Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan93
5-6 dagar 
|
Ok, låter lite väl mycket imo. Tänk på att du ligger på ett underskott och redan stressar kroppen som det är. Ge kroppen tid och möjlighet att återhämta sig optimalt. 6 dagar i gymmet bränner inte nödvändigtvis mer fett än 4 dagar, men möjligtvis mer muskelmassa.
1500kalorier om dagen låter lite också. Du gör förmodligen mer än bara ligger i i en säng om dagarna, och lite snabbt uträknat får ja fram din kaloribalans med en aktivitetsfaktor på 1.2 till ca 2050kcal. Slänger du på träning på det också så höjer du ju din kaloribalans med 2-300kcal.
Så om vi utgår ifrån att du träningsdag äter 1500kalorier men förbrukar upp emot 2300 så ligger du ju imo onödigt högt kaloriunderskott.
Men det är bara min syn på saken. om jag va du skulle jag äta lite mer, kanske 1800 om dagen, förutsatt att du inte har fysiskt krävande dagar (vilket även det höjer kalorigränsen något beroende på hur pass aktiv du är utanför gymmet).
500kcal underskott är väl riktlinjen här, därmed inte sagt att det är hugget i sten. Du kommer ju gå ned snabbare med större underskott, men å andra sidan procentuellt även tappa mer muskelmassa.
Slutligen; överskatta inte din återhämtningsförmåga. Det har jag gjort och det suger bara när man inser att "less would have been more".
Sikta på 1 gram fett per kilokroppsvikt, 2+gram per kroppsvikt och resten kolhydrater, typ.