2013-05-16, 08:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Köp av ny mobiltelefon
Har blivit av med min telefon häromdagen och tydligen så hade min försäkring gått ut utan att jag varit medveten om det, så nu är man väl tvungen till att inskaffa en ny lur.
Har haft en iphone 4 sedan den släpptes, så är van vid iphone just nu.
Men har ändå varit sugen på att testa på Samsungs nya galaxy S4.
Vad tror/anser ni skulle vara bäst att satsa på av en iphone 5 eller galaxy s4 isåfall?
|
|
|
2013-05-16, 09:02
|
|
Star Wars
Reg.datum: Sep 2012
|
Galaxy, alla dagar i veckan
|
|
|
2013-05-16, 09:02
|
|
Horny user
Reg.datum: Jan 2011
|
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=166248
Kolla lite i denna tråd, här diskuteras telefoner.
Jag hade valt S4 varje dag i veckan! (dock kanske mest för jag inte är någon iphonefanatiker).
Men har väldigt svårt för den lilla skärmen och hur låst allt ska vara med iphone. Android känns så mycket friare och roligare.
Inga funderingar på HTC One?
|
|
|
2013-05-16, 15:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Känns som att de flesta faktiskt rekommenderar S4an framför iphone.
Men känner mig ändå så jäkla kluven inför valet, då jag är så van vid hur allting är i iOs och har aldrig tidigare haft en android telefon.
Hur är det med appar osv? De flesta som finns i app store finns väl även till galaxyn antar jag?
Sen är väl ömtåligheten också något jag tänkt på, då jag emellanåt är rätt så klantig och har tappat telefonen ett antal gånger, men min gamla lur höll fan för det mesta, inte en enda spricka eller repa överhuvudtaget och då har jag ändå bara haft skärmskydd och ett bakskal.
|
|
|
2013-05-16, 15:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Självklart en S4.
|
|
|
2013-05-16, 15:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trapz
Känns som att de flesta faktiskt rekommenderar S4an framför iphone.
Men känner mig ändå så jäkla kluven inför valet, då jag är så van vid hur allting är i iOs och har aldrig tidigare haft en android telefon.
|
Efter ett par dagars pillande och lekande så är du lika van med Android
Citat:
Hur är det med appar osv? De flesta som finns i app store finns väl även till galaxyn antar jag?
|
Jepp
Citat:
Sen är väl ömtåligheten också något jag tänkt på, då jag emellanåt är rätt så klantig och har tappat telefonen ett antal gånger, men min gamla lur höll fan för det mesta, inte en enda spricka eller repa överhuvudtaget och då har jag ändå bara haft skärmskydd och ett bakskal.
|
Har ingen egen S4 (än, ska skaffa) så kan tyvärr inte ge något svar på det.
|
|
|
2013-05-16, 15:36
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Jag har bara läst tråkigheter om Galaxy S4. Plastig som fan och bloated to hell med nåt nytt utseende på gränssnittet och nån Samsung-mjukvara som jag inte greppade varför den ens fanns.
Jag hade väntat på iPhone 5S. Bring the hate, haters.
|
2013-05-16, 15:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
1. Android
2. Nokia/WP
3. Dumbphone
[..]
10. Iphone
Personligen hade jag kört på Nexus 4; bra om än inte top notch-hårdvara, vanilla-Android, uppdateringar direkt och kostar bara drygt hälften av SGS4/HTC One. Kanske inte den bästa luren om du är lite oförsiktig dock, men å andra sidan så är i princip alla smartphones, speciellt de lite finare, ganska ömtåliga idag.
Jag har inte läst något om hur bra Xperia Z håller vid fall, men det kan kanske vara något. Den är vattentålig och ska vara stöttålig.
Kollade ett par snabba videos på Youtube, Xperia Z verkar tåla att tappas en del. Inom rimliga gränser säkert, och även den kan nog gå sönder om man har lite otur.
|
Senast redigerad av tp_88 den 2013-05-16 klockan 15:56.
|
|
|
2013-05-16, 15:56
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2011
|
Argumentet att Android är friare tycker jag börjar bli lite urvattnat. Visst, du kan lägga till en väder-widget på homescreenen och du kan få file-explorers. Men sanningen är ju den att en Android-telefon kommer börja lagga. Och det väldigt mycket tidigare än en iPhone.
|
2013-05-16, 17:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Ska med köpa ny tele snart. Behöver inte ha det nyaste så en S3:a ligger hetast till just nu, kan i nuläget få den för 289 i månaden med Volym låg, men titt som tätt går de ju ner i pris. Hur länge orkar man vänta? Har en knapptelefon från tidigt 00-tal i nuläget.
5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
|
|
|
2013-05-16, 17:20
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve
Ska med köpa ny tele snart. Behöver inte ha det nyaste så en S3:a ligger hetast till just nu, kan i nuläget få den för 289 i månaden med Volym låg, men titt som tätt går de ju ner i pris. Hur länge orkar man vänta? Har en knapptelefon från tidigt 00-tal i nuläget.
|
Kör på Nexus 4 istället, imo. I butiken är den tom något billigare, bör inte vara dyrare med abonnemang iaf antar jag.
|
|
|
|
2013-05-16, 17:21
|
|
Televinken.
Reg.datum: Jul 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
Jag har bara läst tråkigheter om Galaxy S4. Plastig som fan och bloated to hell med nåt nytt utseende på gränssnittet och nån Samsung-mjukvara som jag inte greppade varför den ens fanns.
Jag hade väntat på iPhone 5S. Bring the hate, haters.
|
Det kommer en sgs4 nexus.
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
|
|
|
2013-05-16, 17:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2007
|
iPhone 5 förstås
|
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu
Inte länge sen du såg ut som en blygtandpetare och nu är du snart markkung i SFI!
|
|
|
|
2013-05-16, 17:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88
Kör på Nexus 4 istället, imo. I butiken är den tom något billigare, bör inte vara dyrare med abonnemang iaf antar jag.
|
Vad har den för fördelar jämtemot S3:an? Köper inte något bara för att det ska vara den nyaste varianten av någonting. Eller du kanske syftade på att den var billig?
5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
|
|
|
2013-05-16, 17:42
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve
Vad har den för fördelar jämtemot S3:an? Köper inte något bara för att det ska vara den nyaste varianten av någonting. Eller du kanske syftade på att den var billig?
|
Bättre byggkvalité, dubbelt så mycket ram (inte alls fel på JB), snabbare SoC (cpu/gpu) och kanske viktigast; det är en Nexus-telefon. Dvs ingen bloat alls, och du får framtida uppdateringar först av alla.
Hur kunde du tolka mitt inlägg som någon slags uppmaning att köpa det senaste?
|
Senast redigerad av tp_88 den 2013-05-16 klockan 17:45.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:07.
|

|