Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-09-08, 13:53   #1
mycketbrännvin
Registered User

Reg.datum: Nov 2011
Ni som har barn...

Hoj! Ni som har barn/bebisar, hur ändras ert liv? Finns det tid till träning osv? I vilken ålder fick ni och tror ni man "går miste" om mycket ifall man i ung ålder (23-24) skaffar barn eller växer man automatiskt upp och blir vuxen när man blir förälder?
mycketbrännvin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 14:16   #2
Herman H
Garagegorilla

Herman Hs avatar

Reg.datum: Dec 2011
Det finns tid till familj, träning, hus, firma, djur och allt annat man sysslar med i livet.

När ungarna är riktigt små kan man bli lite asocial och livet förutom det viktigaste tar en rejäl paus på ett par år men visst finns det plats till det mesta, det förutsätter dock att man sammarbetar och tränar på lite udda tider på dygnet.

Jag blev far när jag var 21 år och har inte ångrat det en sekund. Nu är grabben 16 och vi har ett riktigt bra kompisförhållande men med klara gränser.

Ärkefetto
Filmtajm
Herman H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 14:18   #3
bladhet
Rev X

Reg.datum: Jul 2003
Var 24 när jag fick, är 27 idag. Började om att träna ungefär samma dag som vi kom hem från bb. Hade haft några års uppehåll innan. Hinner med ca 3-5 pass i veckan beroende på hur sambon jobbar. Jag tycker vi kan göra det mesta vi vill, vi är inga männsikor som vill ut och festa så där missar vi ju inget. Och vill vi gå ut bara jag och sambon så har vi snälla mor och far föräldrar som ställer upp som barnvakter. Satt pratade med min grabb igår att om tio år kan han ju följa med mig och träna på gymmet, han 13 och jag 37
bladhet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 14:21   #4
mycketbrännvin
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Herman H Visa inlägg
Det finns tid till familj, träning, hus, firma, djur och allt annat man sysslar med i livet.

När ungarna är riktigt små kan man bli lite asocial och livet förutom det viktigaste tar en rejäl paus på ett par år men visst finns det plats till det mesta, det förutsätter dock att man sammarbetar och tränar på lite udda tider på dygnet.

Jag blev far när jag var 21 år och har inte ångrat det en sekund. Nu är grabben 16 och vi har ett riktigt bra kompisförhållande men med klara gränser.
21år, det var ungt. Känns det inte lite underligt när polarna super och du byter babykalsonger? Jag vet att man inte behöver ge upp sitt gamla liv, men inte går det att leva som förr det är självklart. Jag tror inte många ångrar sig när man väl fått sitt barn, iofs är det ju försent då
Gammal 2013-09-08, 14:39   #5
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Jag var 24 när min dotter föddes och 30 när min son föddes. Personligen upplevde jag en skillnad att jag pallade sömnlösa nätter bättre när jag var rel ung istället för rel. gammal, men det kan ju ha andra orsaker.

Jag skulle rekommendera att iaf den ena föräldern är rel. ung, jag har svårt att tänka mig att ett par 43-åringar el. liknande faktiskt pallar med att vara särskilt bra småbarnsföräldrar om de inte är något slags ubermensch.

Så ni Koloiter oavsett kön som pushar 30 eller 40 och vill ha barn vill jag rekommendera en yngre partner.

Personligen "hinner" jag träna 2 ibland 3ggr i veckan, men om jag prioriterade lite annorlunda hade jag säkert kunnat dubbla det.

Senast redigerad av filmjölk den 2013-09-08 klockan 14:40.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 14:43   #6
filmjölk
Banned User

Sen är festa på krogen, resa och "leva" på det sättet rätt överreklamerat. Alkohol kan man konsumera ändå, det är ett steg till att bli man att kunna supa utan att ha roligt.
Gammal 2013-09-08, 15:19   #7
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Reg.datum: Aug 2006
Vi fick vårt första barn vid 21, idag är vi 25, vi var/är dock rätt vuxna för vår ålder, "festa" blev tråkigt redan när man var 18 år enligt oss.

Vi har lyckats kombinera detta med alla andra saker, båda har bra karriär och vi tränar, spenderar tid med vår hobby, träffa vänner etc.

Innan man fick barn så undra jag vad fan man höll på med om dagarna, man hinner ju mer än vad man tror, sålänge man kan tänka sig att få sätta sig ned först när barnen somnat.

