Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-05-13, 15:13   #1
Määng
Registered User

Määngs avatar

Reg.datum: Sep 2008
Gym i Umeå

Kanske eventuellt flyttar till Umeå till hösten och nördig som jag är tänkte jag förbereda redan nu var jag kan lösa kort.

Det verkar vara antingen IKSU eller Idrottshallen som gäller. Har hittat gamla trådar men tider ändras så jag startar en ny tråd.

Hur pass trångt är det på dessa gym? Är det totalt omöjligt att lyckas följa tex ett Sheikoprogram på något av dem? Tänker på att det kan bli att man uppehåller racket i typ 1.5 timmar.

Får man vänta länge på grejer? Något övrigt positivt/negativt ni vill nämna?

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 15:25   #2
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Det är oundvikligen mycket folk på IKSU men om du ska studera(?) så kommer du kanske ha möjlighet att träna vid andra tider än när det är som mest folk. Det underlättar.

De satte nyligen in ytterligare 2st burar vilket gör att det finns totalt 7st racks + 1 ställning (avsedd för PTs), men som även den går att använda om ledig. Finns även några lösa stänger utöver det. 3-4 bänkpressar. Du kommer inte bli populär om du tänker ockupera ett rack i 1.5h Det är väldigt många som vill använda stängerna och burarna. Räkna med att i de flesta fall få köa, om du inte är där på bra tider.

Vänta på maskiner och kabeltrissor får man också göra, men som sagt - allting blir mycket lättare om man är där på bra tider.

Senast redigerad av vicarious den 2015-05-13 klockan 15:27.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 15:37   #3
Thebe
Registered User

Reg.datum: Mar 2015
Ska du studera? Har du någon aning om vars du kommer bo?
Jag rekommenderar verkligen inte IKSU, gillar det inte alls. Eller ja gillar du köra mycket maskiner så kommer du säkert gilla IKSU. Omklädningsrummen är trånga och alltid mycket folk. Finns dock mycket andra aktiviteter som t.e.x squash, beachvolleyboll osv..

Nu kanske jag är kräsen då jag bytte från Gymmet Luleå till IKSU men testa så kommer du förstå vad jag menar.

Mvh
Thebe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 16:22   #4
Määng
Registered User

Määngs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Det är oundvikligen mycket folk på IKSU men om du ska studera(?) så kommer du kanske ha möjlighet att träna vid andra tider än när det är som mest folk. Det underlättar.

De satte nyligen in ytterligare 2st burar vilket gör att det finns totalt 7st racks + 1 ställning (avsedd för PTs), men som även den går att använda om ledig. Finns även några lösa stänger utöver det. 3-4 bänkpressar. Du kommer inte bli populär om du tänker ockupera ett rack i 1.5h Det är väldigt många som vill använda stängerna och burarna. Räkna med att i de flesta fall få köa, om du inte är där på bra tider.

Vänta på maskiner och kabeltrissor får man också göra, men som sagt - allting blir mycket lättare om man är där på bra tider.

Jag ska studera så jag kan träna vilken tid som helst på dygnet i stort sett. Lät ändå väldigt jobbigt att behöva "tjorva" varje gång man ska köra knäböj ifall man blir tvungen att träna andra tider nån gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Thebe Visa inlägg
Ska du studera? Har du någon aning om vars du kommer bo?
Jag rekommenderar verkligen inte IKSU, gillar det inte alls. Eller ja gillar du köra mycket maskiner så kommer du säkert gilla IKSU. Omklädningsrummen är trånga och alltid mycket folk. Finns dock mycket andra aktiviteter som t.e.x squash, beachvolleyboll osv..

Nu kanske jag är kräsen då jag bytte från Gymmet Luleå till IKSU men testa så kommer du förstå vad jag menar.

Mvh
Jag förstår nog ungefär vad du menar redan utan att ha prövat.

Finns det några andra alternativ där det inte är proppfullt då?

Citat:
Gammal 2015-05-13, 16:31   #5
Fogel
Beef Supreme

Fogels avatar

Reg.datum: Aug 2013
Som tidigare nämnt skulle jag ej rekommendera IKSU sport pga hur mycket folk det är där.

Tenton har ett par gym runt om i Umeå beroende på vart du ska bo.

Boxen är där jag tränar och kan starkt rekommendera det gymmet.
Fogel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 16:33   #6
Määng
Registered User

Määngs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fogel Visa inlägg
Som tidigare nämnt skulle jag ej rekommendera IKSU sport pga hur mycket folk det är där.

Tenton har ett par gym runt om i Umeå beroende på vart du ska bo.

