Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Matlagning & Recept

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-01-28, 11:37   #1
Korvarne
Registered User

Reg.datum: Jan 2015
Era bästa Recept på korv - tråden för korvälskare

Är det någon mer än jag som älskar korv här inne eller?

För oss byggare är det ofta vettigt att undvika korv, eftersom mycket är rena skiten. Men ibland hittar man guldklimpar som faktiskt funkar att köra även som vardagsmat om man är försiktig.

Själv är jag ett stort fan av vildsvinskorv med enbär. När tror ni att den vegetariska kvargkorven kommer och will den att göra succé?

/ Arne
Gammal 2015-01-28, 12:42   #2
PerLedin
Registered User

Reg.datum: Dec 2014
Är väldigt svag för korv, måste jag tillstå. Grilla korv över öppen eld på en strad en sommarkväll, ett par öl på det, och man är ju i himmelriket. Vanlig hederlig falukorv med stuvade makaroner.

Annars diverse premiumkorvar finns det ju mycket av, och som kostar lika mycket som ädlare styckdetaljer, är ju jäkligt goda, oftast. Taylors & Jones är bra, och har väl krog vid Hornstull, om jag inte missminner mig.

Jag har även börjat uppskatta korv som ett sätt att piffa upp en lite finare anrättning. Tjejn lagade lammfilé för inte så länge sen, palsternackspuré, balsamicosky, lite grönsaker, med andra ord en habil anrättning, men rätt så standard. Det som lyfte rätten till nåt extra var den lilla lammkorven som man fick till, tillsammans med hemslagen tryffelmajo. 5+
PerLedin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 21:36   #3
R Scarpa27
Banned User

Reg.datum: Sep 2013
vegetariska. gör egna efter detta recept just nu... fint som bara den

http://www.baked-in.com/2012/06/29/vegetarian-hot-dogs/
R Scarpa27 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-29, 10:10   #4
VoDaresVins
Registered User

VoDaresVinss avatar

Reg.datum: Apr 2005
Korvälskare här från ert korvälskande grannland. Gillar mest korvar med högre kötthalt, +70%.

Mitt recepttips är skivad falukorv, blåmögelost och ananas som fyllning på hemgjord pizza. Har lagat det här med olika sällskap. Alla har varit lika skeptiska före, samtidigt ändå överens om att det blev den med lyckade pizzan som gjordes.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:46.