Som svar på frågan är att livet förändras extremt mycket, till det bättre eller sämre? Ja, de flesta som får barn är lyckliga med det, det är mycket jobb, men det är alltid värt det. Men har man inte barn så vet man ju inte vad man går miste om liksom, eller hur "lugnt och skönt" ens liv är, eller t.o.m innehållslöst - egentligen? Att inte "gilla" barn appliceras inte på ens egna barn, andras barn är oftast snorungar, det tycker jag fortfarande, men självklart inte ens egna barn.
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 15:44   #8
mycketbrännvin
Registered User

Tack för svaren! Bruden har börjat tala om att lämna bort pillren och några frikortschanser blir det ej mer knappast fast intresset för min del är ganska svagt. Jag har ingenting emot barn och skulle säkert klara av att sköta ett sådant fastän ödlan vi köpte i våras tröttnade jag på efter 2 veckor men kanske annorlunda med barn lol. Ligger i min säng nu och äter lösgodis och kollar på supernatural säsong 3 och funderar på att festande nog är rätt onödigt egentligen men friheten att inte vara bunden till någonting är skön.
Gammal 2013-09-08, 15:51   #9
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av mycketbrännvin Visa inlägg
Tack för svaren! Bruden har börjat tala om att lämna bort pillren och några frikortschanser blir det ej mer knappast fast intresset för min del är ganska svagt. Jag har ingenting emot barn och skulle säkert klara av att sköta ett sådant fastän ödlan vi köpte i våras tröttnade jag på efter 2 veckor men kanske annorlunda med barn lol. Ligger i min säng nu och äter lösgodis och kollar på supernatural säsong 3 och funderar på att festande nog är rätt onödigt egentligen men friheten att inte vara bunden till någonting är skön.
Det går inte att förbereda sig på hur det känns att få barn eller att försöka beskriva känslan när man väl har dom. Jag lovar dig att det är hyffsat stor skillnad mot att ha en ödla
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 15:57   #10
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Ursprungligen postat av mycketbrännvin Visa inlägg
Det är nog inte alltid man är så jävla "på", kanske när klockorna börjat ticka.

Men såhär, vill du ha barn, är svaret absolut, ok. Vart ser du dig när du är 40 år, vill du barn i -510 års ålder då eller hade du hellre sett att barnen kanske är 15-18 och snart flyttat ut?

Vill du leva ett liv vid 40 istället för att vara pensionär när barnen fluger ut, så är det bara att köra på, ifall tjejen du har är något att ha.
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 16:05   #11
Baha
Way of the ape

Bahas avatar

Reg.datum: Oct 2001
fick vid 26 år, klart det förändrades men har alltid känt mig låst direkt, har väl kanske en för snäll fru

men haft lång föräldraledighet, haft friår, jobbat 80% etc så har inte direkt varit en karriärmänniska

hinnit träna egentligen hur mkt jag vill, tillbringar den mesta andra tiuden förutom jobbandet hemma så man är runt barnen det mesta av sin lediga tid ändå
Baha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 16:12   #12
filmjölk
Banned User

Om man är man, inte vill skaffa barn inom en någotsånär snar framtid och är 25-40 så skall man inte ha en jämnårig kvinna utan barn som vill ha barn som partner. Borde nästan vara lag på det.
Gammal 2013-09-08, 16:15   #13
RobbanColeman
Registered User

RobbanColemans avatar

Reg.datum: Jan 2011
2005 AF-kval en ettåring...
2006 CBB en tvååring
2011 CBB en ettåring och en sjuåring
2012 CBB en tvååring och en åttaåring

Nästa gång jag kliver upp på en scen är jag inte längre småbarnsförälder. Det försvårar allt en hel del kan jag lova. Har inte lyckats bli hård en enda gång. Varit hårdare som hobbydeffare innan jag blev pappa.

Vill inte påstå att det inte går dock, det finns dem som fixar det, säkert, men jag har inte klarat det iaf. Det gör iaf ingenting angående bodybuilding och tävlingsform enklare. Det törs jag nog hålla som säkert för samtliga.

Senast redigerad av RobbanColeman den 2013-09-08 klockan 16:17.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 16:17   #14
difeddy
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
sen är festa på krogen, resa och "leva" på det sättet rätt överreklamerat. Alkohol kan man konsumera ändå, det är ett steg till att bli man att kunna supa utan att ha roligt.
difeddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 16:19   #15
filmjölk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman Visa inlägg
Vill inte påstå att det inte går dock, det finns dem som fixar det, säkert, men jag har inte klarat det iaf. Det gör iaf ingenting angående bodybuilding och tävlingsform enklare.
Det är enklare om du kör den egocentriska stilen Din fru tar hand om barn och hem, din kost och ser till att du får sova ostört. Du säger upp dig ifrån jobbet och tränar. Win!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:51.