Boxen är där jag tränar och kan starkt rekommendera det gymmet.
Vet inte riktigt var jag kommer att bo. Blir att ta det jag finner, förutom nu de sämsta områdena.

Ska kolla tenton. Hur är det på boxen? Är det där det finns någon gräns för max antal medlemmar?

Edit: Boxen var sjukt dyrt. Det framgår inte riktigt vad boxen kan erbjuda som andra gym inte kan? Nåt måste det ju vara för det priset.

Tenton såg ut väldigt sterilt. Får man köra marklyft där?

Citat:

Senast redigerad av Määng den 2015-05-13 klockan 16:40.
Gammal 2015-05-13, 16:49   #7
delta_mats
Illrar pillrar

delta_matss avatar

Reg.datum: Jul 2005
Kan du träna strax efter lunchtid vid 13-14 tiden är det ganska lite folk på iksu, tränar själv där runt den tiden. På sporthallen är det folktomt ända tills eftermiddagen, sen börjar styrkelyftarna droppa in och de tränar ju länge och tar plats.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 16:51   #8
delta_mats
Illrar pillrar

delta_matss avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Vet inte riktigt var jag kommer att bo. Blir att ta det jag finner, förutom nu de sämsta områdena.

Ska kolla tenton. Hur är det på boxen? Är det där det finns någon gräns för max antal medlemmar?

Edit: Boxen var sjukt dyrt. Det framgår inte riktigt vad boxen kan erbjuda som andra gym inte kan? Nåt måste det ju vara för det priset.

Tenton såg ut väldigt sterilt. Får man köra marklyft där?
Boxen är ett crossfitgym, de har en gymavdelning också men enligt mig ganska begränsat med grejer.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 16:54   #9
Fogel
Beef Supreme

Fogels avatar

USM öppnade ett nytt supergym inne i centrum om man är into that kinda stuff. Är mest troligen precis som iksu med folk där dock. Dyrt är det också

Tenton är lite mer för äldre personer med mest maskiner. Men iallafall på det som ligger på Mariehem har de ett rum med lite burar och hantlar och en riktig benpress där det går att köra marklyft och sånt.

Det ska finnas ett max antal medlemmar på Boxen men tror inte de någonsin kommit upp i "max". Det boxen har som jag värderar väldigt mycket är hur lite folk det är där och hur bra utrustning de har.

Sen kan du kolla på mindre gym som t.ex badmintonstadion och Umeå simhall.
Gammal 2015-05-13, 17:01   #10
Bärsärk

Reg.datum: Apr 2015
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg

Fy fan, hur klarar folk av att ha de så?
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 17:02   #11
Fogel
Beef Supreme

Fogels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Fy fan, hur klarar folk av att ha de så?
De flesta verkar vara på IKSU för att umgås istället för träna
Gammal 2015-05-13, 17:04   #12
Määng
Registered User

Määngs avatar

Som nyinflyttad kanske det kan vara bra att stångas lite kring utrustningen så man lär känna lite folk. Fast nä, att få köra knäböj ostört är viktigare än att ha vänner.

Citat:
Gammal 2015-05-13, 17:06   #13
Thebe
Registered User

Reg.datum: Mar 2015
Citat:
Jag förstår nog ungefär vad du menar redan utan att ha prövat.

Finns det några andra alternativ där det inte är proppfullt då?
Jag bor i stan och tränar på Step In 24 som ligger centralt. Är inte så stort gym men det är ganska lite folk som kör där. Så det är i princip alltid lediga ställningar/bänkar. Är rätt fräscha omklädningsrum också. Kostar 149:- i månaden för ett 24/7 gym vilket känns bra pris för en student.

USM har som någon redan nämnt öppnat ett nytt gym mitt i stan i gallerian Utopia. Inte varit där, men det är inte så billigt direkt, 465kr i månaden med autogiro eller 5580 för ett år.
Thebe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 17:06   #14
Bärsärk

Reg.datum: Apr 2015
Citat:
Som nyinflyttad kanske det kan vara bra att stångas lite kring utrustningen så man lär känna lite folk. Fast nä, att få köra knäböj ostört är viktigare än att ha vänner.
Ja för att lära känna folk i skolan räcker inte.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 17:10   #15
Määng
Registered User

Määngs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Ja för att lära känna folk i skolan räcker inte.
Jag gillar attityden. Jag kommer inte befinna mig på skolan då jag läser på distans mot Luleå. Det är min fru som ska plugga i Umeå. Eller ja, jag också fast inte på universitetet utan hemma.

Citat:

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:17.