Nu ganska exakt ett år senare har jag exakt samma oro haha
Förra sommaren slappnade jag av och levde livet. Försökte träna 3ggr/v för att bibehålla muskler, men proteinintaget var inte högt. Tog mig ett antal månader att komma tillbaka till formen jag hade innan semestern :/
Jag vet att man ska leva livet och jag hade ett jävligt fint sommarlov, men fan vad tungt det är efter.
Har märkt att så fort min dagliga rutin rubbas så går det utför med träningen. När jag jobbar/pluggar och har rutin etc. så faller sig allt naturligt. När jag står utan något och är allmänt rastlös så fallerar min koststruktur direkt.
Jag har varit stor/tjock tidigare. Så fort jag börjar äta mycket och dåligt med exempelvis pizza eller liknande under några dagar (typiskt för mina lov) så blir det mycket svårt att sluta med det beteendet. Detta märkte jag igen denna helg då jag medverkat på 2st födelsedagsmiddagar (fre&lör) och tillåtit mig själv att blunda för intaget. På söndagen senare hade jag sjukt svårt att inte köpa något gott till kvällen
Sen blev det måndag och rutinen kom tillbaka med jobb och plugg ;/ Känns som detta med struktur på fritiden är något jag måste bli bättre på, men vet inte riktigt hur?