2014-07-20, 20:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2012
|
Några tips på hur jag kan ändra min kropp?
Jag skämms över hur min kropp ser ut,tränar 2-3 gånger i veckan,är beredd på att träna fler gånger.mitt största problem är att jag är kille med timglaskropp,breda höfter hyfsat smal vid mitten av kroppen. Och så har jag lite chipstuttar.hur ska jag få ordning på detta? Kapa höftbenen blir väl nog lite svårt.
Bifogar bild
172 cm
Vikt 78 kg
|
|
|
2014-07-20, 20:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Skyller du det där på höftbenen?  hehe
Träning 2-3ggr i veckan är fullt tillräckligt, däremot tränar du förmodligen inte på ett vettigt sätt så det kan vara en bra idé att lägga om träningnen.
Men framförallt behöver du nog få ordning på kosten.
|
5/3/1 + marathon!
|
|
|
2014-07-20, 20:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2012
|
Energiunderskott för att bli av med fettet runt höfterna och "chipstuttarna". Genom att bygga upp överkroppen kan du även jämna ut formen.
|
|
|
2014-07-20, 20:59
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Börja träna och ät mindre, tråkigt svar som du inte ens kommer läsa.
|
|
|
2014-07-20, 21:05
|
|
Powered by Grynkorv
Reg.datum: May 2013
|
Den bistra sanningen är att det knapptfinns en möjlighet att ens få en uppfattning av hur dina höftben är formade, du har för mycket kroppsfett.
Mitt tips är som tidigare talare: Ät mindre, träna på,
om du inte är villig att gå ner i vikt får du helt enkelt träna ännu hårdare och inte glömma att träna lats och axlar, dock är första alternativet klart överlägset
|
|
|
2014-07-20, 21:49
|
|
Den rättmätige
Reg.datum: Mar 2014
|
Träna hårt och ät svagt underskott. På ett år tappar du några kilon.
Eller dieta bort fettet snabbt, ät typ 1500 kcal om dagen tills du har gått under 8 procent kroppsfett, sedan börjar du träna runt balans för att sedan öka till svagt överskott.
Bli inte fet igen i slutändan. Rinse and repeat when nödvändigt!
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
|
Citat:
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
|
|
|
|
2014-07-20, 21:52
|
|
Powered by Grynkorv
|
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator
Träna hårt och ät svagt underskott. På ett år tappar du några kilon.
Eller dieta bort fettet snabbt, ät typ 1500 kcal om dagen tills du har gått under 8 procent kroppsfett, sedan börjar du träna runt balans för att sedan öka till svagt överskott.
Bli inte fet igen i slutändan. Rinse and repeat when nödvändigt!
|
Lite väl brutalt kanske ?
|
|
|
2014-07-20, 21:57
|
|
Den rättmätige
|
Citat:
Ursprungligen postat av Aliaas
Lite väl brutalt kanske ? 
|
Nja, finns ingen anledning att vända för tidigt och göra om resan igen. Bättre bli av med så mycket onödigt fett som möjligt för en bättre ugångspunkt. Samt bli av med det viscerala fettet runt organen som är dåligt.
|
Citat:
|
Citat:
|
Senast redigerad av Agitator den 2014-07-20 klockan 21:58.
|
|
|
2014-07-20, 22:09
|
|
Powered by Grynkorv
|
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator
Nja, finns ingen anledning att vända för tidigt och göra om resan igen. Bättre bli av med så mycket onödigt fett som möjligt för en bättre ugångspunkt. Samt bli av med det viscerala fettet runt organen som är dåligt.
|
Jo absolut fast 1500kcal om dan ner till sub 8 procent för ts kommer vara extremt tufft både på psyket och kroppen.
|
|
|
2014-07-20, 22:15
|
|
Den rättmätige
|
Tanken är att snabbt bli av med fettet för att snabbare kunna må bra över sin kropp och börja träna på balans snabbare och få mer resultat.
