Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-07-06, 19:49   #1
AntonHA
Registered User

AntonHAs avatar

Reg.datum: Apr 2013
2 frågor. Gått upp i vikt men ser inga resultat. Bra kalorishake?

Jag tycker inte att jag fått några synliga resultat från 72 kg till 75-76 kg(179 cm lång). Jag har altså gått upp i vikt men jag ser ingen skillnad på min kropp. Vad beror det på?
Jag undrar även varför jag aldrig ökar i bänkpress längre? Har inte riktigt kört så mycket som jag skulle behövat ( 4 dagar i veckan ) under sommaren. Även fast att jag typ kör samma antal reps med vikten jag gjort innan eller kanske mindre tillochmed, så får jag alltid mycket träningsvärk dagen efter? Borde jag höja vikten även fast jag inte gör fler reps med vikten jag körde innan?

Sista frågan, jag har innan haft svårt att få i mig så mycket kalorier som jag behöver, så jag häller i mig denna shake 2 gånger per dag;
3 ägg, 3 dl havregryn & 5 dl mjölk. (1000 kalorier per shake). Är det dåligt att jag får i mig de flesta av kalorierna jag tar in per dag från shaken?
AntonHA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-06, 19:50   #2
LillisJ
Registered User

LillisJs avatar

Reg.datum: Feb 2012
Du kollar i spegeln för ofta.

Ang. shaken så; nej. Du skulle dock kunna tillaga äggen så att kroppen tar upp all näring från dem.

Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Gestapo sparkar in dörren och skriker "visa kuken", och man har inget val.
LillisJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-07, 13:42   #3
Halvar
Registered User

Reg.datum: May 2013
Citat:
Ursprungligen postat av AntonHA Visa inlägg
Jag tycker inte att jag fått några synliga resultat från 72 kg till 75-76 kg(179 cm lång). Jag har altså gått upp i vikt men jag ser ingen skillnad på min kropp. Vad beror det på?
Jag undrar även varför jag aldrig ökar i bänkpress längre? Har inte riktigt kört så mycket som jag skulle behövat ( 4 dagar i veckan ) under sommaren. Även fast att jag typ kör samma antal reps med vikten jag gjort innan eller kanske mindre tillochmed, så får jag alltid mycket träningsvärk dagen efter? Borde jag höja vikten även fast jag inte gör fler reps med vikten jag körde innan?

Sista frågan, jag har innan haft svårt att få i mig så mycket kalorier som jag behöver, så jag häller i mig denna shake 2 gånger per dag;
3 ägg, 3 dl havregryn & 5 dl mjölk. (1000 kalorier per shake). Är det dåligt att jag får i mig de flesta av kalorierna jag tar in per dag från shaken?

Drick inte ägg råa...kan du trycka en shake med det innehållet måste du kunna äta likväl.
Halvar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-07, 18:00   #4
AntonHA
Registered User

AntonHAs avatar

Reg.datum: Apr 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Halvar Visa inlägg
Drick inte ägg råa...kan du trycka en shake med det innehållet måste du kunna äta likväl.
Vad är det dåliga med råa ägg? Att man inte kan ta upp näring som förgående sa eller har det nått med bakterier att göra?
AntonHA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-07, 21:48   #5
Fredriiik
Biffen

Fredriiiks avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av AntonHA Visa inlägg
Vad är det dåliga med råa ägg? Att man inte kan ta upp näring som förgående sa eller har det nått med bakterier att göra?
både och. Sök här på forumet så finns det trådar om det =)
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Övertygad om att fler repetitioner bygger mer muskelmassa än få.
Fredriiik är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:26.