2012-03-26, 17:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2012
|
Deffa som ung? Farligt?
Tjabba, jag är 96:a och har deffat nu i tre veckor, jag är inte fullväxt än, är det farligt? Jag vill bara minska mitt kroppsfett och sluta deffa till sommarn, då jag kommer ligga på litet överskott hela tiden. Är detta farligt de jag håller på med nu? Det är ju trotts allt inte en sån lång period?
|
|
|
2012-03-26, 17:34
|
|
Ninjaassassin
Reg.datum: May 2011
|
Vikt och längd?
|
|
|
2012-03-26, 17:45
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Superm
Vikt och längd?
|
180 cm, började deffen för tre veckor sen 71,5kg nu idag lite över 69kg
|
|
|
2012-03-26, 17:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Nej jag tror inte det skulle vara farligt för dig att deffa, men frågan är om du har några muskler att deffa fram? Ser ingen mening i och deffa om du inte har några muskler att får fram. Vad har du för fettprocent?
|
|
|
2012-03-26, 17:51
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av madballz
Nej jag tror inte det skulle vara farligt för dig att deffa, men frågan är om du har några muskler att deffa fram? Ser ingen mening i och deffa om du inte har några muskler att får fram. Vad har du för fettprocent?
|
Såhär är det, jag vet inte vad jag har för fettprocent, ingen aning.
Jag vill deffa för att börja bygg från låg fettprocent, då jag kommer ligga på lite överskott, känner mig inte bekväm med att bulka. Gillar inte att ha en massa fett, så... deffar nu! byggar sen.
|
|
|
2012-03-26, 17:59
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2010
|
Om du som kille väger 69kg på 180cm så sluta deffa och börja träna, det är nog bara dina egna kritiska ögon som ser fett på din kropp.
Sen att du är otränad och inte får fram magrutor är en annan sak, de måste du ha muskler för att få fram.
|
|
|
2012-03-26, 18:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2011
|
är lika gammal dom dig och påbörjade min deff idag. det är inte farligt på så sätt att du kan få stora skador från det.. om du ligger på ett rimmligt underksott typ 400kcal/dag. därimot kan det påverka din längt och sånt så deffa inte för hårt bara. igentligen inget att rekommendera ett deffa i ung ålder och speciellt för dig som redan väger lite (kan dock inte fördelningen mellan fett och muskler)
|
|
|
2012-03-26, 18:25
|
|
Registered User
|
Ligger på 500- varje dag.
Kan det påverka min längd? :O
Jag kommer nog fortsätta deffa i 4 veckor till, sen lägger jag ner det och börjar bygga...
Men som jag skrev tidigare, jag vill inte bulka upp massa fett, kan jag bygga muskler om jag ligger på 200-350 i överskott varje dag?
|
|
|
2012-03-26, 18:29
|
|
Registered User
|
Du kan inte bulka utan att lägga på dig något extra fett, du kan inte räkna ut ditt kcal behov när du bygger på exakta kalorier, se bara till att du har ett överskott på 500 kcal ungefär.
|
|
|
2012-03-26, 18:31
|
|
Registered User
|
Citat:
Du kan inte bulka utan att lägga på dig något extra fett, du kan inte räkna ut ditt kcal behov när du bygger på exakta kalorier, se bara till att du har ett överskott på 500 kcal ungefär.
|
Men det jag menar, jag vill bygga muskler men inte lägga på mig så mycket fett efter min deff.... Vissa kör ju på ''balans'' hur funkar det då? Bygger dom inget alls då eller?
|
|
|
2012-03-26, 18:33
|
|
Registered User
|
Ja se till att inte ha för stort överskott när du bulkar, då kommer du inte lägga på dig mycket fett, men du kommer lägga på dig fett, det gör alla.
Muskelbygge är ingen raketforskning, lycka till
|
|
|
2012-03-26, 18:37
|
|
Registered User
|
Citat:
Ja se till att inte ha för stort överskott när du bulkar, då kommer du inte lägga på dig mycket fett, men du kommer lägga på dig fett, det gör alla.
Muskelbygge är ingen raketforskning, lycka till 
|
Låter bra! Men då undrar jag igen haha, eftersom du sa 500kcal i överskott? Kan jag ligga på 200kcal i överskott och ändå få samma resultat?
|
|
|
2012-03-26, 18:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2010
|
Jag, som är lika gammal som du, tycker inte att du borde deffa. Du kommer att få resultat i alla fall ska du se (jag förmodar att du inte har tränat speciellt länge?). Däremot behöver du inte skynda det, du kan ta det lite lugnare och låta styrkan gå upp en bit innan kroppsvikten ökar.
|
|
|
2012-03-26, 18:54
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av difeddy
Jag, som är lika gammal som du, tycker inte att du borde deffa. Du kommer att få resultat i alla fall ska du se (jag förmodar att du inte har tränat speciellt länge?). Däremot behöver du inte skynda det, du kan ta det lite lugnare och låta styrkan gå upp en bit innan kroppsvikten ökar. 
|
Jasså, är du 96:a? Satan va stor du ser ut på din profilbild...
Har småtränat lite med vikter sen jag var 13 och kört sl 5x5 nu i tre månader. Känner att jag har OK grund nu och OK styrka, så snart ska jag sätta igång med muskelbygge för personligen är ju det den roliga delen. Därför vill jag gärna veta vad som är bäst/sämre.
|
|
|
2012-03-26, 18:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av komigen
Jasså, är du 96:a? Satan va stor du ser ut på din profilbild...
Har småtränat lite med vikter sen jag var 13 och kört sl 5x5 nu i tre månader. Känner att jag har OK grund nu och OK styrka, så snart ska jag sätta igång med muskelbygge för personligen är ju det den roliga delen. Därför vill jag gärna veta vad som är bäst/sämre. 
|
Posta gärna en bild på hur du ser ut så blir det lite lättare att bedöma.  (Gissar på att en kvalitativ uppgång på 5 kg över, säg, 5 månader eller mer kommer att göra susen.)
Senast redigerad av difeddy den 2012-03-26 klockan 18:58.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:46.
|

|