Citat:
Ursprungligen postat av vikko
Fast grundproblemet är väl ändå att du äter dålig mat? Kan du inte bli mer engagerad i matlagningen och försöka hjälpa till att hitta annan mat än falukorv+köttbullar? Fläskkarre är billigt t.ex.
|
Ja självklart, det försöker jag, det är en ständig process att försöka förbättra på maten. Det är dock svårt att bryta livslånga rutiner. Förresten äter vi ju 'vanlig' mat nån gång per vecka, jag ljög nog lite när jag sa 70% är *färdiglagat*, visserligen mycket färdiglagat men snarare att 70% inte är proteinrik mat. (te x fläskpannkaka (med bacon)).
Slutsatsen är i alla fall att de är nöjda med maten och vill inte förändra den, jag är inte det. Jag äter egna luncher, inte ovanligt att det blir över till middag för mig själv. Jag försöker få in mer bra mat till middag.
Fast vad jag ville få fram med tråden:
1) 2 veckor av inget tränande och ca 1g protein / kilo. Har gått ned 2-3 kilo under den tiden. Det är svårt att säga exakt men om man fick gissa, har jag kastat bort månader av träning?
2) Om vi bara accepterar att de 2 kommande veckorna så kommer jag inte kunna träna ordentligt och antagligen inte få i mig optimalt med protein heller. Hur bör jag hantera situationen rent kaloriemängd-mässigt? Fortsätta underskott, balans eller överskott?