Att spendera några år på att vara smalfet är inget roligt för psyket. Man vill ha resultat.
Käkar man sitt BMR varje dag så går det i hyfsat bra takt ner.
Jag rekomenderar bara lätt lunch sedan middag efter träningen. Det suger lite i början att vara hungrig, men det är något kroppen snabbt ställer om på några veckor.
Man kan ju även fuska inledandes och sakta men säkert gå ner till svagt underskott till lite större underskott så kroppen är van att bara äta två gånger per dag med mera.
Hur som helst så vill man se resultat, och för psykets skull samt för att det ska bli mer peppande att fortsätta träna så bör det gå i stabilt tempo och inte i massa nivåer och platåer.
Det är inget farligt att vara hungrig, så länge man ger kroppen näring även om det är underskott.
|
Citat:
|
Citat:
|
|
|
|
2014-07-21, 06:02
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av timebomb
Jag skämms över hur min kropp ser ut,tränar 2-3 gånger i veckan,är beredd på att träna fler gånger.mitt största problem är att jag är kille med timglaskropp,breda höfter hyfsat smal vid mitten av kroppen. Och så har jag lite chipstuttar.hur ska jag få ordning på detta? Kapa höftbenen blir väl nog lite svårt.
Bifogar bild
172 cm
Vikt 78 kg
|
Du har minst 20 kg överflödigt fett på kroppen. Du får ordning på detta genom att strukturera ditt ätande så att du går ner i vikt samtidigt som du styrketränar progressivt och allsidigt, d.v.s. kör hela kroppen och har ett träningsupplägg som syftar till att du ska bli starkare. Då kommer du bygga muskler och du kommer inte behöva väga alltför lite när du plockat bort fettet.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2014-07-21, 06:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2014
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Du har minst 20 kg överflödigt fett på kroppen. Du får ordning på detta genom att strukturera ditt ätande så att du går ner i vikt samtidigt som du styrketränar progressivt och allsidigt, d.v.s. kör hela kroppen och har ett träningsupplägg som syftar till att du ska bli starkare. Då kommer du bygga muskler och du kommer inte behöva väga alltför lite när du plockat bort fettet.
|
Jag instämmer i detta.
Dock tycker jag tidigare råd om 1500 Kcal/dygn är att gå ut aldeless för hårt och som ett recept för TS att få en skev bild av kost och träning samt eventuellt bli en jojobantare.
Ett lagom energiunderskott (cirkus 500 Kcal/dygn) samt strukturerad kost och styrketräning som Sheo säger tycker jag är vad TS ska satsa på.
|
|
|
2014-07-21, 07:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
ett underskott på enbart 500 kcal är lite väl lite med tanke på att ts har ganska mycket fett. Han akan gott lägga sig på 800-1000 kcal underskott i början på viktnedgången. Eftersom han har mycket fett så kan hans kropp göra sig av med mer.
Träna 3 ggr i veckan. 2 mål kan vara bra för att begränsa möjligheterna att äta för mkt.
Sikta på 150 gram protein sedan ca 100 gram kolhydrater sedan ca 50 gram fett.
Försök slänga in en promenad i veckan på 45 minuter för att hålla kroppen igång.
Ge det tid, försök se målet vart du är om 1 år. På 1 år kan du ha kommit riktigt riktigt långt.
Sätt gärna upp delmål som du ska nå för att göra det lättare att nå det stora målet.
Du kommer märka snabb skillnad på din vikt. Väg dig varje morgon skriv ner, sedan tar du ut snitten på 7 dagar.
Lycka till.
|
|
|
2014-07-21, 07:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Absolut kan han lägga sig på ett större underskott, men det handlar ju om att orka "hålla i" och inte ge upp efter 3v. Ett underskott på -1000kcal/dag är väldigt mycket tuffare än -500 imo och är man inte "van" kanske det är lätt o ge upp.
Samtidigt motiveras man av dom snabba resultaten.
|
5/3/1 + marathon!
|
|
|
2014-07-21, 09:06
|
|