För runt 20 år sedan eller så, gick det ett barnprogram som min kvinna letat efter. Det handlade om små varelser som hade stora trubbiga nosar med en stjärna på, och de bodde i rymden på en planet som också var formad som en stjärna.
Är det någon som kan komma ihåg det här? Jag tänkte först på Krambjörnarna, men tydligen är det inte detta.
När jag var ung (jag är 40 år) så fanns det ett barnprogram som hette "Det var en gång"... en tecknad serie med figurer som reste tillbaka i tiden och till framtiden. Lite som Michael J Fox. Tror att det var en fransk serie, men självklart dubbad till svenska. En tjock ocn en smal gubbe, med superkrafter (Nej inte Obelix). Vi snackar alltså om andra halvan av 70-talet och kanske något år in på 80-talet.
När jag var ung (jag är 40 år) så fanns det ett barnprogram som hette "Det var en gång"... en tecknad serie med figurer som reste tillbaka i tiden och till framtiden. Lite som Michael J Fox. Tror att det var en fransk serie, men självklart dubbad till svenska. En tjock ocn en smal gubbe, med superkrafter (Nej inte Obelix). Vi snackar alltså om andra halvan av 70-talet och kanske något år in på 80-talet.
Någon som minns?
Självklart, såg jag ofta på, L'espace (rymden) var min favorit.