Jag kan försöka svara så gott jag kan, sedan får någon bidra/rätta mig, jag är ingen expert.
1. Om du endå tänkt köra igenom kroppen på 3-dagar, istället för 4-dagar så förbrukar du endå samma mängd energi i slutändan. Men det vore onödigt att byta då du redan vant dig vid ett schema och kostkontrasten blir större, dvs. du får äta mer nu när du kör längre pass, än när du körde kortare.
Om du tänkt utesluta övningar, köra färre eller inte lika tungt än tidigare, så kommer kroppen att ta muskelenergin från det ställe du inte tränar längre istället för att ta det från fettet, då det blir "överflödigt".
2. Låter bra, hoppas du inte går ut för hårt bara och tröttar fort.
3. Tungt, vad menar du med tungt?
Jag tycker du skall köra lika tungt som innan, med motiveringen från 1.
4. 50gram vassle blir ju ungefär 850kJ, och indexet är ju satt efter ett intag av 1000kJ samt att vassle har ett skyhögt II.
Så ja, undvik gärna insulintopparna, ät ägg eller något liknande till mellanmålet istället. Jag gör det, med äggulan så klart
5. Varför har du det? Efter ett hårt pass, så är det just snabba kolhydrater din kropp vill ha, visst en överdosering lagras ju men om kroppen inte får tillräkligt med kolhydrater kommer du att gå omkring katabol tills nästa måltid. Så ligg gärna runt 1g/kilo, eller mer, beroende på hur hårt du kör.
6. Vad han menar vet jag inte, men du förbränner ju en bra stund efter din promenad också. Så jag tycker du kan räkna med dina 45 minuter.
7. Denna överlämnar jag till någon annan, kanske kan det vara så att om magen får arbeta mot fibrerna så ökar termogenesen?
Glöm inte att äta frukt, grönt, vitaminer och mineraler nu!
Immunförsvaret har en tendens att ligga lägre under deff.
Mvh
/Henrik