivit bättre på att lyfta.
5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
|
|
|
2015-11-05, 19:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2014
|
Citat:
Är själv ganska stark,kan marklyfta lite mer än dubbelt min kroppsvikt,knäböj runt 1.7X min kroppsvikt etc,men jag ser ofta stora rippade killar som är skit svaga och kör marklyft med typ 90 kilo.
Hänger inte styrka och muskler ihop så mycket som alla säger?
Så jag är nyfiken,hur lång tid tog det för er att se resultat på kroppen,hur uppnådde ni dessa resultat och hur var era ökningar i styrka under denna perioden?
|
Har du inte generna, så tar det låång tid att få nämnvärda visuella resultat. Jag slet som ett djur i 2 år innan jag började se resultat, jag provade allt, men det tar tid för många.
|
|
|
2015-11-05, 19:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2012
|
Väger du 59 kg så är det fan it konstigt om du inte har sett några resultat, det är väl typ vad benen i kroppen väger xDD
2015-11-05, 19:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
En viktig sak att tänka på är att inte bara flytta en vikt från a till o utan att verkligen försäkra sig om att rätt muskel används. Detta plus att verkligen gå till lockout i varje övning samt att låta vikten även gå tillbaka maximalt i utgångsläget också. Detta är åtminstone saker som jag inte tänkte på det första året på gymmet.
En övning utförd kan för en åskådare samt dig själv se helt korrekt utförd ut när den i själva fallet inte är det.
Brinner lite extra för nybörjare nu när jag är i full gång att bygga upp min lillebrors fysik. Han är ett benrangel, precis som jag var för snart 6 års sedan.
Det bästa tipset jag kan ge en nybörjare är att ifrågasätta allt. Annars kan du spendera mycket tid på att utföra en övning för en specifik muskel som fungerade galant för en annans unika kropp men kanske inte gör det för din unika kropp.
Jag har aldrig någonsin räknat varken sets eller reps. jag har bara lyssnat på min kropp och på senare tid även börjat ifrågasätta allt som har med träning att göra. Ändå har jag ökat stadigt i styrka samt gått från 60ish kg benrangel till 84 kg i hård form på snart 6 år.
|
|
|
2015-11-05, 20:19
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2014
|
Citat:
|
Nu låter det som om du tror att 6 månader är en lång tid och så är det verkligen inte.
Sen kan det finnas massor av anledningar att en "stor" kille tar mindre än dig i mark.
För det första kanske din teknik inte är så bra som du tror, med dålig form kan man tvinga upp bra mycket mer vikt än man egentligen klara av även i mark. Sen kan det också va så att din form är extremt bra, teknik kommer man också långt med (men det är inte så troligt).
Sen personen du jämnför dig med kan i sin tur av en mängd anledningar ta lite i mark. Dålig teknik, många reps, raka mark, övar på tekniken, skada, kör sällan mark, små ben stor överkropp, sista övningen i ett långt pass för att nämna några.
Oavsett vad så är det ingen idé att kolla på andra och jämnföra sig med dom.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:42.
|

|