2013-01-31, 08:19
|
|
|
Grov som en bofink!
Reg.datum: Nov 2007
|
Hur tjäna extra kr?
Har idag ett heltidsjobb men är pga långa pass mycket ledig.
Söker seriösa tips på hur man kan tjäna en extra slant hemifrån, eller på andra sätt. Då jag idag jobbar skift med ett varierande schema så ä det svårt att ta ett deltidsjobb på sidan om. Bästa vore att finna ett extrajobb där jag själv kan planera mina arbetstider.
Så tips på sätt att tjäna extra kr på sidan om, smått som stort.
Allt mellan himmel och jord är välkommet
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
|
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 ⇦ klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
|
|
|
2013-01-31, 08:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Jag satt i samma sits som du innan. Valde att bli kontaktperson för en kille. Riktigt dåligt extraknäck om man som jag var ute efter extra deg men fan vad det gav mycket annat.
Äta pizza, se på bio, spela paintball med en människa du sedan blir vän med som f ö kommer avguda dig och vara innerligt tacksam. Man kommer snabbt underfund med att det är riktigt bra timpeng! Prova om det låter intressant, riktigt givande!
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
|
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
|
|
|
|
2013-01-31, 08:40
|
|
|
Televinken.
Reg.datum: Jul 2002
|
Kamerashower!
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
|
|
|
2013-01-31, 09:05
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2003
|
Japp, babyolja, webcam och en brottarmask från 80-talet lär ge dig en del extra.
Har du brösthår som Hasselhoff kan jag nästan garantera dig 100-200€/kväll.
|
|
|
2013-01-31, 09:19
|
|
|
Registered User
|
Vimlar utav deltidstjänster/vid behov hos bemanningsföretag. Förkrav brukar vara att ha "annan huvudsaklig sysselsättning".
|
2013-01-31, 09:21
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Raschmus
Jag satt i samma sits som du innan. Valde att bli kontaktperson för en kille. Riktigt dåligt extraknäck om man som jag var ute efter extra deg men fan vad det gav mycket annat.
Äta pizza, se på bio, spela paintball med en människa du sedan blir vän med som f ö kommer avguda dig och vara innerligt tacksam. Man kommer snabbt underfund med att det är riktigt bra timpeng! Prova om det låter intressant, riktigt givande!
|
Har ett par bekanta som gör detta. De trivs också med det!
|
2013-01-31, 09:40
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Raschmus
|
Kontaktperson? Som i att bara finnas där som stöd och umgås med en person med svårigheter eller?
|
|
|
2013-01-31, 09:42
|
|
|
Grov som en bofink!
Reg.datum: Nov 2007
|
Tittade lite på betalda undersökningar men svårt att finna vettiga. Finns några i USA men då kostar det att gå med i dessa sidor. Påstås att man på 1-2 undersökningar kan betala tillbaka medlemsavgifter men känns ändå obehagligt...dvs risk att förlora kr!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
|
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 ⇦ klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
|
|
|
2013-01-31, 09:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk
Tittade lite på betalda undersökningar men svårt att finna vettiga. Finns några i USA men då kostar det att gå med i dessa sidor. Påstås att man på 1-2 undersökningar kan betala tillbaka medlemsavgifter men känns ändå obehagligt...dvs risk att förlora kr!
|
Satt med sånt här när man var 14 och hade för mycket fritid. Det är väldigt mycket fiffel för att få till det utanför USA men du kan leka med proxy, paypal, fixa över cashen till dig själv på det sättet. Det stora problemet är att det finns en uppsjö av undersökningar / enkäter för amerikaner men inte här i europa.
Läste förresten lite om att vara kontaktperson och det verkar väldigt givande om man har tid över och inga egna barn / familj att ta hand om. Dock genererar det inte så bra med stålar.
|
|
|
2013-01-31, 10:02
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Knatcharn
Kontaktperson? Som i att bara finnas där som stöd och umgås med en person med svårigheter eller?
|
Ja. Är nog lite olika beroende på vem du träffar men i två år var min roll att agera storbror och kompis. Precis som du säger, finnas till som ett stöd och umgås. En typisk dag var att vi käkade pizza ihop, kollade bio, åkte hem och spelade tv-spel med honom och prata tjejer och längre fram om problem när förtroendet växte.
Citat:
Ursprungligen postat av Knatcharn
Satt med sånt här när man var 14 och hade för mycket fritid. Det är väldigt mycket fiffel för att få till det utanför USA men du kan leka med proxy, paypal, fixa över cashen till dig själv på det sättet. Det stora problemet är att det finns en uppsjö av undersökningar / enkäter för amerikaner men inte här i europa.
Läste förresten lite om att vara kontaktperson och det verkar väldigt givande om man har tid över och inga egna barn / familj att ta hand om. Dock genererar det inte så bra med stålar.
|
För egen del gjorde vi så att vi hängde ungefär 17,00-21,00 en gång i veckan. Mycket tid om man har familj men de på kommunen är ofta så tacksamma att man vill göra en insats så de kan säkerligen hitta en lösning.
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
|
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
|
|
|
|
2013-01-31, 10:33
|
|
|
Lever på gamla meriter
Reg.datum: May 2008
|
Gör som resten av Sveriges befolkning, "JA OKKSÅ PE-TE!!"
Online-coachning och lägg dig på halva priset mot alla andra, done deal.
|
2013-01-31, 10:35
|
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
Medicinska undersökningar.
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2013-01-31, 10:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Fonder? Läs lite lite någon månad innan du köper nåt, det är spännande, dock så tjänar du ju inte så mkt på det men det kan vara rätt säkra pengar iaf. Blir ju mer ju mer du investerar
En god tumregel som man snabbt bör ta till sig i sin gymkarriär är att 90% av allt som "en kille på gymmet"/"en kompis" säger är helt fel, en grov överdrift/generalisering, eller saknar vetenskapliga belägg.
|
Tävlingspers: 245kg böj, 147,5kg bänk, 302,5 mark
|
|
|
2013-01-31, 10:52
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Behöver du verkligen pengarna, eller kan du utnyttja tiden till att förkorvra dig inom något annat?
Jag är i precis omvänd situation. Hade gärna arbetat mindre.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2013-01-31, 10:55
|
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72
Medicinska undersökningar.
|
Det är väl ganska dåligt med pengar där. Råkar man däremot ha möjligheten att donera ägg (vilket blir svårt i TS fall) så tjänar man 11000:- på det.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:21.
|

|